Stop Calling Your Product ‘Next Gen’: Miért Érdemes Elfelejteni a „Következő Generáció” Kifejezést?

nov 12, 2025

„Next Gen”, vagyis „következő generáció” – egy kifejezés, amelyet az elmúlt években szinte minden technológiai és innovációs termék kapcsán hallhattunk. De vajon tényleg működik még ez a marketingfogás? Vagy ideje lenne végre elengedni ezt az elcsépelt jelzőt?

A „Next Gen” kifejezés eredete és népszerűsége

A „Next Gen” (következő generáció) kifejezés eredetileg arra szolgált, hogy egy termék vagy szolgáltatás új, továbbfejlesztett verzióját jelölje. A technológiai iparban különösen népszerűvé vált, hiszen az innováció gyors üteme miatt folyamatosan újabb és újabb generációk jelentek meg – legyen szó konzolokról, okostelefonokról vagy szoftverekről.

Ez a kifejezés azonban mára elvesztette eredeti erejét, és sokszor inkább üres marketingklisének tűnik, amely nem ad valódi információt a fogyasztóknak.

Miért nem működik már a „Next Gen”?

  • Elhasználódott fogalom: A „Next Gen” annyira elterjedt és túlhasznált lett, hogy elvesztette újdonságát és vonzerejét.
  • Hiányzik a konkrétum: A kifejezés nem árul el semmit arról, hogy miben jobb vagy más az adott termék az elődjénél.
  • Fogyasztói bizalom csökkenése: Az ismétlődő használat miatt sokan szkeptikusan állnak hozzá, és nem hiszik el, hogy valóban forradalmi újdonságról van szó.
  • Versenytársak is használják: Ha mindenki „következő generációs” terméket kínál, akkor ez már nem jelent versenyelőnyt.

Hogyan kommunikáljunk hatékonyabban?

Ahelyett, hogy csak a „Next Gen” címkét ragasztanánk rá egy termékre, érdemes mélyebben átgondolni, mit is szeretnénk közölni a vásárlókkal. Íme néhány tipp:

  1. Mutasd be az egyedi előnyöket: Konkrétan fogalmazd meg, milyen új funkciókat vagy fejlesztéseket tartalmaz a termék.
  2. Használj érthető nyelvezetet: Kerüld a túlzott szakzsargont és marketing kliséket; beszélj úgy, hogy a célközönség könnyen megértse.
  3. Történetmesélés: Meséld el, hogyan oldja meg a termék valós problémákat vagy hogyan teszi jobbá az életet.
  4. Támogasd bizonyítékokkal: Használj adatokat, teszteredményeket vagy felhasználói véleményeket, amelyek alátámasztják az állításokat.
  5. Kiemeld az innovációt konkrét példákon keresztül: Ne csak azt mondd, hogy „új”, hanem mutasd meg, miben más és jobb.

A jövő marketingje: hitelesség és részletek

A mai fogyasztók egyre tudatosabbak és kritikusabbak. Nem elég csupán hangzatos szlogenekkel dobálózni; fontosabbá vált a hitelesség és az átláthatóság. A „Next Gen” helyett tehát érdemes olyan kommunikációs stratégiát választani, amely valódi értéket közvetít.

Egy jól megfogalmazott üzenet nemcsak meggyőzőbb lesz, hanem hosszú távon építi a márka hírnevét is. Ez pedig végső soron nagyobb vásárlói elégedettséget és lojalitást eredményez.

Összegzés

A „Next Gen” kifejezés ideje lejárt. Ha igazán ki szeretnél tűnni a piacon, ne ragadj le ennél az üres marketingfogásnál. Inkább fókuszálj arra, hogy pontosan megmutasd terméked egyedi előnyeit és valódi értékét. Csak így érheted el, hogy üzeneted ne vesszen el a zajban, és valóban megszólítsd célközönségedet.

Ne hívjuk többé „következő generációnak” azt, ami csupán újabb verzió – mutassuk meg inkább azt az innovációt és minőséget, ami valóban megkülönbözteti!

