Celina, Texas – Egy helyi középiskolai tanárt felfüggesztettek, miután azzal vádolták, hogy elsőéves diákoknak egy mesterséges intelligencia (AI) eszköz használatát szexuálisan nem megfelelő módon mutatta be. Az eset a helyi média beszámolója szerint komoly aggodalmakat vetett fel az oktatási intézményben.
A vádak részletei és a vizsgálat kezdete
A The Dallas Morning News beszámolója szerint Neil Phillips, a Celina Középiskola birkózóedzője és földrajztanára került felfüggesztésre. A döntés hátterében olyan vádak állnak, amelyek egy korábbi munkahelyén, a Melissa Független Iskolai Körzetben történtek nem megfelelő magatartásra utalnak.
A vizsgálat akkor indult el, amikor egy videó jelent meg a közösségi médiában, amelyen állítólag Phillips azt mutatta be diákoknak, hogyan használjanak egy AI eszközt szexuálisan nem megfelelő módon. Ez az eset még a Melissa körzetben történt, mielőtt Phillips a Celina Középiskolához csatlakozott volna.
További botrányok és felfüggesztések a Celina Középiskolában
Nem ez az első eset, hogy a Celina Középiskola tanárai vagy alkalmazottai komoly problémákba keverednek. Az elmúlt hónapban több pedagógus is vagy letartóztatásra került, vagy felfüggesztették őket különböző okok miatt:
- Micheale Clark, egy speciális nevelési segítő, kedden letartóztatásra került és vádat emeltek ellene fogyatékkal élő személy veszélyeztetése miatt. Állítólag ittas állapotban dolgozott diákokkal.
- Jaiyna Walder múlt csütörtökön került őrizetbe, ugyancsak ittas állapotban való tanítás miatt.
- Kristine Coates, a Celina ISD egyik alkalmazottja október elején került letartóztatásra, miután férfi bántalmazásával vádolták meg.
- Caleb Elliot, középiskolai edző október 10-én letartóztatásra került gyermekpornográfia birtoklása és diákok öltözőben történő titkos felvétele miatt.
- Bill Elliot, a Celina Középiskola vezető futballedzője és Caleb Elliot apja nem fegyelmi okból felfüggesztésre került.
- Allison Ginn, a középiskola igazgatója szintén nem fegyelmi okból került felfüggesztésre Caleb Elliot letartóztatását követően.
A helyzet hatása az iskola közösségére
Ezek az események jelentős aggodalmat keltettek Celina városában és az iskola környezetében. A szülők és diákok biztonsága érdekében az iskola vezetése további lépéseket ígért a helyzet tisztázására és az oktatás minőségének biztosítására.
A helyi hatóságok tovább folytatják a vizsgálatokat minden érintett ügyben, miközben az iskola igyekszik fenntartani a normális működést és támogatni a diákokat ebben a nehéz időszakban.
Összegzés
A Celina Középiskola körül kialakult botrányok sorozata rávilágít arra, milyen fontos az oktatók felelősségteljes magatartása és az iskolai környezet biztonságának garantálása. Neil Phillips esete különösen kiemelkedik, hiszen egy új technológia – az AI – használata során történt visszaélésről van szó, amely komoly etikai kérdéseket vet fel.
A további fejleményekről folyamatosan beszámolunk majd, ahogy új információk érkeznek az ügyekkel kapcsolatban.