Destiny 2 nem hozta a várt sikert a Sony 3,6 milliárd dolláros Bungie-felvásárlása után

nov 11, 2025 | Tech

A Sony legutóbbi pénzügyi jelentése rávilágított arra, hogy a Destiny 2 nem érte el azokat az elvárásokat, amelyeket a Bungie 3,6 milliárd dolláros felvásárlásakor megfogalmaztak. A vállalat játékokért felelős részlege veszteséget könyvelt el, melynek hátterében részben az áll, hogy a Destiny 2-vel kapcsolatos immateriális javak és egyéb eszközök értékvesztését kellett elszámolni.

A Sony pénzügyi jelentésének részletei

A Sony legfrissebb eredményjelentésében megjelent, hogy a játékok szegmensben csökkent a profit, amit elsősorban az okozott, hogy “értékvesztési veszteségeket kellett elszámolni a Bungie, Inc. immateriális és egyéb eszközeinek egy részével kapcsolatban, amelyeket a Destiny 2-höz kötnek”.

Lin Tao pénzügyi igazgató nyilatkozata

A jelentést követő kérdezz-felelek során Lin Tao, a Sony pénzügyi igazgatója kifejtette: „A Destiny 2 esetében – részben a versenykörnyezet változásai miatt – az értékesítési és felhasználói aktivitási szintek nem érték el azokat az elvárásokat, amelyeket a Bungie felvásárlásakor támasztottunk.”

Tao hozzátette: „Bár továbbra is fejlesztéseket fogunk végrehajtani, ideiglenesen lefelé módosítottuk az üzleti előrejelzéseket, és értékvesztési veszteséget számoltunk el Bungie egyes eszközein.”

Élő szolgáltatású játékok helyzete és jövője

Bár a Destiny 2 teljesítménye elmaradt a várakozásoktól, Lin Tao kiemelte, hogy a Sony élő szolgáltatású játékai összességében továbbra is jelentős bevételt termelnek. Ezek az alkotások több mint 40 százalékát adják az első fél szoftverbevételeinek. Példaként említettek olyan címeket, mint a Helldivers 2 és az MLB: The Show 25, amelyek mindkettő Xbox platformon is megjelent.

Destiny 2 játékosszámának drasztikus csökkenése

A Destiny 2 közössége az utóbbi hónapokban jelentős visszaesést tapasztalt. A játékosok száma drasztikusan csökkent, ami sokakat arra késztetett, hogy azt feltételezzék: a játék életciklusa közel járhat a végéhez. Ez jól mutatja azt is, milyen nehéz megtalálni a siker receptjét egy élő szolgáltatású játék esetében – ez ugyanis egy több milliárd dolláros kérdés.

Egyéb fontos adatok a Sony pénzügyi jelentéséből

  • PS5 konzolok száma: A PlayStation 5-ből már több mint 84,2 millió darabot szállítottak le világszerte.
  • Ghost of Tsushima sikere: A Ghost of Tsushima című játék több mint 3,3 millió példányban kelt el az első hónapban.

Kitekintés és összegzés

A Sony számára komoly kihívást jelentett a Bungie felvásárlása utáni időszakban a Destiny 2 teljesítménye. Az élő szolgáltatású játékok piaca rendkívül versenyképes és kiszámíthatatlan, így nem meglepő, hogy egy ilyen nagy volumenű befektetés esetén előfordulhatnak csalódások. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a Sony portfóliójában más élő szolgáltatású címek továbbra is erős bevételi forrást jelentenek.

A jövőben érdemes lesz figyelemmel kísérni, hogyan reagál majd a Bungie és a Sony ezekre a kihívásokra, illetve milyen új fejlesztésekkel próbálják meg visszahozni vagy növelni a Destiny 2 iránti érdeklődést.

Forrás: https://www.eurogamer.net/destiny-2-hasnt-reached-sonys-expectations-following-36bn-bungie-acquisition-admits-cfo

Az AI oktatók forradalma: Hatékonyabb tanulás otthon és az iskolában

Az AI oktatók forradalma: Hatékonyabb tanulás otthon és az iskolában

Az oktatás jövője már itt van: az AI-alapú oktatók nem csupán kiegészítik, hanem jelentősen javítják a tanulási folyamatot. Kutatások szerint a diákok otthoni, önálló AI-tanulással többet tanulnak kevesebb idő alatt, mint az osztálytermi aktív tanulás során. Az AI...