Forrás: https://www.reddit.com/r/business/comments/1ovh4pw/hot_take_for_product_folks/

A jótékonysági szervezetek szerepe a globális kihívások kezelésében – Hosszú távú megoldások keresése

Az elmúlt években egyre többször gondolkodtam el mélyebben azon, milyen szerepet töltenek be a jótékonysági szervezetek a világot érintő komoly kihívások megoldásában. Ezek a szervezetek nélkülözhetetlenek a válsághelyzetek gyors reagálásában, a közösségek...

Iratkozz fel! Heti összefoglaló az LGBTQ+ kultúra legjaváról

Az LGBTQ+ közösség gazdag és sokszínű kultúrája folyamatosan fejlődik, új történetekkel, művészeti alkotásokkal, eseményekkel és inspiráló személyiségekkel bővül. Ha szeretnél naprakész maradni a legfrissebb hírekben, trendekben és eseményekben, akkor egy megbízható,...

Toyota új akkumulátorgyára Észak-Karolinában és bővülő befektetései az USA-ban

2025. november 12-én a Toyota Motor hivatalosan is megkezdte működését legújabb, 13,9 milliárd dolláros akkumulátorgyára Liberty városában, Észak-Karolinában, az Egyesült Államokban. Ez a létesítmény mérföldkőnek számít a japán autógyártó történetében, hiszen ez az...

Anthropic és Fluidstack: 50 milliárd dolláros adatközpont partnerség az AI jövőjéért

Az Anthropic, az egyik vezető mesterséges intelligencia fejlesztő cég, 2026-ra szóló, ambiciózus adatközpont-fejlesztési megállapodást kötött a brit székhelyű Fluidstack neocloud szolgáltatóval. A vállalat 50 milliárd dolláros beruházást jelentett be, amelynek célja,...

Adatközpontok és a globális gazdaság: Az IEA jelentése és az energiafogyasztás jövője

Az adatközpontok szerepe a modern gazdaságban egyre meghatározóbbá válik, ezt támasztja alá az International Energy Agency (IEA) legfrissebb jelentése is. A 2024-es évben a világ összesen 580 milliárd dollárt fordít adatközpontokra, ami 40 milliárd dollárral több,...

Ford vezérigazgatója szerint Amerika ébresztőre szorul a munkaerőhiány miatt

Jim Farley, a Ford Motor Company vezérigazgatója egy nemrégiben megjelent podcast-interjúban figyelmeztetett az Egyesült Államokban tapasztalható súlyos munkaerőhiányra, különösen a kézműves és manuális munkakörökben. A Office Hours: Business Edition című műsorban...

Gen Z és a Magas Vagyonú Munkaerőpiac: Új Karrierlehetőségek a Magánszolgáltatásokban

A munkaerőpiac napjainkban soha nem látott kihívásokkal néz szembe: tömeges elbocsátások, valamint az mesterséges intelligencia gyors ütemű integrációja jelentős átalakulásokat hoznak. Ezek a változások különösen érzékenyen érintik a fiatal generációkat, köztük a Z...

Tesla diszkriminációs per: siket technikus extrém hőmérséklet miatt elvesztette állását

A Tesla texasi Gigafactory-jában dolgozó Hans Kohls, egy siket technikus, aki a hallókészülékei meghibásodása miatt kért áthelyezést, most perrel fordult a vállalat ellen. A 36 éves férfi azt állítja, hogy a casting részlegen tapasztalt extrém hőmérséklet és...

Bemutatták Aidol-t, Oroszország első antropomorf humanoid robotját – sikerek és kihívások Moszkvában

2023. november 11-én Moszkvában került sor egy különleges technológiai bemutatóra, amelyen Oroszország első, mesterséges intelligenciával felszerelt antropomorf humanoid robotját, Aidol-t mutatták be a nagyközönségnek. A bemutató azonban nem zajlott zökkenőmentesen: a...

Ye São Paulo-i koncertje veszélyben az antiszemita megnyilvánulások miatt

Ye (korábban Kanye West néven ismert) november 29-re tervezett koncertje São Paulóban komoly veszélybe került. A brazil Metropoles értesülései szerint a São Paulo Állami Ügyészség (MPSP) utasította a hatóságokat, hogy amennyiben Ye a koncert során bármilyen náci...