Lectron: Az elektromos autók töltőadaptereinek feltörekvő OEM beszállítója

nov 7, 2025 | Tech

Az elektromos autók (EV) piacának egyik legnagyobb áttörése a Tesla hatalmas töltőhálózata, amely hosszú ideig egyedülálló előnyt jelentett a márka számára. Ez a hálózat nemcsak a Tesla tulajdonosok kényelmét szolgálta, hanem egyben az egyik legfőbb ok volt arra, hogy sokan éppen Tesla modellt válasszanak, hiszen más márkák elektromos autói nem tudták használni ezeket a töltőállomásokat.

A Tesla töltőhálózatának megnyitása és az adapterhiány

2022-ben a Tesla úgy döntött, hogy megnyitja töltőhálózatát más márkák előtt is, lehetővé téve, hogy nem-Tesla elektromos autók is használhassák a Supercharger állomásokat. Azonban azonnal jelentős hiány alakult ki a megfelelő csatlakozó adapterekből (CCS-ről NACS-re), amelyek szükségesek voltak az áthidaláshoz.

Ez a hiány teret adott egy új szereplőnek, a Lectron nevű utángyártó cégnek, hogy OEM beszállítóvá váljon – egy kiváló példa arra, hogyan lehet a megfelelő helyen lenni a megfelelő időben.

Miért nem gyártotta le a Tesla saját adaptereit nagy mennyiségben?

A Tesla döntésének háttere homályos maradt: miért nem kezdte el azonnal nagy tételben gyártani saját CCS–NACS adaptereit? Egy elterjedt, de hivatalosan meg nem erősített pletyka szerint egyszerűen nem volt kapacitásuk ennek előállítására. Egy másik feltételezés szerint pedig szándékosan lassították az adapterek piacra kerülését, hogy korlátozzák a nem-Tesla tulajdonosok áramvételét hálózatukból.

Bármelyik is legyen az igazság, ez lehetőséget teremtett a Lectron számára, hogy az utángyártó szerepből OEM beszállítóvá lépjen elő.

A Lectron felemelkedése az EV töltőpiacon

A Lectron 2017 óta foglalkozik otthoni EV töltőtermékekkel, így már volt piaci jelenléte, amikor a Tesla bejelentette a NACS protokoll nyitását. Ez segítette őket abban, hogy gyorsan reagáljanak és alkalmazkodjanak az új igényekhez.

Fontos mérföldkő volt, amikor olyan nagy autógyártók, mint a Ford, Mercedes-Benz és General Motors csatlakoztak a NACS töltési szabványhoz – részben éppen a Lectron támogatásával. Nemrégiben pedig olyan neves márkák is elkezdték használni termékeiket OE (eredeti felszerelésű) adapterek gyártásához, mint a Volkswagen, Audi és Porsche.

Interjú Christopher Maiwalddal, a Lectron vezérigazgatójával

A cég vezetője elmondta, hogy sikerük egyik kulcsa az volt, hogy termékeik már jelen voltak nagy kiskereskedelmi láncokban (The Home Depot, Amazon, Best Buy), így természetes módon kerültek be az autógyártók látókörébe. Maiwald szerint ez egy szerencsés együttállás volt: „jó termék” és „boldog véletlenek” kombinációja.

Kiemelte továbbá a cég értékesítési vezetőjének és michigani B2B értékesítőinek szerepét is abban, hogy a Lectron képes volt átalakulni fogyasztói termékgyártóból OEM beszállítóvá.

Miért választják az autógyártók a Lectront?

  • Költséghatékonyság: Sokkal gazdaságosabb finomhangolni egy már piacon lévő adaptert, mint nulláról fejleszteni egy újat.
  • Gyártási kapacitás: A Lectron már gyártott adaptereket akkor is, amikor az autógyártók elkezdték keresni ezeket.
  • Gyors visszacsatolás: Közel 400 000 adaptert szállítottak közvetlenül fogyasztóknak, ami rengeteg értékes visszajelzést eredményezett termékfejlesztéshez.
  • Közvetlen ügyfélkapcsolat: A B2C üzletág fenntartása lehetőséget ad arra is, hogy közvetlenül kommunikáljanak végfelhasználóikkal.

