Randy Pitchford, a Gearbox Software vezetője és a Borderlands-sorozat atyja, egy különleges pillanatot idézett fel, amikor egy váratlan telefonhívás teljesen megváltoztatta karrierjét és a videojáték-ipar egyik ikonikus címének sorsát. Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk, hogyan alakult ki a Half-Life: Opposing Force ötlete, és miként indult el a Gearbox útja egy nehéz kezdet után.
A Rebel Boat Rocker nehézségei és a Gearbox megalakulása
Pitchford korábban a 3D Realmsnél dolgozott, majd csatlakozott a Rebel Boat Rocker stúdióhoz, amelyet több volt kollégájával alapítottak. Ez az időszak rendkívül megterhelő volt számára:
„Nagyon nehéz volt. Minden kockázatot vállaltunk: új játékot fejlesztettünk, új játékmotort építettünk, új IP-t hoztunk létre, és mindezt egy új cég keretein belül,” – magyarázta Pitchford a Shacknews dokumentumfilmjében, a 24 ‘Til Launch: The Making of Borderlands 4-ben.
Azonban ha nem ismerős a Rebel Boat Rocker neve, annak oka az, hogy az első játékukat az Electronic Arts törölte, ami miatt sok alkalmazott elhagyta a stúdiót. Többen közülük megalapították a később híressé vált Gearbox Software-t. Randy Pitchford így emlékezett vissza erre az időszakra:
„Felhívtam néhány olyan kollégát, akiket nagyon tiszteltem és akikkel korábban dolgoztam, hogy csatlakozzanak hozzám, és indítsuk el ezt az egészet.”
A Half-Life ihlette ötlet és egy véletlen telefonhívás
A Rebel Boat Rocker bukása után Pitchford nem akarta megismételni ugyanazokat a hibákat. Ebben az időszakban jelent meg a Half-Life, amely mély benyomást tett rá:
„A Half-Life épp most jelent meg, és volt egy ötletem,” – mondta Pitchford. – „Egy párhuzamos történetet képzeltem el, amely ugyanabban az időben játszódik, amit mi is ismertünk, mert játszottunk vele. De nem láttuk azt az élményt, azt a nézőpontot, amelyet egy Black Mesa katona szemszögéből él át az ember. És mindenki imádta ezt az ötletet.”
A váratlan fordulat azonban még csak ezután következett. Randy Pitchford így emlékezett vissza:
„Nem hiszek abban, hogy bármit is meg lehetne teremteni pusztán gondolattal – inkább véletlennek tartom –, de szó szerint azon a délutánon semmit sem tettem érte, amikor Gabe Newell hívott fel. Hallotta, hogy elhagytuk a Rebel Boat Rockert és új projektbe kezdek, és megkérdezte, érdekelne-e minket dolgozni a Half-Life-on.”
A Gearbox gyors reagálása és az Opposing Force megszületése
Pitchford azonnal repülőre szállt, hogy bemutassa elképzelését arról a játékról, amely később Half-Life: Opposing Force néven vált ismertté. Azonban ekkor még nem Valve birtokolta teljes mértékben a Half-Life jogait; azok Sierra On-Line-nál voltak.
Pitchford így mesélte el ezt az akadályt:
„Azt mondták: ‘Sajnáljuk, de mi nem birtokoljuk a Half-Life-ot. Le kell menned Sierra On-Line-hoz tárgyalni. Mi fel fogjuk hívni őket és elmondjuk nekik, hogy jössz, és azt is mondjuk nekik, hogy szerintünk menő az ötleted. De neked kell meggyőznöd őket; ők azok, akik fizetnek majd érte és engedélyezik.'”
Ennek eredményeként az Opposing Force mindössze kilenc hónappal azután jelent meg, hogy a Gearbox hivatalosan is megalakult – ez pedig mára már videojáték-történelmi mérföldkőnek számít.
Randy Pitchford gondolatai az ipar jövőjéről
A Borderlands sorozat atyja nemcsak múltbéli sikerekről beszél; optimistán tekint az egész videojáték-ipar jövőjére is:
„Az ipar még csak most kezd igazán kibontakozni. Még nem láttuk azt az alkotást sem, ami olyan mérföldkő lenne mint például a Citizen Kane vagy akár egy Jurassic Park vagy Star Wars film. Még csak most tanuljuk ezt az egészet.”
Összegzés
Randy Pitchford története remek példája annak, hogyan vezethet egy váratlan lehetőség egy egész iparág meghatározó alkotásához. A Rebel Boat Rocker nehézségei után született meg a Gearbox Software, amely rövid időn belül olyan sikereket ért el, mint a Half-Life: Opposing Force. Ez pedig jól mutatja azt is, hogy néha egyetlen telefonhívás vagy véletlen találkozás is képes megváltoztatni mindent.
Ha érdekelnek további érdekességek és kulisszatitkok a videojátékok világából, kövesd blogunkat rendszeres heti összefoglalókért és közösségi történetekért!