Az AI kihívásai az EA játékiparban – Mi várható a jövőben?

okt 25, 2025 | Tech

A mesterséges intelligencia (AI) egyre nagyobb szerepet kap a videojátékok fejlesztésében, és a legnagyobb szereplők sem titkolják, hogy kísérleteznek ezzel a technológiával. Az AI alkalmazása lehetőséget kínálhat arra, hogy gyorsabban és olcsóbban készüljenek el játékok, akár művészek vagy színészek helyettesítésével. Azonban az utóbbi időben felmerült problémák azt mutatják, hogy az AI nem feltétlenül az alacsony költségű megoldás, amire a játékipar számított.

EA és az AI: ReefGPT problémái

A Business Insider legfrissebb jelentése szerint (köszönet Tweak Town-nak) az Electronic Arts (EA) saját fejlesztésű AI chatbotja, a ReefGPT, amelyet játékfejlesztési folyamatokban alkalmaznak, nem hozta meg a várt eredményeket. A generatív AI eszköz gyakran produkál úgynevezett „hallucinációkat”, vagyis hibás kódokat generál, amelyeket végül emberi fejlesztőknek kell kijavítaniuk. Ez nemcsak idő- és pénzveszteséget okoz, hanem megnehezíti az AI hatékony integrációját a fejlesztési folyamatba.

Miért nem spórol az EA az AI-val?

A jelentések szerint a ReefGPT folyamatosan helytelen kódokat ad hozzá a projektekhez, amelyeket csak tapasztalt fejlesztők tudnak korrigálni. Ez a helyzet különösen frusztráló azok számára, akik eleve nem szívesen dolgoznak együtt az AI eszközzel. Sőt, sok fejlesztő attól tart, hogy valójában saját maguk „képzik ki” azt az algoritmust, amely később helyettesítheti őket.

Az EA korábbi bemutatói és a valóság

Tavaly az EA nagy lelkesedéssel mutatta be AI-alapú eszközeit, amelyekkel akár játékokat is lehet „alkotni” egyszerű AI-parancsok segítségével. Azonban a mostani jelentések alapján kiderült, hogy a ReefGPT működése messze elmarad attól a gördülékeny és látványos demótól, amit akkor bemutattak. Ráadásul maga a bemutatott eredmény is unalmasnak és származtatottnak tűnt, így kérdéses marad az eszköz valódi célja – azon túlmenően persze, hogy egyes fejlesztők munkáját kiváltsa.

A jövő kilátásai: költségcsökkentés és befektetői nyomás

Bár jelenleg még nehéz megjósolni az AI technológia pontos irányát az EA-nél, valószínűsíthető, hogy a vállalat tovább fogja fejleszteni és terjeszteni ezt a megoldást. Az EA-t ugyanis egy befektetői konzorcium vásárolja fel 55 milliárd dolláros értékben. Ez komoly költségcsökkentési intézkedésekhez vezethet – például leépítésekhez és stúdióbezárásokhoz –, amelyek során az AI technológia fontos szerepet kaphat.

A befektetők általában támogatják az olyan innovációkat, amelyek csökkentik a működési költségeket, így várhatóan generatív AI-t is beépítenek ebbe a stratégiába. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy ez a felvásárlás már most is szakszervezeti vizsgálat alatt áll, így még kérdéses, milyen hatással lesz mindez az EA dolgozóira és általános működésére.

Az EA alapadatai

  • Alapítás dátuma: 1982. május 27.
  • Vezérigazgató: Andrew Wilson
  • Székhely: Redwood City, Kalifornia, Egyesült Államok

Összegzés

Az AI alkalmazása a videojáték-fejlesztésben izgalmas lehetőségeket rejt magában, ugyanakkor jelenleg még komoly kihívásokkal néz szembe. Az EA példája jól mutatja, hogy egy generatív AI eszköz – mint amilyen a ReefGPT – nem feltétlenül hozza meg azonnal a várt hatékonyságot vagy költségmegtakarítást. A hibák javítása emberi erőforrást igényel, ami növeli a ráfordításokat és bizonytalanságot okoz a fejlesztők körében.

A jövőben azonban valószínűleg tovább terjed majd ez a technológia az iparágban, különösen akkor, ha nagy befektetők nyomást gyakorolnak költségcsökkentés céljából. Érdemes tehát figyelemmel kísérni az EA és más nagy játékfejlesztők lépéseit ezen a téren.

