Palworld fejlesztője, a Pocketpair elutasítja a generatív AI-t a játékkiadásban

okt 22, 2025 | Tech

A Palworld alkotója, a Pocketpair 2025-öt egy új kiadói részleg beindításával kezdte, amely már az első héten több mint 150 kiadói ajánlatot kapott. Ez az érdeklődés jól mutatja, hogy a játékfejlesztők körében nagy az igény egy olyan partnerre, aki támogatja az alkotói szabadságot és együttműködik velük minőségi játékok létrehozásában.

Pocketpair Publishing: Egy új kiadói kezdeményezés

A Pocketpair Publishing vezetője, John Buckley korábban hangsúlyozta, hogy az új részleg célja az alkotók autonómiájának tiszteletben tartása és közös munka a világ minden táján élvezhető játékok létrehozásán. Azonban hamar kiderült, hogy van egy fontos határvonal, amit a cég nem hajlandó átlépni: ez pedig a generatív mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása.

Miért utasítja el a Pocketpair a generatív AI-t?

John Buckley egy friss interjúban a Game Developer magazinnak világosan megfogalmazta álláspontját:

„Nem hisszük el ezt az irányt. Nagyon nyíltak vagyunk ezzel kapcsolatban. Ha valaki nagy rajongója az AI-nak, vagy Web3/NFT alapú játékot készít, rengeteg más kiadó van, aki szívesen tárgyal vele – de mi nem vagyunk megfelelő partner ehhez.”

Ez az álláspont nem azt jelenti, hogy a Pocketpair azt gondolná, képes megállítani az AI-alapú játékok térnyerését. Buckley szerint az elkövetkező években jelentős növekedés várható az alacsony minőségű, mesterséges intelligencia által generált játékok piacán – egy jelenség, amely már most is megfigyelhető például a Steam platformon.

Az alacsony minőségű AI-játékok hulláma és az autentikusság keresése

John Buckley így fogalmazott:

„Ez egy olyan hullám, ami már más digitális áruházakat is sújtott, bár a Steam eddig jól tartotta távol ezeket. De most már itt van. Úgy vélem, egyfajta ‘hitelességi piacra’ lépünk majd be, ahol a játékosok elkezdik felismerni és értékelni azokat a fejlesztőket, akik valóban különleges dolgokat próbálnak létrehozni.”

Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók egyre inkább megpróbálják majd megkülönböztetni az emberi kreativitással készült játékokat az automatizált gépi alkotásoktól. Ez azonban nem lesz egyszerű folyamat: téves vádak és félreértések is előfordulhatnak majd.

A Palworld és az AI-vádak esete

A Pocketpair már 2024-ben megtapasztalta ezt a kellemetlen jelenséget: amikor Palworld sikere miatt sokan elkezdték gyanítani, hogy generatív AI-t használnak a játék fejlesztése során. A stúdió többször is cáfolta ezeket az állításokat, de sokan nem hittek nekik. Végül úgy döntöttek, hogy nem érdemes tovább vitázni ezzel.

Buckley így nyilatkozott erről:

„Nem kezdhetek el harcolni azokkal, akik AI-vádakkal illetnek minket, mert ez csak tovább táplálná ezt a helyzetet.”

A játékosok és fejlesztők viszonya az AI-hoz

A játékosok évek óta viselnek „AI-detektív sapkát”, hiszen számos esetben beigazolódott az ilyen típusú vádaskodás. Gyakran előfordulnak olyan helyzetek is, amikor cégek határozottan tagadják az AI használatát – csak később derül ki ennek ellenkezője.

Például 2024 elején a Wizards of the Coast határozottan állította, hogy egy Magic: The Gathering promóciós kép emberi alkotás eredménye – később azonban beismerték, hogy mégis mesterséges intelligencia segítségével készült. Ugyanakkor júniusra már „vezető AI mérnök” pozíciót hirdettek meg olyan feladatkörrel, amely magában foglalja szöveg-, hang-, grafikai elemek és NPC viselkedések intelligens generálását – miközben továbbra is kitartanak amellett, hogy „álláspontjuk az AI-ról nem változott”.

Kitekintés: A jövő kihívásai és lehetőségei

A Pocketpair példája jól mutatja azt a kettősséget, amivel ma sok fejlesztő szembesül: miközben egyre több lehetőség nyílik meg az AI-alapú eszközök használatára, addig vannak olyan cégek és közösségek is, amelyek ragaszkodnak az emberi kreativitás autentikus értékéhez.

Az elkövetkező években várhatóan erősödni fog ez a kettősség: egyrészt megjelennek majd tömegesen olcsóbb és gyorsabban elkészülő AI-játékok; másrészt pedig nőni fog azoknak a szerepe és értéke is, akik valódi művészi szándékkal készítenek tartalmakat.

