Macaulay Culkin, a 45 éves színész, akit leginkább a gyors eszű Kevin McCallisterként ismerünk a 1990-es „Reszkessetek, betörők!” és a 1992-es „Reszkessetek, betörők! 2. – Elveszve New Yorkban” című vígjátékokból, most ismét előveszi ikonikus karakterét egy különleges karácsonyi reklámkampányban. A kampány üzenete a családról és az időskorról szól, amely mélyebb érzelmi rétegeket érint.
„Home But Not Alone” – Egy új kampány az otthoni gondozásról
A „Home But Not Alone” (Otthon, de nem egyedül) elnevezésű kampányt a Home Instead nevű cég indította, amely idős emberek otthoni ápolásával foglalkozik. A reklámfilmben Macaulay Culkin ismét Kevin McCallister bőrébe bújik, ám ezúttal nem betörőkkel kell megküzdenie, hanem azzal a kihívással, hogy gondoskodjon édesanyja, Kate McCallister biztonságáról.
Kate McCallister szerepében ismételten Catherine O’Hara látható, aki immár 71 éves. A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet az idősebb családtagok otthoni biztonságára és arra, milyen fontos támogatást nyújtani nekik.
A reklámfilm részletei és üzenete
A kampány keretében több rövid videó is megjelent. Az egyik fő reklám egy kézzel rajzolt térképpel indul, amelyet „Mom’s Safety Plan” (Anya biztonsági terve) címmel láttak el. Ez a térkép veszélyes pontokat jelöl az otthon körül, például olyan helyeket, ahol könnyen megbotolhat valaki. Jegyzetek figyelmeztetnek arra, hogy rögzíteni kell a szőnyeget, meg kell emelni a WC-ülőkét és lépcsőliftet kell felszerelni.
Kevin a videóban buborékfóliába csomagolja a kültéri díszeket, miközben így szól: „Csak attól félek, hogy anya egyedül van otthon. Mi van, ha elesik vagy beszorul a hóba? Soha nem kapták el azt a South Bay Lapátos Gyilkost.”
Ekkor hallatszik egy lapát csúszkálása a járdán, ami megszakítja beszélgetését. Ekkor találkozik Old Man Marley unokájával – egy utalás az eredeti film szomszédjára –, aki megkérdezi tőle, mit csinál. Javasolja neki, hogy próbáljon meg beszélni anyjával arról, hogy segítséget kérjen.
„A legfélelmetesebb része ennek az egésznek az első beszélgetés elkezdése. De legalább tudni fogod, és nem kell aggódnod tovább. Nem könnyű, de a családdal kapcsolatos érzések bonyolultak.”
A kampány alkotói és céljai
A reklámkampányt Jody Hill rendezte, aki így nyilatkozott az alkotásról egy People magazinnak adott interjúban:
„Őszintén akartuk elmesélni ezt a történetet, mert mindannyian átéljük ezt a pillanatot egy szeretett személlyel valamikor az életünkben. Ez túlmutat az ünnepi nosztalgián: bemutatja Kevin McCallistert évekkel később – amikor ugyanazokkal az aggodalmakkal néz szembe, mint sokan mások szüleik öregedése kapcsán. Valóságos, vicces és mélyen emberi.”
A „Home But Not Alone” reklámokat karácsonyi műsorok alatt fogják sugározni – például maga a „Reszkessetek betörők!” film vetítésekor –, valamint egészen január 11-ig láthatók lesznek különböző főiskolai amerikaifutball-közvetítések során is.
További jelenetek és személyes élmények
Macaulay Culkin több további rövid jelenetet is forgatott a kampányhoz. Ezek között van egy ikonikus pillanat újrajátszása is az eredeti filmből: amikor Kevin bevásárlószatyrai kinyílnak az utcán.
Bár több mint három évtized telt el azóta, hogy először játszotta el Kevint, Culkin szerint továbbra is erős kapcsolat fűzi karakteréhez – amely most már saját családjával is közös élmény.
2024 decemberében adott interjújában elmondta az E! News-nak, hogy négyéves fia, Dakota már elkezdte összekeverni saját emlékeit a filmek jeleneteivel:
„Azt hiszi magáról, hogy ő Kevin. Megkérdeztem tőle: ’Emlékszel arra, amikor lecsúszott a lépcsőn a szánkón?’ Ő meg csak bólintott: ’Igen.’ Megkérdeztem: ’Emlékszel arra is, amikor sárga haja volt?’ Erre ő megint csak: ’Igen.’”
Macaulay tréfásan így reagált: „Hazug hazudozó vagy.”
Összegzés
A Macaulay Culkin főszereplésével készült „Home But Not Alone” kampány nem csupán nosztalgikus visszatérés egy klasszikus karakterhez, hanem fontos társadalmi üzenetet is közvetít: az idősebb családtagokról való gondoskodásról és arról, hogyan lehet nyíltan beszélni ezekről a nehéz témákról. A kampány humorral és emberi érzésekkel átszőve mutatja be azt az univerzális élményt, amikor szeretteink öregedésével szembesülünk.