Forrás: https://www.thegamer.com/ea-generative-ai-game-development-prompt-chatbot-bad-mistakes-hallucinations/

Az ideális chatbot: emberközeli, mégis tudatos AI fejlesztése

Az ideális világban milyen chatbotot szeretnénk létrehozni? Ez a kérdés egyre fontosabbá válik, különösen most, amikor a mesterséges intelligencia (AI) egyre inkább beépül mindennapi életünkbe. A chatbotok piacán ugyanis az emberek egyre inkább az emberihez hasonló...

Paramount Skydance jelentős leépítéseket hajt végre az Egyesült Államokban

Paramount Skydance, a nemrégiben egyesült szórakoztatóipari óriás, komoly átszervezésbe kezdett, amelynek keretében mintegy 1000 munkahelyet szüntet meg elsősorban az Egyesült Államokban. A Variety értesülései szerint a leépítések 2024. október 29-én, szerdán...

Meta okosszemüvegek és a magánélet halála: a jövő, amitől a sci-fi írók is félnek

Mark Zuckerberg legújabb fejlesztése, a Meta okosszemüvegek sorozata egy olyan jövőképet vetít előre, amelyet a sci-fi szerzők évtizedek óta figyelmeztetnek: egy világot, ahol a magánélet megszűnik létezni, és mindenki folyamatosan mindenkit rögzít. A Meta...

Microsoft és OpenAI új partnerségi megállapodása: a mesterséges intelligencia jövője

Microsoft és OpenAI szeptemberben aláírtak egy nem kötelező érvényű megállapodást (MOU) a többmilliárd dolláros partnerségük következő szakaszára. Azonban a részletek akkor még meglehetősen szűkszavúak voltak, ami aggodalmat és találgatásokat váltott ki, miközben az...

Bank of America elnök-vezérigazgatója figyelmeztet: az infláció és a kormányzati leállás veszélyezteti a középosztály stabilitását

Brian Moynihan, a Bank of America elnök-vezérigazgatója aggodalmát fejezte ki az amerikai gazdaság jövőjével kapcsolatban, különösen a középosztály helyzetét illetően. Bár az amerikai fogyasztók továbbra is jelentős mértékben támogatják a gazdaságot folyamatos...

Az ideális chatbot: emberközeli, mégis tudatos AI fejlesztése

Az ideális világban milyen chatbotot szeretnénk létrehozni? Ez a kérdés egyre fontosabbá válik, különösen most, amikor a mesterséges intelligencia (AI) egyre inkább beépül mindennapi életünkbe. A chatbotok piacán ugyanis az emberek egyre inkább az emberihez hasonló...

Dinamikus vezeték nélküli töltés: Franciaország első elektromos autópályája

Franciaország történelmi lépést tett a fenntartható közlekedés irányába azzal, hogy megnyitotta a világ első olyan autópályáját, amely dinamikus vezeték nélküli töltőrendszerrel van felszerelve. Ez az innovatív technológia lehetővé teszi, hogy az elektromos járművek...

Az Alan Turing Intézet új küldetése: az Egyesült Királyság védelme a kibertámadások ellen

Az Alan Turing Intézet, az Egyesült Királyság vezető mesterséges intelligencia (MI) kutatóközpontja, jelentős átalakuláson megy keresztül. Az intézet új, ambiciózus küldetést jelentett be, amelynek célja az ország kritikus infrastruktúrájának – beleértve az energia-,...

Roblox ellen indított per: Egy anya harca a gyermekek biztonságáért a digitális világban

Roblox, az egyik legnépszerűbb online játékplatform, amelyet elsősorban gyermekek és tinédzserek használnak, komoly jogi kihívásokkal néz szembe. Jaimee Seitz, egy tizenéves lány, Audree Heine édesanyja beperelte a céget, azzal vádolva őket, hogy a befektetők érdekeit...

Intel 4004: Az első programozható mikroprocesszor belső titkai

CPU Duke, egy elismert CPU gyűjtő és rajongó, különleges lehetőséget kapott arra, hogy „felnyissa a motorháztetőt” az Intel első, többcélú mikroprocesszorán, az Intel 4004-en. Egy friss bejegyzésében az X közösségi platformon CPU Duke eltávolította a 4004-es...

OpenAI újrastrukturálása: nonprofit alapítvány és nyilvános hasznossági társaság

2025. szeptember 23-án az OpenAI, a mesterséges intelligencia egyik vezető startupja, bejelentette, hogy befejezte pénzügyi újrastrukturálását, amelynek eredményeként nonprofit szervezetté vált, miközben megtartotta irányító részesedését a profit orientált üzleti...