Összegzés

  • A Pocketpair 2025-ben indította el kiadói részlegét nagy érdeklődés mellett.
  • A cég határozottan elutasítja a generatív AI-t és Web3/NFT alapú projekteket.
  • John Buckley szerint hamarosan növekedni fog az alacsony minőségű AI-játékok száma.
  • A fogyasztók egyre inkább keresik majd az autentikus emberi alkotásokat.
  • A Palworld fejlesztői már megtapasztalták az AI-vádak okozta nehézségeket.
  • A jövőben várhatóan erősödik majd ez a kettős piac: gépi vs. emberi kreativitás.

Maradj naprakész! Kövesd továbbra is a legfontosabb híreket és legjobb ajánlatokat a PC Gamer csapatának válogatásában!

Forrás: https://www.pcgamer.com/software/ai/palworld-studio-pocketpair-says-its-new-publishing-division-wont-handle-games-that-use-generative-ai-we-dont-believe-in-it/

Bloom Energy: Megbízható, környezetbarát energiatermelés az AI és adatközpontok korában

Az AI és adatközpontok növekedése új kihívásokat jelent az energiaellátásban. Az egyre nagyobb energiaigények gyakran túlterhelik a hálózatokat, ami kiszámíthatatlan áramszünetekhez vezethet. Ebben a helyzetben kulcsfontosságúvá válik a folyamatos, stabil...

Enshittification: Miért romlanak el a platformok és mit tehetünk ellene?

Enshittification – ez a kifejezés írja le azt a jelenséget, amikor egy digitális platform vagy szolgáltatás kezdetben kiváló felhasználói élményt nyújt, majd idővel egyre rosszabbá válik, miközben a felhasználók mégsem hagyják el azt. Ez a folyamat nemcsak a közösségi...

Kriptopiaci előrejelző piacok visszatérése az USA-ba a Trump család szerepvállalásával

Zach Hamilton, a kriptovaluta startup, a Sarcophagus alapítója egy WIRED-nek adott interjúban így fogalmazott: „Ha egyetlen okot kellene megnevezni, amiért a kriptopiaci előrejelző piacok visszatérhetnek az Egyesült Államokba, akkor az a Trump-adminisztráció.” Majd...

PFAS vegyi anyagok hatásainak vizsgálata egérmodellben – részletes kutatási összefoglaló

A per- és polifluoralkil-szubsztanciák (PFAS) környezeti és egészségügyi hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a tudományos közösségben. Jelen cikkünkben egy átfogó kutatási projekt részleteit ismertetjük, amelyben PFAS-koktél expozíciót alkalmaztak Swiss CD1...

Strauss Zelnick véleménye az AI játékiparra gyakorolt hatásáról – Take-Two Interactive vezetője

Strauss Zelnick, a videojáték-kiadó Take-Two Interactive vezérigazgatója nem tartja magát az mesterséges intelligencia (AI) ígéreteinek kételkedőjének, ugyanakkor óvatosan nyilatkozott az AI jelenlegi hatásairól a játékfejlesztés és -gyártás területén. A „Grand Theft...

Direct Primary Care: Az új egészségügyi modell, ami forradalmasítja a betegellátást

Bangor, Maine városában Geoff Clarke egy olyan élményről számolt be legutóbbi egészségügyi vizsgálatával kapcsolatban, amely sok amerikai számára szinte elképzelhetetlen: magas szintű elégedettségről és dicséretől. "Ha álmodban csinálnád, pontosan olyan lenne, mint az...

Lindsey Graham kínos Siri-incidense és a kormányzati leállás helyzete az Egyesült Államokban

Lindsey Graham, Dél-Karolina republikánus szenátora, egy váratlan technikai baki miatt került a figyelem középpontjába az Egyesült Államok Capitoliumában. A jelenleg közel egy hónapja tartó kormányzati leállás közepette, amikor a kongresszus tagjai egyre...

LinkedIn adatgyűjtési változások: hogyan védd meg profilodat az AI képzésétől?

LinkedIn nemrégiben bejelentette, hogy 2025. november 3-tól jelentős változtatásokat vezet be adatfelhasználási szabályaiban, amelyek érintik az Európai Unió, az EGT, Svájc, Kanada és Hongkong felhasználóit is. Ha eddig azt gondoltad, hogy ezekben a régiókban...

Ben Stiller véleménye a „nepo baby” kifejezésről és a sztárgyerekek valósága

Ben Stiller, a világhírű színész és rendező nemrégiben a „The Howard Stern Show” vendégeként osztotta meg gondolatait a „nepo baby” kifejezésről, amely azokra a hírességek gyermekeire utal, akik szüleik nyomdokaiba lépve válnak maguk is ismertté. A „nepo baby”...

Trump amerikai katonáknak ajánlja a japán Toyota autókat – Az autópiac és kereskedelmi kihívások Japán és USA között

Donald Trump, az Egyesült Államok korábbi elnöke, aki hosszú ideje az America First (Amerika az első) politikáját hirdeti, legutóbbi ázsiai útja során különös felhívást intézett az amerikai katonákhoz: vásároljanak japán gyártású Toyota autókat. Ez a felszólítás...