Digitális hirdetések és mesterséges intelligencia: Techóriások növekedése 2025-ben

nov 2, 2025 | Tech

Az elmúlt negyedévben a legnagyobb technológiai vállalatok – köztük a Meta, Amazon, Alphabet és Microsoft – jelentős növekedést mutattak digitális hirdetési bevételeik terén, miközben mesterséges intelligenciába (AI) történő beruházásaik is rekordmagasságokba emelkedtek. Ez a kettős trend jól mutatja, hogy az online reklámpiac továbbra is dinamikusan fejlődik, még a gazdasági bizonytalanságok közepette is.

A digitális hirdetési piac erősödése

Az idei év elején sokan aggódtak amiatt, hogy a gazdasági turbulenciák és az Egyesült Államok kereskedelmi politikái visszavethetik a vállalatok hirdetési költéseit. Azonban a legfrissebb negyedéves pénzügyi jelentések ezt nem támasztják alá. Jasmine Enberg, a Scalable médiacég társalapítója szerint:

“A digitális hirdetési piac erős. Az instabilitás és volatilitás már be van árazva, ez vált a status quóvá.”

A Meta kiemelkedően teljesített ezen a téren: harmadik negyedéves bevételeinek 98%-a online hirdetésekből származik, és éves szinten 26%-os növekedést ért el, összesen 51,24 milliárd dollárt realizálva – ez a legmagasabb érték 2024 első negyedéve óta.

Amazon és az online reklámok gyors ütemű bővülése

Az Amazon online hirdetési egysége szintén jelentős növekedést produkált: éves szinten 24%-kal nőtt a bevétel, elérve a 17,7 milliárd dollárt. Ez gyorsabb ütemű bővülés, mint az Amazon AWS felhőszolgáltatásainak 20%-os növekedése.

Andy Jassy vezérigazgató kiemelte az Amazon hirdetés-specifikus demand-side platformjának (DSP) terjeszkedését harmadik fél alkalmazásokra és weboldalakra. Kiemelte például az amerikai Roku-val kötött partnerséget, amely révén az Amazon rendelkezik a legnagyobb kapcsolt TV-hálózattal az Egyesült Államokban. Emellett új integrációkat kínálnak Netflix, Spotify és SiriusXM platformokon is.

Alphabet és Microsoft: stabil növekedés a reklámbevételekben

  • Alphabet: A Google anyavállalata összesen 74,18 milliárd dolláros reklámbevételt ért el harmadik negyedévben, ami 13%-os éves növekedést jelent. A YouTube online hirdetési bevételei különösen jól teljesítettek, 15%-kal emelkedve 10,26 milliárd dollárra.
  • Microsoft: A keresési és hírekhez kapcsolódó reklámbevételek 3,7 milliárd dollárt tettek ki az első pénzügyi negyedévben, ami 14%-os növekedés az előző évhez képest.

A gazdasági bizonytalanság hatása a hirdetési költésekre

Bár némi visszafogottság tapasztalható egyes vállalatoknál a gazdasági helyzet miatt, Jeremy Goldman (Emarketer tartalomigazgatója) szerint valójában átcsoportosítás történik: kevesebb pénzt költenek hagyományos médiumokra (például újságokra), miközben nő a digitális platformokra fordított költségvetés.

“A vállalatok egyre inkább választják a közösségi médiát, kiskereskedelmi médiát és keresőhirdetéseket.”

Kisebb techcégek is robbanásszerű növekedést mutatnak

A nagyvállalatokon túl például a Reddit is jelentős sikert ért el: harmadik negyedéves bevételei 68%-kal nőttek éves összevetésben, meghaladva az elemzői várakozásokat. A globális napi aktív felhasználók száma pedig 19%-kal emelkedett 116 millióra.

A Snap és Pinterest következő heti eredményjelentései további izgalmakat ígérnek.

Mesterséges intelligencia beruházások – rekordkiadások ellenére optimizmus

A techóriások egyértelművé tették: nem terveznek csökkenteni AI-beruházásaikat még akkor sem, ha egyesek buborék kialakulásától tartanak. Az Alphabet, Meta, Amazon és Microsoft összesen több mint 380 milliárd dollárt fordítanak idén tőkekiadásokra (capex), amely azonban még mindig kisebb részét képezi annak az egymilliárd dolláros adatközponti és felhőszolgáltatási szerződésállománynak, amelyet például az OpenAI kötött partnereivel (Nvidia, Oracle, Broadcom).

