A Sony legutóbbi pénzügyi jelentése rávilágított arra, hogy a Destiny 2 nem érte el azokat az elvárásokat, amelyeket a Bungie 3,6 milliárd dolláros felvásárlásakor megfogalmaztak. A vállalat játékokért felelős részlege veszteséget könyvelt el, melynek hátterében részben az áll, hogy a Destiny 2-vel kapcsolatos immateriális javak és egyéb eszközök értékvesztését kellett elszámolni.
A Sony pénzügyi jelentésének részletei
A Sony legfrissebb eredményjelentésében megjelent, hogy a játékok szegmensben csökkent a profit, amit elsősorban az okozott, hogy “értékvesztési veszteségeket kellett elszámolni a Bungie, Inc. immateriális és egyéb eszközeinek egy részével kapcsolatban, amelyeket a Destiny 2-höz kötnek”.
Lin Tao pénzügyi igazgató nyilatkozata
A jelentést követő kérdezz-felelek során Lin Tao, a Sony pénzügyi igazgatója kifejtette: „A Destiny 2 esetében – részben a versenykörnyezet változásai miatt – az értékesítési és felhasználói aktivitási szintek nem érték el azokat az elvárásokat, amelyeket a Bungie felvásárlásakor támasztottunk.”
Tao hozzátette: „Bár továbbra is fejlesztéseket fogunk végrehajtani, ideiglenesen lefelé módosítottuk az üzleti előrejelzéseket, és értékvesztési veszteséget számoltunk el Bungie egyes eszközein.”
Élő szolgáltatású játékok helyzete és jövője
Bár a Destiny 2 teljesítménye elmaradt a várakozásoktól, Lin Tao kiemelte, hogy a Sony élő szolgáltatású játékai összességében továbbra is jelentős bevételt termelnek. Ezek az alkotások több mint 40 százalékát adják az első fél szoftverbevételeinek. Példaként említettek olyan címeket, mint a Helldivers 2 és az MLB: The Show 25, amelyek mindkettő Xbox platformon is megjelent.
Destiny 2 játékosszámának drasztikus csökkenése
A Destiny 2 közössége az utóbbi hónapokban jelentős visszaesést tapasztalt. A játékosok száma drasztikusan csökkent, ami sokakat arra késztetett, hogy azt feltételezzék: a játék életciklusa közel járhat a végéhez. Ez jól mutatja azt is, milyen nehéz megtalálni a siker receptjét egy élő szolgáltatású játék esetében – ez ugyanis egy több milliárd dolláros kérdés.
Egyéb fontos adatok a Sony pénzügyi jelentéséből
- PS5 konzolok száma: A PlayStation 5-ből már több mint 84,2 millió darabot szállítottak le világszerte.
- Ghost of Tsushima sikere: A Ghost of Tsushima című játék több mint 3,3 millió példányban kelt el az első hónapban.
Kitekintés és összegzés
A Sony számára komoly kihívást jelentett a Bungie felvásárlása utáni időszakban a Destiny 2 teljesítménye. Az élő szolgáltatású játékok piaca rendkívül versenyképes és kiszámíthatatlan, így nem meglepő, hogy egy ilyen nagy volumenű befektetés esetén előfordulhatnak csalódások. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a Sony portfóliójában más élő szolgáltatású címek továbbra is erős bevételi forrást jelentenek.
A jövőben érdemes lesz figyelemmel kísérni, hogyan reagál majd a Bungie és a Sony ezekre a kihívásokra, illetve milyen új fejlesztésekkel próbálják meg visszahozni vagy növelni a Destiny 2 iránti érdeklődést.






