Coca-Cola ünnepi reklámja: Mesterséges intelligencia és hagyományok találkozása

nov 4, 2025 | Tech

Maradj naprakész a legfrissebb trendekkel, divattal, párkapcsolatokkal és még sok mással heti útmutatónkkal! Ebben a cikkben azonban egy különleges témát járunk körbe: a Coca-Cola idei ünnepi reklámkampányát, amely ismételten a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazására épül – egy évvel azután, hogy az első ilyen jellegű reklámjuk megosztó visszhangot váltott ki.

A mesterséges intelligencia újra főszerepben a Coca-Cola ünnepi kampányában

Tavaly novemberben a Coca-Cola merész lépést tett azzal, hogy az ikonikus „Holidays are Coming” reklámját generatív MI segítségével újraalkotta. Az eredmény egy szokatlanul sima, de egyben furcsa hatású videó lett, amelyben a teherautók kerekei nem gördültek természetesen, az emberek pedig kissé szokatlanul néztek ki. Ez sok vásárlóban felháborodást keltett, akik szerint az MI alkalmazása kiszorította a művészeket és elvette az ünnepi hangulatot.

Ennek ellenére a Coca-Cola vezetői idén sem hátráltak meg, és ugyanazzal a koncepcióval, ugyanannak a Secret Level stúdiónak a közreműködésével készítették el az új reklámot. Emellett két további változat is készült: egy másik MI-alapú verzió a Silverside stúdióval, valamint egy hagyományos felvétel állatok nélkül, amelyet néhány latin-amerikai piacon sugároznak majd.

Az idei kampány – állatokkal és nosztalgiával

Az idei reklám továbbra is azt az örökzöld motívumot használja, hogy a Coca-Cola teherautói hófödte tájakon keresztül szállítják termékeiket világszerte az ünnepi időszakban. Azonban most az emberek helyett állatok – jegesmedvék, fókák, mókusok és más erdei lakók – figyelik az utazást. Ez friss és szerethető elemet visz a megszokott történetbe.

A reklámban mindössze egyetlen emberi alak tűnik fel: maga a Mikulás, aki a cég eredeti rajzai alapján készült. A videó végén Mikulás kinyitja a teherautó ajtaját, megissza kedvenc Coca-Coláját, majd integet a nézőknek.

Vita és vélemények: Mesterséges intelligencia vagy emberi kreativitás?

A tavalyi kritikákra reagálva a Coca-Cola hangsúlyozta, hogy bár az MI kulcsszerepet játszik az alkotásban, az emberi kreativitás és irányítás továbbra is meghatározó marad. Pratik Thakar, a vállalat generatív MI-ért felelős globális alelnöke így fogalmazott:

„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy az MI-t emberi képességek kibővítésére használjuk ott, ahol értelme van. A kreatív ambíciót, irányítást és vezetést mindig is emberek fogják meghatározni. Az MI egy szupererő az előállításban és kivitelezésben, amely lehetővé teszi azt, ami korábban lehetetlen volt.”

Ennek ellenére az új reklám már most vegyes fogadtatásban részesült. Egyes kommentelők élesen bírálták az MI használatát:

  • „Egy év fejlesztés után is borzalmasan néz ki.”
  • „Nagyon csalódott vagyok, hogy egy ekkora cég ilyen módon készíti el kereskedelmi videóit.”

Mások viszont optimistábban szemlélik az újításokat:

  • „Az MI-vel készült reklám nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem eredeti vagy silány munka. A koncepciót kreatív szakemberek dolgozták ki és valósították meg GenAI segítségével – ez csak egy újabb eszköz a kreatív kifejezésre.”
  • „Végre igazán karácsonyi hangulat van, amikor jön a Coca-Cola reklám.”

Következtetés: Az innováció útján – hagyomány és technológia kéz a kézben

A Coca-Cola ünnepi kampánya jól példázza azt a kihívást és lehetőséget, amelyet a mesterséges intelligencia jelent napjaink médiatermékében. Bár sokan aggódnak amiatt, hogy az MI kiszoríthatja az emberi alkotókat vagy elveszi a hagyományos értékeket, mások úgy látják, hogy ez egy új korszak kezdete lehet a kreatív iparban.

Fontos azonban megjegyezni: A technológia önmagában nem helyettesítheti az emberi ötletgazdagságot és érzelmi mélységet. A Coca-Cola példája azt mutatja, hogy ha megfelelően használjuk az MI-t mint eszközt – nem pedig helyettesítőként –, akkor izgalmas és emlékezetes tartalmak születhetnek.

Az idei kampány tehát nem csupán egy ünnepi reklámfilm; egy mérföldkő is abban a folyamatban, ahogyan a márkák alkalmazkodnak és formálják a jövő médiavilágát.

Forrás: https://www.the-independent.com/life-style/coca-cola-christmas-ai-holiday-ad-santa-claus-truck-b2857982.html

Miért adtam el a Meta részvényeimet? Egy bennfentes őszinte vallomása

Meta részvény eladásának okai nem a piaci árfolyam esése vagy Mark Zuckerberg legutóbbi döntései miatt történtek. Sokkal inkább egy belső érzés vezérelt: úgy éreztem, hogy nem nézhetek tovább félre egy olyan vállalat mellett, amely az internet hirdetési piacának felét...