Műszaki kihívások és tesztelési protokollok

Míg az adapterek alapvetően egyszerűen alakítják át az áramot CCS formátumról NACS-re, az autógyártók eltérő validációs követelményeket támasztanak. Maiwald például elmesélte, hogy egyes ügyfelek speciális tesztelési anyagokat küldenek – például bizonyos földrajzi területekről származó finom homokot –, amelyeket beépítenek tesztelési folyamatukba annak érdekében, hogy biztosítsák az adapter tartósságát minden környezetben.

A Tesla-val való együttműködés titkai

Bár sokat tudunk arról, hogyan működik együtt más autógyártókkal a Lectron, Christopher Maiwald nem árult el részleteket Tesla-kapcsolataikról. A Tesla híres arról, hogy kerüli a média megkereséseket és ügyfélkapcsolati információkat nem oszt meg nyilvánosan. Így marad rejtély például az is, hogyan viszonyul Elon Musk cége az utángyártott NACS adapterekhez.

A jövő: további fejlesztések és innovációk

Bár Maiwald elutasította annak részletezését, milyen hatással vannak rájuk vámok vagy gyártási költségek Ázsiában (ahol jelenleg gyártanak), magabiztosan tekintett előre. Nem számít arra, hogy az autógyártók hamarosan saját adaptereket kezdenének gyártani házon belül – inkább úgy látja, hogy továbbra is szükség lesz specializált beszállítókra.

“Minden könnyű akkor, ha nem csinálod jól” – mondta –, majd hozzátette: “Ha valamit a legmagasabb szinten végzel el (a top 0.1%-ban), akkor még a legapróbb különbségek is rendkívül nehezek.”

Ezzel arra utalt, hogy miért bíznak meg sokan egy specializált céget egyedi alkatrészek fejlesztésében és gyártásában – ez ugyanis hatékonyabb és magasabb minőséget eredményezhet.

A NACS szabvány ipari elfogadottsága

A Tesla saját fejlesztésű NACS csatlakozója mára ipari szabvánnyá vált SAE J3400 néven. Ez lehetőséget ad arra is, hogy tovább optimalizálják és fejlesszék az adaptereket ezen szabvány alapján. A Lectron jelenleg különösen az AC töltők és falra szerelhető töltődobozok fejlesztésére fókuszál. Emellett kiemelt figyelmet fordítanak hordozható töltők fejlesztésére is – ez lehet a következő nagy lépés számukra.

Az EV-töltési infrastruktúra helyzete és kihívásai

Robby DeGraff, az AutoPacific termék- és fogyasztói elemzési vezetője szerint bár otthoni töltés számít ideálisnak, sok EV-tulajdonos vagy vásárlás előtt álló aggódik amiatt, hol tud majd megbízhatóan nyilvános helyen tölteni.

  • A 2025-ös Future Attribute Demand Study kutatásuk szerint 34% aggódik megbízható nyilvános töltési pont hiánya miatt.
  • 44% tart attól, hogy túl hosszú lesz a töltési idő.
  • 33% számára problémát jelent otthoni töltő telepítésének költsége.
  • 32% aggódik amiatt is, hogy biztonságos-e nyilvános helyen tölteni.

A Tesla Supercharger hálózat azonban sok ilyen aggodalmat enyhít – különösen ha egy adapter segítségével más márkájú EV-k is hozzáférnek ehhez a hálózathoz. Ez pedig fontos lépcsőfok lehet az elektromos járművek szélesebb körű elfogadásában.

A Lectron szerepe és jelentősége

Bár nem kizárólagosan ők gyártanak EV-töltő adaptereket, mégis sikerült népszerű OEM kiegészítővé válniuk olyan nagy autómárkák számára is, amelyek Amerikában aktívak.

Ezzel egy olyan vállalat példáját látjuk előttünk, amelyről sokan talán még autós szakértők közül sem hallottak korábban – mégis kulcsszereplővé vált abban, ahogyan ma közlekedünk és töltjük elektromos autónkat.