Az Északi- és Déli-sarkvidék változásai és globális egészségügyi kockázatai

A sarkvidékek fizikai változásai egyre gyorsuló ütemben zajlanak, melyek nem csupán helyi, hanem globális egészségügyi kockázatokat is magukban hordoznak. Az alábbi cikk egy átfogó áttekintést nyújt a legfrissebb tudományos eredmények alapján a sarkvidéki...

Feszültségek a COP30 klímacsúcson: tüntetők betörtek a brazil helyszínre

Belem, Brazília – A COP30 klímakonferencia helyszínén, Belem városában, amely az Amazonas esőerdő szélén található, jelentős zavargások törtek ki, amikor tüntetők ütőkkel felfegyverkezve erőszakosan behatoltak az esemény helyszínére. Az aktivisták és az ENSZ...

Chuck Borges: Az adatvédelem harcosa és Maryland új állami szenátora

Chuck Borges 2023-ban egy igazán eseménydús évet tudhat maga mögött. Januárban kezdte meg munkáját a Szociális Biztonsági Igazgatóságnál (Social Security Administration, SSA) mint a szervezet első számú adatfőnöke, ahol az Egyesült Államok egyik legérzékenyebb...

Threads, a Meta új podkaszt-központú funkciókkal célozza meg a tartalomkészítőket

A Meta közösségi platformja, a Threads, amely az X (korábbi Twitter) versenytársaként indult, most egy új, speciális célcsoportot vett célba: a podkaszt-készítőket. A vállalat kedden jelentette be, hogy az alkalmazás fókuszába kerülnek a podkasztok körüli...

Az iPad Pro evolúciója: a méret és a számítógéppé válás története

Az iPad elmélete mindig egyszerű volt: a méret számít. Amikor az Apple 2010-ben bemutatta az első iPadet, lényegében egy nagyobb kijelzős iPhone-nak tekintették. Steve Jobs, az Apple akkori vezérigazgatója úgy vélte, hogy ez önmagában elegendő lesz ahhoz, hogy...

Eddie Murphy éles beszéde a 1988-as Oscar-gálán a fekete színészek elismerésének hiányáról

Eddie Murphy 1988-ban, az Oscar-díjátadó egyik legemlékezetesebb pillanatában kemény kritikát fogalmazott meg Hollywood felé, amiért az akadémia figyelmen kívül hagyja a fekete színészeket. Ez a beszéd nemcsak bátor kiállás volt, hanem egy fontos üzenet is a...

Oura Ring 4: A finn okosgyűrű cég várhatóan közel 2 milliárd dolláros árbevételt ér el 2025-ben

Az Oura Ring, a finn fejlesztésű okosgyűrű, amely az egészség és életmód követésének egyik legnépszerűbb eszköze, jelentős növekedési pályán van. A vállalat vezérigazgatója, Tom Hale a CNBC-nek adott exkluzív interjújában elárulta, hogy a cég várakozásai szerint a...

OpenHealth: Az AI-alapú egészségügyi kutatótárs a bizonyítékokon alapuló megoldásokért

Az egészségügyi kutatás és a személyre szabott orvoslás napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő területe. Az OpenHealth egy innovatív, mesterséges intelligencián (AI) alapuló eszköz, amely célja, hogy hatékonyan támogassa a kutatókat és az egészségügyi szakembereket...

A BEAD törvény és az internetfejlesztési támogatások jövője az Egyesült Államokban

A BEAD (Broadband Equity, Access, and Deployment) törvény egy átfogó program, amelynek célja az internet-hozzáférés bővítése és fejlesztése az Egyesült Államokban. A törvény világosan meghatározza, hogy a rendelkezésre álló forrásokat nem csupán internetszolgáltatók...

Figyelmeztetés a Chat Control új, kiterjesztett változatáról: digitális szabadságunk veszélyben

Dr. Patrick Breyer, digitális jogok szakértője és korábbi európai parlamenti képviselő, éles kritikával illeti az Európai Unióban készülő új Chat Control szabályozást. A brüsszeli döntő ülés előtt a szakértő szerint egy álcázott, még invazívabb megfigyelési rendszer...