Kinect: A Játékforradalomtól a Nyílt Forráskódú Innovációig

2010-ben a Microsoft bemutatta a Kinectet, amelyet forradalmi új játékként harangozott be. A koncepció egyszerű volt: képzeld el, hogy egy képzeletbeli fénykarddal hadonászol, és ez megjelenik a képernyőn, vagy dobj el egy futball-labdát, amit a tévéd elkap. Az...

Strike 3 Holdings: A Pornóipar Legnagyobb Szerzői Jogi Harcosa

Tom Brown*, egy 73 éves, Seattle-ből származó nyugalmazott rendőr, egy nap egy Comcasttól érkező levéllel találkozott, amelyet először internet-számlának gondolt. Ám a levél nem számla volt, hanem egy idézés: szövetségi bíróság elé idézték szerzői jogsértés miatt,...

AI és szerzői jog: Stabilitás AI győzelme a Getty Images elleni perben

A londoni székhelyű mesterséges intelligencia vállalat, a Stability AI jelentős győzelmet aratott egy precedens értékű brit felsőbírósági ügyben, amely az AI modellek által engedély nélkül felhasznált szerzői jogvédelem alatt álló adatok jogszerűségét vizsgálta. A per...

Daniel Day-Lewis reagál Brian Cox és Jeremy Strong közti konfliktusra a method acting kapcsán

A színészvilágban gyakran heves viták alakulnak ki a különböző színészi technikák alkalmazásáról, különösen a method acting, azaz a módszeres színjátszás körül. Nemrégiben Daniel Day-Lewis, a háromszoros Oscar-díjas színész nyilatkozott arról, hogy hogyan került bele...

Jennifer Lawrence és Robert Pattinson a Zoloft-ról, a Method Actingről és a „Die My Love” szorongó szerelméről

Jennifer Lawrence és Robert Pattinson legújabb közös munkájukban, Lynne Ramsay rendezésében, a „Die My Love” című filmben egy rendkívül összetett, diszfunkcionális pár bőrébe bújnak. Az IndieWire-nak adott interjújukban részletesen meséltek arról, hogyan közelítették...

Miért adtam el a Meta részvényeimet? Egy bennfentes őszinte vallomása

Meta részvény eladásának okai nem a piaci árfolyam esése vagy Mark Zuckerberg legutóbbi döntései miatt történtek. Sokkal inkább egy belső érzés vezérelt: úgy éreztem, hogy nem nézhetek tovább félre egy olyan vállalat mellett, amely az internet hirdetési piacának felét...

arXiv korlátozza a számítástechnikai áttekintő és állásfoglaló cikkek elfogadását az AI-kutatások miatt

arXiv, a tudományos kutatások preprint publikációs platformja, amely különösen fontos szerepet tölt be a mesterséges intelligencia (AI) kutatások területén, nemrégiben bejelentette, hogy többé nem fogad el számítástechnikai áttekintő (review) cikkeket és állásfoglaló...

Kinect: A Játékforradalomtól a Nyílt Forráskódú Innovációig

2010-ben a Microsoft bemutatta a Kinectet, amelyet forradalmi új játékként harangozott be. A koncepció egyszerű volt: képzeld el, hogy egy képzeletbeli fénykarddal hadonászol, és ez megjelenik a képernyőn, vagy dobj el egy futball-labdát, amit a tévéd elkap. Az...

Strike 3 Holdings: A Pornóipar Legnagyobb Szerzői Jogi Harcosa

Tom Brown*, egy 73 éves, Seattle-ből származó nyugalmazott rendőr, egy nap egy Comcasttól érkező levéllel találkozott, amelyet először internet-számlának gondolt. Ám a levél nem számla volt, hanem egy idézés: szövetségi bíróság elé idézték szerzői jogsértés miatt,...

Az Airlines Reporting Corporation adatgyűjtése és az adateladásból való kilépés lehetősége

Az Airlines Reporting Corporation (ARC) egy olyan szervezet, amelyet az Egyesült Államok legnagyobb légitársaságai birtokolnak. Feladata, hogy hatalmas mennyiségű repülőjegy-adatot gyűjtsön össze, majd ezeket az adatokat értékesítse különböző szervezeteknek, köztük a...

AI és szerzői jog: Stabilitás AI győzelme a Getty Images elleni perben

A londoni székhelyű mesterséges intelligencia vállalat, a Stability AI jelentős győzelmet aratott egy precedens értékű brit felsőbírósági ügyben, amely az AI modellek által engedély nélkül felhasznált szerzői jogvédelem alatt álló adatok jogszerűségét vizsgálta. A per...

AI és az élelmiszerellátási lánc: Hogyan javítja a mesterséges intelligencia a nyomonkövethetőséget és a fenntarthatóságot?

Brett Brohl, a Bread and Butter Ventures ügyvezető partnere és tapasztalt food-tech befektető szerint az élelmiszeripari folyamatokban jelentős emberi hibák fordulnak elő. „Lesz-e valaha olyan mesterséges intelligencia (AI), amely tökéletesen működik? Nem, de egyre...

Common Crawl és az AI: A nagy nyilvánosság előtt rejtett adatgyűjtés és a jogi viták

Szerkesztői megjegyzés: Ez a cikk az AI Watchdog sorozat része, amely az The Atlantic folyamatos vizsgálata a generatív mesterséges intelligencia iparágáról. Mi az a Common Crawl? A Common Crawl Foundation egy viszonylag ismeretlen nonprofit szervezet, amely több mint...