Coca-Cola újra AI-vel újragondolja karácsonyi reklámjait – ünnepi hangulat vagy vizuális csalódás?

nov 4, 2025 | Tech

A Coca-Cola ismét generatív mesterséges intelligenciát (AI) használ, hogy újraértelmezze ikonikus karácsonyi reklámkampányát, a klasszikus Coke-karavánt. Azonban az idei kampány vizuális megvalósítása sokak szerint inkább ront az ünnepi hangulaton, mintsem erősítené azt.

Az előzmények: AI-generált karácsonyi reklámok és a visszhang

Tavaly a Coca-Cola három AI által generált karácsonyi reklámot mutatott be, amelyekben furcsa mozgású kerekek és szokatlan, kissé „idegen” arcok jelentek meg. Ezek a vizuális elemek sok kritikát váltottak ki, mivel a nézők nem érezték hitelesnek vagy szerethetőnek az így létrejött képi világot.

A visszajelzések ellenére a vállalat idén sem hagyta el az AI használatát, hanem egy még merészebb kampánnyal jelentkezett, amely azonban sokak szerint még zavaróbb és kevésbé esztétikus lett.

Az idei „Holidays Are Coming” kampány – állatokkal a főszerepben

Az új reklámban a Coca-Cola megpróbálta elkerülni az emberi alakok generálásával járó nehézségeket, ezért különféle állatfigurákat helyezett a középpontba. A szereplők között megjelennek jegesmedvék, pandák és lajhár is.

Azonban a megvalósítás nem egységes: hol realisztikusabb, hol rajzfilmszerű, nagy szemű figurák váltják egymást. Az állatok mozgása természetellenes, mintha lapos képek lennének rosszul animálva, nem pedig valódi háromdimenziós modellek mozognának számítógépes grafikával.

Összehasonlítva az olyan korszerű deepfake videókkal, amelyeket például az OpenAI Sora 2 vagy a Google Veo 3 eszközei készítenek, ez a Coca-Cola reklám meglehetősen elavultnak tűnik.

Apró javulások és technikai részletek

Egyetlen szembetűnő előrelépés az idei kampányban az ikonikus Coca-Cola teherautók kerekeinek mozgása: míg tavaly ezek statikusan siklottak a havas úton, idén már valóban forognak, ami valamelyest növeli a realizmus érzetét.

A kampány készítői és a projekt mérete

A Wall Street Journal beszámolója szerint a Coca-Cola az idei kampányhoz ismét együttműködött két AI-stúdióval, a Silverside-dal és a Secret Level-lel, akik már korábban is dolgoztak a cég 2024-es karácsonyi reklámjain.

A vállalat nem kívánta nyilvánosságra hozni a kampány költségeit, de elmondták, hogy körülbelül száz ember vett részt a projektben – ez nagyjából megegyezik egy hagyományos, AI-mentes reklám elkészítéséhez szükséges csapat létszámával.

Ebbe beletartozik öt „AI szakértő” is a Silverside-tól, akik több mint 70 000 AI által generált videóklip elkészítésében vettek részt promptolással és finomhangolással.

Az AI térnyerése és annak munkaerőpiaci hatásai

Ez az időszak egybeesik azzal, hogy az AI eszközök rohamosan fejlődnek és egyre több kreatív szakember manuális munkáját képesek kiváltani. Ez komoly aggodalmakat vet fel a jövőbeli foglalkoztatási lehetőségekkel kapcsolatban.

Például a Google idén bemutatta első teljes egészében AI által generált reklámját is, amelyben azt hangsúlyozzák, hogy a fogyasztók számára nem igazán számít, milyen technológiával készült egy hirdetés.

Coca-Cola hozzáállása és jövőbeli kilátások

A Coca-Cola határozottan támogatja az AI alkalmazását marketingkampányaiban annak ellenére, hogy korábbi próbálkozásaik során több botrány is történt. Egy áprilisi reklám például egy fiktív J.G. Ballard-könyvet mutatott be hamisan.

Manolo Arroyo, a vállalat marketingigazgatója szerint azonban ezek a hibák vállalható kockázatok annak érdekében, hogy gyorsabb és költséghatékonyabb legyen a gyártás. A Wall Street Journalnak adott interjújában Arroyo elmondta:

„Korábban egy projekt forgatása és minden hagyományos folyamata akár egy évvel előre kezdődött. Most viszont körülbelül egy hónap alatt elkészülhet.”

Összegzés

Coca-Cola legújabb karácsonyi kampánya jól példázza az AI technológia marketingben való alkalmazásának előnyeit és buktatóit is. Bár gyorsabb és olcsóbb gyártást tesz lehetővé, az eredmény vizuálisan sokszor zavaró és kevésbé hiteles marad. A fogyasztói visszajelzések alapján pedig kérdéses, hogy mennyire erősíti vagy gyengíti ez az ünnepi hangulatot – amely mindig is szerves része volt ennek az ikonikus márkának.

