Coca-Cola ünnepi reklámja: Mesterséges intelligencia és hagyományok találkozása

nov 4, 2025 | Tech

Maradj naprakész a legfrissebb trendekkel, divattal, párkapcsolatokkal és még sok mással heti útmutatónkkal! Ebben a cikkben azonban egy különleges témát járunk körbe: a Coca-Cola idei ünnepi reklámkampányát, amely ismételten a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazására épül – egy évvel azután, hogy az első ilyen jellegű reklámjuk megosztó visszhangot váltott ki.

A mesterséges intelligencia újra főszerepben a Coca-Cola ünnepi kampányában

Tavaly novemberben a Coca-Cola merész lépést tett azzal, hogy az ikonikus „Holidays are Coming” reklámját generatív MI segítségével újraalkotta. Az eredmény egy szokatlanul sima, de egyben furcsa hatású videó lett, amelyben a teherautók kerekei nem gördültek természetesen, az emberek pedig kissé szokatlanul néztek ki. Ez sok vásárlóban felháborodást keltett, akik szerint az MI alkalmazása kiszorította a művészeket és elvette az ünnepi hangulatot.

Ennek ellenére a Coca-Cola vezetői idén sem hátráltak meg, és ugyanazzal a koncepcióval, ugyanannak a Secret Level stúdiónak a közreműködésével készítették el az új reklámot. Emellett két további változat is készült: egy másik MI-alapú verzió a Silverside stúdióval, valamint egy hagyományos felvétel állatok nélkül, amelyet néhány latin-amerikai piacon sugároznak majd.

Az idei kampány – állatokkal és nosztalgiával

Az idei reklám továbbra is azt az örökzöld motívumot használja, hogy a Coca-Cola teherautói hófödte tájakon keresztül szállítják termékeiket világszerte az ünnepi időszakban. Azonban most az emberek helyett állatok – jegesmedvék, fókák, mókusok és más erdei lakók – figyelik az utazást. Ez friss és szerethető elemet visz a megszokott történetbe.

A reklámban mindössze egyetlen emberi alak tűnik fel: maga a Mikulás, aki a cég eredeti rajzai alapján készült. A videó végén Mikulás kinyitja a teherautó ajtaját, megissza kedvenc Coca-Coláját, majd integet a nézőknek.

Vita és vélemények: Mesterséges intelligencia vagy emberi kreativitás?

A tavalyi kritikákra reagálva a Coca-Cola hangsúlyozta, hogy bár az MI kulcsszerepet játszik az alkotásban, az emberi kreativitás és irányítás továbbra is meghatározó marad. Pratik Thakar, a vállalat generatív MI-ért felelős globális alelnöke így fogalmazott:

„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy az MI-t emberi képességek kibővítésére használjuk ott, ahol értelme van. A kreatív ambíciót, irányítást és vezetést mindig is emberek fogják meghatározni. Az MI egy szupererő az előállításban és kivitelezésben, amely lehetővé teszi azt, ami korábban lehetetlen volt.”

Ennek ellenére az új reklám már most vegyes fogadtatásban részesült. Egyes kommentelők élesen bírálták az MI használatát:

  • „Egy év fejlesztés után is borzalmasan néz ki.”
  • „Nagyon csalódott vagyok, hogy egy ekkora cég ilyen módon készíti el kereskedelmi videóit.”

Mások viszont optimistábban szemlélik az újításokat:

  • „Az MI-vel készült reklám nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem eredeti vagy silány munka. A koncepciót kreatív szakemberek dolgozták ki és valósították meg GenAI segítségével – ez csak egy újabb eszköz a kreatív kifejezésre.”
  • „Végre igazán karácsonyi hangulat van, amikor jön a Coca-Cola reklám.”

Következtetés: Az innováció útján – hagyomány és technológia kéz a kézben

A Coca-Cola ünnepi kampánya jól példázza azt a kihívást és lehetőséget, amelyet a mesterséges intelligencia jelent napjaink médiatermékében. Bár sokan aggódnak amiatt, hogy az MI kiszoríthatja az emberi alkotókat vagy elveszi a hagyományos értékeket, mások úgy látják, hogy ez egy új korszak kezdete lehet a kreatív iparban.

Fontos azonban megjegyezni: A technológia önmagában nem helyettesítheti az emberi ötletgazdagságot és érzelmi mélységet. A Coca-Cola példája azt mutatja, hogy ha megfelelően használjuk az MI-t mint eszközt – nem pedig helyettesítőként –, akkor izgalmas és emlékezetes tartalmak születhetnek.

Az idei kampány tehát nem csupán egy ünnepi reklámfilm; egy mérföldkő is abban a folyamatban, ahogyan a márkák alkalmazkodnak és formálják a jövő médiavilágát.