Meta kihívásai és jövőbeli kilátásai

Bár az Amazon és Google részvényesei örömmel fogadták az eredményeket, a Meta részvényei csökkentek: csütörtökön 11%-ot estek annak hatására, hogy a cég megemelte tőkekiadási előrejelzésének alsó határát 66-ról 70 milliárd dollárra.

Az Oppenheimer elemzői leminősítették a Meta részvényeket „tartás” kategóriába azzal az indokkal, hogy kevésbé egyértelmű, miként profitál majd a cég AI-befektetéseiből más nagy techvállalatokhoz képest – különösen azokhoz képest, amelyek felhőszolgáltatásokat is működtetnek.

A Meta pénzügyi vezetője, Susan Li hangsúlyozta: elengedhetetlen befektetniük AI-hoz kapcsolódó adatközpontokba és harmadik fél felhőszolgáltatásaiba annak érdekében, hogy ne maradjanak le versenytársaiktól. CEO Mark Zuckerberg is hasonlóan nyilatkozott arról, hogy prioritásuk AI vezető szerepének megszerzése.

AI integrációja és új termékek

Bár Meta folyamatosan kommunikálja AI beruházásainak pozitív hatását online hirdetési üzletágára, nehézséget okoz számukra annak bemutatása, hogyan fogják ezek hosszú távon megtéríteni magukat. Jasmine Enberg szerint:

“Az AI integrációja eddig egyértelmű növekedési motor volt negyedévről negyedévre. Az viszont már nehezebben megfogható és kevésbé kézzelfogható befektetők számára, hogy mi következik ezután.”

Ezzel szemben új termékek – például a Meta AI alkalmazás Vibes rövid videós szolgáltatással – már mutatnak némi fejlődést. Emellett lehetőség nyílik előfizetéses modellek vagy vállalati AI szolgáltatások fejlesztésére is.

Kitekintés: A digitális reklámok jövője és gazdasági kihívások

Miközben továbbra is kérdéses marad a gazdasági helyzet hatása a hirdetési költésekre – különösen az ünnepi időszak előtt –, mindenki figyelme arra irányul majd, hogyan alakulnak majd például a Black Friday eladási adatai. Jeremy Goldman szerint:

“A következő nagy próbatétel akkor lesz, amikor megkapjuk a Black Friday számokat – vajon azok elmaradnak-e majd az elvárásoktól?”

Összességében tehát látható: bár vannak gazdasági bizonytalanságok és kihívások, a digitális reklámpiac továbbra is erősödik. A mesterséges intelligencia fejlesztésekbe történő nagyszabású befektetések pedig azt jelzik, hogy ezek a technológiai óriások hosszú távon is vezető szerepet kívánnak betölteni ezen a piacon.

Kapcsolódó videó:

Nagy techcégek eredménybeszámolói megmutatják: ezek azok a vállalatok, amelyekbe érdemes befektetni.

Forrás: https://www.cnbc.com/2025/11/01/meta-alphabet-amazon-microsoft-earnings-ads.html

Agent: A Rockstar elveszett kémjátéka és a nyílt világ kihívásai

Agent – egy név, amely a videojátékok rajongói körében már régóta rejtély és kíváncsiság tárgya. A Rockstar Games 2007-ben említette először, majd 2009-ben hivatalosan is bejelentette ezt az izgalmasnak ígérkező kémjátékot, amely ötvözte volna a Grand Theft Auto (GTA)...

MySafeSpace: A Fehér Ház paródiaoldala a kormányzati leállásról

A Fehér Ház egy új, szatirikus jellegű, MySpace-stílusú weboldalt indított MySafeSpace néven, amely a szenátusi kisebbségi vezetőt, Chuck Schumert és a képviselőházi kisebbségi vezetőt, Hakeem Jeffriest gúnyolja, miközben őket teszi felelőssé az Egyesült Államok...