Forrás: https://www.theverge.com/news/812559/coca-cola-ai-holiday-christmas-commercial-2025

Jon Stewart marad a “The Daily Show” műsorvezetője 2026-ig

Jon Stewart, a politikai szatíra egyik legismertebb alakja, nem tervezi, hogy hamarosan elhagyja az anchor desk-et. A Comedy Central hivatalosan bejelentette, hogy Stewart továbbra is vezeti a „The Daily Show”-t minden hétfőn egészen 2026 decemberéig. Ez azt jelenti,...

NASA X-59: A csendes szuperszonikus repülés új korszaka

2025. október 28-án a NASA és a Lockheed Martin közösen fejlesztett X-59 Quiet SuperSonic Technology (QueSST) kísérleti szuperszonikus repülőgépe először emelkedett a levegőbe. A helyszín a kaliforniai Palmdale-ban található, az Egyesült Államok Légierőjének Plant...

Jon Stewart marad a “The Daily Show” műsorvezetője 2026-ig

Jon Stewart, a politikai szatíra egyik legismertebb alakja, nem tervezi, hogy hamarosan elhagyja az anchor desk-et. A Comedy Central hivatalosan bejelentette, hogy Stewart továbbra is vezeti a „The Daily Show”-t minden hétfőn egészen 2026 decemberéig. Ez azt jelenti,...

NASA X-59: A csendes szuperszonikus repülés új korszaka

2025. október 28-án a NASA és a Lockheed Martin közösen fejlesztett X-59 Quiet SuperSonic Technology (QueSST) kísérleti szuperszonikus repülőgépe először emelkedett a levegőbe. A helyszín a kaliforniai Palmdale-ban található, az Egyesült Államok Légierőjének Plant...

13 figyelemre méltó mesterséges intelligencia hibák és kudarcok – Tanulságok az AI fejlesztésében

A mesterséges intelligencia (AI) forradalmasította számos iparág működését, az egészségügytől a pénzügyekig, jelentősen javítva a hatékonyságot és a döntéshozatalt. Ugyanakkor, mint minden technológia, az AI sem tökéletes. Előfordulhatnak hibák és váratlan...

Jon Stewart megújította szerződését a The Daily Show műsorvezetőjeként 2026-ig

Jon Stewart, a The Daily Show ikonikus műsorvezetője a közelmúltban hivatalosan is bejelentette, hogy megújította szerződését a Comedy Central csatornával, így 2026 decemberéig folytatja a népszerű késő esti műsor vezetését és executive produceri feladatait. Ez a...

Enderman YouTube-fiókjainak törlése: Az AI hibás döntései és a tartalomkészítők jövője

Enderman, a népszerű tech témájú YouTuber, akinek fő csatornája több mint 350 000 feliratkozóval büszkélkedhet, nemrégiben komoly problémákkal szembesült a platformon. Több másodlagos fiókja is váratlanul törlésre került, ami miatt aggódni kezdett saját jövője miatt a...

Paul McCartney és a Beatles felbomlása: Egy új kezdet története

A Beatles felbomlása az 1960-as évek végén nem csupán a zenei világ egyik legnagyobb korszakának végét jelentette, hanem egyben mély személyes válságot is hozott Paul McCartney számára. A legendás zenész azóta visszatekintve úgy fogalmazott, hogy a róla szóló „halott”...

Jonathan Bailey lett a People magazin 2025-ös „Legszexibb Férfija”

Jonathan Bailey, aki a „Wicked” című sikerfilmben Fiyero szerepében kápráztatta el a közönséget tánctudásával és színészi játékával, idén elnyerte a People magazin „Legszexibb Férfi” címet. A nagy bejelentést a The Tonight Show with Jimmy Fallon műsorában jelentik be...

Nem-életbiztosítási bruttó díjak alakulása a Fülöp-szigeteken 1991-2016 között

A Fülöp-szigetek nem-életbiztosítási piaca az elmúlt évtizedekben jelentős növekedést mutatott, amit az Insurance Commission által közölt éves bruttó díj adatok is alátámasztanak. Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk a nem-életbiztosítási bruttó díjak alakulását...

Six Flags America bezárása: Vége egy 51 éves vidámparki korszaknak

Six Flags America, az egyik legismertebb amerikai vidámpark, 51 évnyi működés után végleg bezárt. A Maryland államban, Bowie városában található park számos ikonikus attrakciót kínált, melyek közül kiemelkedett a 108 éves Wild One fa hullámvasút. A rajongók és a...

Trump globális vámháborúja és hatásai az amerikai vállalatokra

ForBill Canady, az Ohio állambeli OTC Industrial Technologies vezérigazgatója, egyike azoknak az üzleti vezetőknek, akik nap mint nap szembesülnek Donald Trump elnök vámintézkedéseinek következményeivel. Az elnök által bevezetett globális vámok olyan bizonytalan...