Az OpenAI Sora alkalmazása szeptember 30-i megjelenése óta uralta az iOS App Store letöltési listáit, köszönhetően egyszerű, könnyed mesterséges intelligencia alapú videókészítési funkcióinak és a kezdeti laza szerzői jogi értelmezéseknek. Azonban múlt pénteken véget ért ez a dominancia. Az új bajnok pedig nem más, mint a Dave’s Hot Chicken.
Nem ChatGPT, nem Gemini vagy Threads – Dave’s Hot Chicken a csúcson
Meglepő módon nem valamelyik ismert mesterséges intelligencia vagy közösségi média alkalmazás vette át a vezetést, hanem egy gyorséttermi lánc applikációja. Dave’s Hot Chicken most uralja az App Store-t, ahol a márka jellegzetes, laza csőrű és nagy szemű kabalafigurája kifejezetten meglepett arckifejezéssel jelzi sikereit.
Hogyan sikerült legyőzniük az OpenAI Sora alkalmazását?
A titok egy olyan dologban rejlik, amit az emberek még a fejlett nyelvi modelleknél is jobban szeretnek: ingyen étel.
Adam Blacker, az applikációelemző cég Apptopia PR igazgatója szerint: „Drake születésnapja alkalmából ingyenes slider szendvicseket osztanak. Az ingyen étel mindig beindítja a letöltéseket.”
Mi köze van Drake-nek ehhez az egészhez?
A kanadai rapper és kosárlabda rajongó Drake 2021-ben befektetett a Dave’s Hot Chicken gyorséttermi láncba. A cég később többségi részesedést adott el a Roark Capital nevű magántőke társaságnak mintegy 1 milliárd dolláros értékeléssel, ami jelentős anyagi hasznot hozott számára.
A cég immár harmadik éve ad egy ingyenes slider szendvicset mindenkinek, aki letölti az alkalmazást Drake születésnapja alkalmából. (A rapper június 16-án ünnepelte 39. születésnapját; az akció csütörtökön zajlott.)
A promóció hatása és a felhasználói bázis robbanása
Leon Davoyan, a Dave’s Hot Chicken technológiai igazgatója így nyilatkozott: „Egy népszerű és aktuális hírességet ünneplünk, miközben ételt juttatunk az emberekhez.”
A számok magukért beszélnek: egy átlagos héten 20-25 ezer új regisztráció érkezik a hűségprogramjukba, azonban csütörtökön a promóció hatására több mint 343 ezer új fiók jött létre – ez több mint 10 százalékos növekedést jelentett egyetlen nap alatt.
Sora elveszti első helyét – de csak átmenetileg?
Ezzel a hatalmas növekedéssel Dave’s Hot Chicken először tudta letaszítani Sorát az első helyről október 3-a óta tartó dominanciájában. Ez különösen figyelemre méltó egy olyan alkalmazás esetében, amely jelenleg még csak meghívásos alapon érhető el.
A Sensor Tower elemző cég adatai szerint Sora indulásától számított első 23 napban 3,2 millió iOS letöltést ért el az Egyesült Államokban – ez gyorsabb tempó, mint amivel ChatGPT rendelkezik (ami ugyanilyen virális volt, de csak 2,3 millió letöltést produkált ugyanebben az időszakban). Érdekesség, hogy Sora még nem érhető el a Google Play Áruházban, de hamarosan várható a megjelenése.
Az OpenAI nem kívánt nyilatkozni az ügyben.
A jövő kilátásai és hosszú távú előnyök
Bár valószínűleg Sora visszaszerzi majd az első helyet miután Drake promóciója lecseng, Dave’s Hot Chicken hosszú távon is profitálhat ebből a marketing húzásból. A Sensor Tower adatai alapján tavaly ugyanezen akció után négy héttel több mint 50 százalékkal nőtt az alkalmazás letöltéseinek száma az azt megelőző hónaphoz képest.
Ez jól mutatja, hogy még egy egyszerű ingyenes szendvics is milyen hatékony eszköz lehet egy márka népszerűsítésében és felhasználói bázisának bővítésében.
Összegzés
A Dave’s Hot Chicken példája remekül illusztrálja, hogy egy jól időzített és releváns promóció milyen erős hatással lehet egy mobilalkalmazás sikerére. Míg a mesterséges intelligencia alapú appok továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek, néha egy egyszerű marketingfogás – mint például ingyen étel osztása – képes felülmúlni még a legfejlettebb technológiákat is.
Forrás: https://www.wired.com/story/sora-app-store-daves-hot-chicken/