Forrás: https://www.the-independent.com/life-style/coca-cola-christmas-ai-holiday-ad-santa-claus-truck-b2857982.html

AI böngészők és a rejtett kibertámadások veszélyei

Az AI böngészők egyre elterjedtebbek, hiszen képesek interakcióba lépni a weboldalak minden elemével: összefoglalják a tartalmakat, olvassák az e-maileket, posztokat írnak, képeket értelmeznek és még sok mást végeznek el automatikusan. Ez azonban nem csupán előnyökkel...

Munkaerőpiaci helyzet 2025 októberében: csökkenő álláslehetőségek és gazdasági kihívások

2025 októberének végén a munkaerőpiac jelentős visszaesést mutatott az álláslehetőségek tekintetében, amely több mint négy és fél éve nem tapasztalt mélységbe süllyedt. Ez a fejlemény szorosan összefügg a kormányzati leállással, amely az Egyesült Államokban továbbra...

Cher: Hat évtizedes karrier, új vállalkozás és életöröm

Cher több mint hatvan éve dolgozik a zene, a film és a divat világában, és a kulturális ikon még mindig nem lassít. Pályafutása során soha nem próbálta meg újra feltalálni önmagát, hanem mindig hű maradt saját egyéniségéhez. Önazonosság és kitartás – Cher filozófiája...

Predator: Badlands – Kapcsolódások és titkok a franchise univerzumában

Predator: Badlands előzetesei eddig inkább a hangulatot és a látványvilágot helyezték előtérbe, mintsem a cselekményt, azonban egy fontos részlet már korábban kiderült: Elle Fanning által alakított Thia karaktere egy Weyland-Yutani szintetikus. Ez az apró utalás,...

All’s Fair: Ryan Murphy új jogi drámája Kim Kardashiannal – Kritikai katasztrófa

Ryan Murphy legújabb alkotása, az All’s Fair című jogi dráma, amelynek főszereplője Kim Kardashian, a kritikusok és tévés újságírók körében egyaránt hatalmas csalódást okozott. A sorozatot „egzisztenciálisan borzalmasnak”, „ízléstelennek” és „katasztrófaövezetnek”...

Mennyi kanadai személyes adatot gyűjtenek az MI rendszerek képzéséhez? – Adatvédelem és szabályozás Kanadában

A mesterséges intelligencia (MI) fejlődése egyre nagyobb figyelmet fordít a személyes adatokra, amelyekből tanul. Kanadában sokan aggódnak amiatt, hogy milyen mértékben gyűjtik össze személyes adataikat az MI-rendszerek fejlesztéséhez. A kanadai Adatvédelmi Biztos...

Android fejlesztői regisztráció: Google új rendszere és annak veszélyei

Az Apple és a Google alkalmazásboltjai régóta meghatározzák, hogy milyen alkalmazásokat telepíthetünk eszközeinkre. Ez nem újdonság, azonban az, hogy egyre több kormány – köztük az Egyesült Államok kormánya is – jogi és extrajogi eszközökkel próbálja befolyásolni...

Mobile Identify alkalmazás: Hatékony eszköz a helyi és regionális rendőrségek számára az ICE bevándorlási ellenőrzéseiben

A Mobile Identify egy speciálisan kifejlesztett mobilalkalmazás, amely a Google Play Áruházból érhető el, és kifejezetten a helyi és regionális rendőrségi szervek számára készült, akik az Egyesült Államok Bevándorlási és Vámellenőrzési Hivatala (ICE) munkáját...

Michael Burry 1,1 milliárd dolláros fogadása az Nvidia és Palantir részvények esésére

Michael Burry, akit a A nagy dobás című filmben Christian Bale alakított, ismét nagyot kockáztat: több mint 1,1 milliárd dollárt (kb. 840 millió fontot) tett fel arra, hogy az Nvidia chipgyártó és a Palantir szoftvercég részvényei jelentősen esni fognak. Az AI-boom és...

AI böngészők és a rejtett kibertámadások veszélyei

Az AI böngészők egyre elterjedtebbek, hiszen képesek interakcióba lépni a weboldalak minden elemével: összefoglalják a tartalmakat, olvassák az e-maileket, posztokat írnak, képeket értelmeznek és még sok mást végeznek el automatikusan. Ez azonban nem csupán előnyökkel...

Jennifer Lawrence és a Die My Love: Egy mély, személyes filmes utazás

Jennifer Lawrence már túl van számtalan sajtótúrán, legyen szó hatalmas franchise-okról, mint az Éhezők viadala, vagy Oscar-díjas művészfilmekről, mint a Silver Linings Playbook. Azonban legújabb projektje, Lynne Ramsay brutális és elvont drámája, a Die My Love,...