Az AI szerepe és kihívásai az orvosi döntéshozatalban – Egy addiktológus tapasztalatai

Dr. Cara Borelli, addiktológus szakorvos személyes tapasztalatai alapján Bevezetés: Az AI megjelenése a klinikai döntésekben Egyik orvosi kollégám nemrég egy különösen érdekes klinikai dilemmával keresett meg. Egy beteg megtagadta egy ajánlott gyógyszer szedését, mert...

UPS átalakulása: Munkahelyek megszűnése, vámok és technológiai forradalom a logisztikában

Az UPS, a világ egyik legismertebb logisztikai vállalata, amelyet ikonikus barna teherautóiról ismerünk, jelentős átalakuláson megy keresztül. A cég az elmúlt évtizedek legnagyobb szerkezeti átszervezését hajtja végre, amelynek részeként 2025 közepéig 73 telephelyet...

Agent: A Rockstar elveszett kémjátéka és a nyílt világ kihívásai

Agent – egy név, amely a videojátékok rajongói körében már régóta rejtély és kíváncsiság tárgya. A Rockstar Games 2007-ben említette először, majd 2009-ben hivatalosan is bejelentette ezt az izgalmasnak ígérkező kémjátékot, amely ötvözte volna a Grand Theft Auto (GTA)...

Rosie Perez: A tengeri biológusból lett filmsztár története

Rosie Perez neve ma már összeforrt a filmvászonnal, ám kevesen tudják, hogy az Oscar-díjra jelölt színésznő eredetileg tengeri biológus szeretett volna lenni. Egy véletlen találkozás és a rendező, Spike Lee felfedezése azonban teljesen megváltoztatta életét és...

Mustafa Suleyman: Az AI tudatosságának határai és a jövő kihívásai

Mustafa Suleyman, a Microsoft mesterséges intelligencia (AI) részlegének vezérigazgatója, 2025. április 4-én beszédet tartott a vállalat 50. évfordulóját ünneplő rendezvényen a washingtoni Redmondban található Microsoft központban. A szakember egyre hangsúlyosabban...

MySafeSpace: A Fehér Ház paródiaoldala a kormányzati leállásról

A Fehér Ház egy új, szatirikus jellegű, MySpace-stílusú weboldalt indított MySafeSpace néven, amely a szenátusi kisebbségi vezetőt, Chuck Schumert és a képviselőházi kisebbségi vezetőt, Hakeem Jeffriest gúnyolja, miközben őket teszi felelőssé az Egyesült Államok...

A közösségi média hatása a fiatalok mentális egészségére: depresszió, szorongás és érzelmi szabályozás

Bevezetés A közösségi média használata mára szinte elengedhetetlen része lett a gyermekek és serdülők mindennapjainak. Ez a széles körű elterjedtség azonban egyre nagyobb aggodalmat kelt a szakemberek körében, különösen ami a mentális egészségre gyakorolt potenciális...

OpenAI és a japán tartalomszolgáltatók vitája a Sora 2 generatív AI kapcsán

2023. október 28-án a Content Overseas Distribution Association (CODA), amely Japán vezető kiadóit és producereit képviseli, hivatalos írásbeli kérést intézett az OpenAI-hoz. A kérés lényege, hogy az OpenAI azonnal szüntesse be tagjai szerzői joggal védett japán...

Steve Huffman és a Reddit sikertörténete: a milliárdos vezér új irányt vesz az AI világában

A Reddit az elmúlt években jelentős átalakuláson ment keresztül, amelynek élén Steve Huffman, a platform társalapítója és vezérigazgatója áll. Miután 19 éven át szinte folyamatos veszteséget termelt, a Reddit tavaly először ért el negyedéves nyereséget, és mostanra az...

Bloomberg Screentime 2025: A szórakoztatóipar jövője és legfontosabb trendjei

A Bloomberg Screentime 2025 esemény idén ismét összegyűjtötte a szórakoztatóipar meghatározó alakjait, hogy megvitassák a film- és zeneipar jelenlegi helyzetét, valamint a közeljövő kihívásait és lehetőségeit. A konferencia fókuszában a Hollywood stúdiók jövője, a...