Tudsz valami érdekeset vagy fontosat? Írj nekünk: tips@thedrive.com

Forrás: https://www.thedrive.com/news/tesla-didnt-make-enough-charging-adapters-so-this-company-stepped-in-to-get-other-cars-on-nacs

A kitartás határai: az emésztés és az energiafelhasználás összefüggései ultrafutók és triatlonisták példáján

Publikálva: 2025. október 20., 13:37 Bevezetés – Az új elmélet a kitartásról 2019-ben a tudósok egy új elmélettel álltak elő a kitartás biológiai korlátairól. Eszerint a több napnál hosszabb fizikai erőfeszítések esetén a végső határt nem elsősorban a szív, az agy...

Az amerikai elővárosok rejtett adósságcsapdája: Levittown és a települési kötvények hatása

1949 márciusának egyik vasárnap reggelén közel 300 ember sorakozott fel Long Island központjában, egy korábban burgonyaföldként használt területen, hogy új otthonokat vásároljon. Ezek az emberek álmodtak arról, hogy beköltöznek a „mesés Levittownba”, ahogy William J....

David Geffen és Elvált Férje: A Havi 50 000 Dolláros Támogatás Nem Elég

2025. november 7., 7:34 AM PST A vita háttere: David Geffen és David Armstrong válása David Geffen, a zenei és filmipar egyik legismertebb mogulja, valamint elvált férje, David Armstrong – aki Donovan Michaels néven is ismert – között egyre élesebb jogi csata zajlik a...

Mary J. Blige emlékei a nemrég elhunyt D’Angelóról és Angie Stone-ról

Mary J. Blige, az R&B műfaj egyik ikonikus alakja, mélyen megindult, miközben visszatekintett a nemrég elhunyt D'Angelo-val töltött közös időkre. A legendás Voodoo album alkotója október 14-én, 51 éves korában hunyt el hasnyálmirigyrák következtében. Mindössze...

Meta 2024-es hirdetési bevételeinek 10%-a csalásokból és tiltott termékekből származik

Mark Zuckerberg, a Meta Platforms Inc. vezérigazgatója, 2025 szeptemberében a Fehér Házban, Washington DC-ben tartott vacsorán vett részt technológiai vezetőkkel együtt. Ezzel egy időben az Egyesült Államok akkori elnöke, Donald Trump, bejelentette, hogy hamarosan...

Kanadai Stratégiai Válság: Az Edgewood-i Struccfarm Drámája és a CFIA Visszaélései

David Krayden beszámolója alapján Bevezetés: Egy Demokrácia Válsága Kanadában egyre növekvő düh és felháborodás övezi az Edgewood, Brit Columbia közelében fekvő Universal Ostrich Farms körüli eseményeket. A világ is hitetlenkedve figyeli, hogyan válhatott egykor...

Mike Smith, a Trailer Park Boys sztárja szexuális zaklatás vádjával néz szembe

Mike Smith, a kanadai televízió egyik legismertebb alakja, aki leginkább a Trailer Park Boys című sorozat Bubbles nevű karaktereként vált ismertté, súlyos vádakkal került a nyilvánosság elé. A 53 éves színészt a halifaxi rendőrség szexuális zaklatás miatt vádolja,...

Leon Black szexuális zaklatási vádjai és jogi csatározásai Jeffrey Epstein kapcsán

Leon Black, a milliárdos üzletember, aki korábban az Apollo Global Management vezetője volt, több alkalommal is szexuális zaklatással vádolták meg. Ezek a vádak mind Jeffrey Epsteinhez fűződő kapcsolatára vezethetők vissza, ami komoly botrányt és jogi vitákat...

Ron Wyden új információkat hoz nyilvánosságra Leon Black és Jeffrey Epstein pénzügyi kapcsolatairól

Washington, D.C., 2025. március 12. – Ron Wyden, az amerikai Szenátus Pénzügyi Bizottságának rangidős tagja, folytatva a milliárdos pénzügyi szakember, Leon Black és a hírhedt bűnöző, Jeffrey Epstein közötti titokzatos pénzügyi kapcsolatok vizsgálatát, új...

Munkaerőpiaci változások és elbocsátások 2024-ben: Az AI hatása és a gazdasági bizonytalanságok

Andy Challenger, munkahelyi szakértő és a Challenger vállalat bevételi igazgatója szerint "akárcsak 2003-ban, egy forradalmi technológia alakítja át a munkaerőpiacot." Ebben az időszakban, amikor az új munkahelyek létrehozása az elmúlt évek legalacsonyabb szintjén...