Jelenleg is zajlanak a tárgyalások a Disney és a YouTube TV között, amelyek nagy figyelmet kapnak az amerikai médiapiacon. Hugh Johnston, a Disney pénzügyi igazgatója a CNBC reggeli műsorában elmondta, hogy a felek aktívan egyeztetnek, és bár kihívásokkal teli küzdelemre számítottak az év elején, készen állnak folytatni a harcot, amíg a másik fél is nyitott rá.
A konfliktus háttere: Miért állt le az adás?
A Disney és a YouTube TV közötti vitás helyzet miatt október 30-án több fontos csatorna – köztük az ABC és az ESPN – elérhetetlenné vált a Google szolgáltatásán keresztül. Ez különösen jelentős, hiszen a YouTube TV jelenleg az Egyesült Államok harmadik legnagyobb fizetős televíziós szolgáltatója, több mint 10 millió előfizetővel.
A két hétig tartó „carriage standoff” (adásszolgáltatói patthelyzet) következtében számos fontos sportesemény közvetítése kimaradt, ami komoly hatással volt mind az előfizetőkre, mind az érintett csatornák nézettségére.
Sportközvetítések kiesése és annak következményei
A remények szerint a második hétfő esti NFL-mérkőzés (Monday Night Football) gyorsan véget vetett volna a nézettségi csökkenésnek és elősegítette volna a megállapodást. Ez azonban nem következett be. Az elmúlt időszakban két szombati egyetemi futballmeccs és két hétfő esti NFL-találkozó maradt el a YouTube TV-n keresztül.
Különösen érzékeny volt a november 3-i Dallas Cowboys–Arizona Cardinals mérkőzés, amelyen 21%-os nézettségcsökkenést regisztráltak. Ez jól mutatja, milyen jelentős hatása van az ilyen típusú tartalom kiesésének az előfizetők elégedettségére és a szolgáltató bevételeire.
Hugh Johnston véleménye: Kiegyensúlyozott erőviszonyok
A Disney pénzügyi vezetője interjújában reagált arra a feltételezésre is, miszerint a YouTube anyavállalata (Google és Alphabet) nagyobb alkuerejével rendelkezne a tárgyalások során, tekintettel arra, hogy maga a YouTube TV kisebb részt képvisel az egész vállalatcsoportban.
Johnston hangsúlyozta: „Ez végső soron az ügyfelekről szól. Jelenleg pedig a YouTube előfizetői szenvednek attól, hogy nélkülözniük kell ezt a kritikus tartalmat. A futball szezon közepén ez kiemelten fontos.”
Ez alapján úgy véli, hogy Disney oldalán is van erős alkuerő, hiszen számos alternatív platform létezik azok számára, akik sportközvetítéseket szeretnének nézni.
A tárgyalások részletei és további kilátások
Bár Johnston nem kívánt részletekbe bocsátkozni az egyeztetések konkrét pontjairól, kiemelte, hogy egy tárgyalás mindig „oda-vissza” folyamat. Mindkét fél különböző igényeket támaszt, amelyeket meg kell vitatniuk.
Ezen túlmenően Johnston együtt fog működni Bob Igerrel, a Disney vezérigazgatójával egy Wall Street elemzőkkel tartandó konferenciahíváson 8:30 ET-kor. Várhatóan itt is szóba kerül majd a YouTube TV-vel folytatott vita aktuális állása.
Összegzés: Mi várható tovább?
- A Disney és YouTube TV közötti patthelyzet továbbra is fennáll, ami komoly hatással van az előfizetők hozzáférésére és elégedettségére.
- A sportközvetítések kiesése jelentős nézettségcsökkenést eredményezett, különösen az NFL szezon közepén.
- A felek között folyamatosak az egyeztetések, de egyelőre nem látszik gyors megoldás.
- Mindkét oldalnak megvannak az erősségei és alkupozíciói, így további kompromisszumokra lesz szükség.
- A fogyasztók helyzete kulcsfontosságú tényezőként jelenik meg mindkét fél stratégiájában.
Az elkövetkező napokban érdemes figyelemmel kísérni a fejleményeket, hiszen ez a konfliktus nemcsak egy-egy vállalatot érint, hanem szélesebb körben befolyásolja az amerikai televíziós piacot és az előfizetők élményét is.
Forrás: https://deadline.com/2025/11/disney-cfo-on-outube-tv-carriage-battle-1236616203/






