Nem mindennapi páros ült le beszélgetni: Ethan Hawke, a 55 éves színész és producer, aki büszke lányos apa, és Sydney Sweeney, a 28 éves tehetség, aki az HBO „Euphoria” sorozatával robbant be a köztudatba. Ami engem igazán megfogott ebben az interjúban, hogy bár ez volt az első találkozásuk, Hawke már most sugárzó büszkeséggel beszélt Sweeney karrierjéről – mintha egy családtaggal csevegne.
„Christy”: Egy női sportoló küzdelmei a vásznon
Sydney Sweeney legújabb projektje a „Christy”, egy életrajzi film a bokszoló Christy Martinról, aki nemcsak a ringben volt úttörő, hanem személyes életében is hatalmas harcokat vívott meg. Martin története tele van fájdalommal: életveszélyes bántalmazás, küzdelem az identitással és az elfogadással – ezek a témák sokkal mélyebbek annál, mint amit elsőre gondolnánk.
Érdekes párhuzamként Ethan Hawke elmesélte, hogy ő Richard Linklater „Blue Moon” című filmjében Lorenz Hart legendás Broadway dalszövegíró bonyolult karakterét alakítja, akinek története részben átfedésben van Martinéval: queer identitás, belső küzdelmek és függőség. Ez a kettős perspektíva még izgalmasabbá teszi az interjút.
A lányos apa és a fiatal színésznő beszélgetése
Ethan Hawke viccesen mesélte el, hogy 17 éves lánya szinte semmi érdeklődést nem mutat iránta – egészen addig, amíg egyszer nem hívta el moziba egy új Sydney Sweeney filmre. „Ez az este megmutatta nekem, mennyire fontos ez a történet neki,” mondta Hawke. A lányával való beszélgetésük során mélyen átérezték a toxikus kapcsolatokból való kilépés nehézségeit – egy olyan téma, ami sok nő életét keseríti meg napjainkban.
Sydney elmesélte, hogy eredetileg több MMA témájú projekt között válogatott, mert gyerekkorában kickboxolt. Amikor először olvasta Christy Martin forgatókönyvét, könnyek között kérte a rendezőt, hogy engedje meg neki ezt a szerepet. „Elveszni egy szerepben – ez az igazi öröm” – mondta Hawke. Ez az érzés mindkettejük számára közös volt.
Az átalakulás és felkészülés kemény munkája
Sydney naponta kétszer edzett, hogy felkészüljön a szerepre – 35 fontot (kb. 16 kg) hízott izomban –, és bevallotta: „Már majdnem abbahagytam a színészetet, hogy inkább bokszoló legyek.” Ethan pedig saját tapasztalatait osztotta meg Chet Baker szerepéből: „Annyira belemerültem a trombita tanulásába, hogy azt mondtam: halasszuk el a forgatást egy évvel.”
A harcjelenetek hitelessége érdekében Sydney ragaszkodott hozzá, hogy minden ütést valóságosan adjanak elő – még akkor is, ha ez sérülésekkel járt. „Volt vérző orrunk is,” mesélte nevetve. Ez az elkötelezettség teszi igazán élővé a filmet.
A pszichológiai mélységek felfedezése
Nem csak fizikai kihívásokról volt szó: Christy Martin bonyolult személyisége és családi kapcsolatai is mély benyomást tettek rájuk. Egy jelenetben Christy segítséget kér anyjától – ez Sydney szerint az egyik legnehezebb jelenet volt számára. Ethan hozzáfűzte: „Sajnos sokan élnek át olyat, hogy egy szülő nem tud ott lenni érte.”
Család és művészet – Ethan Hawke apasága
Hawke nyíltan beszélt arról is, milyen volt apának lenni egy művészléleknek született lánynak. Maya Hawke már négyéves korától művésznek érezte magát – festett, táncolt és énekelt gyerekként. „Nem aggódtam soha amiatt, hogy művész lesz,” mondta Ethan. „Ez mentette meg az életét.”
Maya gondolkodása is különleges: amikor egy tanár megkérdezte tőle, boldog-e, így válaszolt: „Ez nem egy érdekes kérdés.” Ez engem is meglepett – mennyire másképp látják ezt a fiatalok!
Sydney karrierje kezdetei
Sydney 12-13 évesen kezdett el színészkedni. „Nem volt B tervem,” vallotta be. „Nem vagyok felkészülve arra, hogy kudarcot valljak.” Ez az elszántság vitte előre őt egészen az „Euphoria” főszerepéig.
Az alkotói folyamat örömei és nehézségei
Mindketten meséltek arról az érzésről, amikor egy nagy szerep véget ér: Sydney szerint ez egyszerre büszkeség és üresség. „Álltam a tükör előtt még mindig súlyfelesleggel, és azt gondoltam: soha többé nem lesz ilyen szerepem.”
Ethan pedig Paul Newman egyik interjúját idézte arról, hogyan formálódik emberként is egy színész azáltal, hogy magába olvasztja vagy elveti karakterei tulajdonságait.
A dialógusok memorizálása mint művészet
Ethan saját módszerét is megosztotta: kézzel írja le a szöveget jegyzetként, így jobban rögzül benne minden szó és árnyalat. Egy trükköt is tanult Jon Voighttól: nagy monológokat úgy gyakorolni, hogy közben cipőfűzőt kötözöl – így könnyebb megtartani a fókuszt.
Színház vagy film? Hol él igazán a színész?
Ethan szerint mindkettőnek megvan a maga varázsa. A filmnél szereti a rendezők munkáját és azt az alkotói csapatot körülötte; míg színházban teljes kontrollja van az előadás ritmusán és hangulatán. Sydney bevallotta: rettenetes színpadi lámpaláza van – de Ethan biztatja: csak többször kell csinálni.
„Euphoria” tapasztalatok
Sydney számára az „Euphoria” jelentette az igazi áttörést. A karaktere érzelmileg nagyon intenzív volt; megtanulta elengedni az önkritikát és bátran kísérletezni. Ethan szerint ez pont olyan hozzáállás kell legyen minden jó színésznél: merjünk kockáztatni!
Záró gondolatok – Két generáció találkozása
Az interjú végén Sydney viccesen megjegyezte: bárcsak Ethan lenne az apja. Ez jól mutatja azt a kölcsönös tiszteletet és inspirációt, ami köztük kialakult ezen pár óra alatt.
Ez a beszélgetés nem csak két tehetséges művész portréja; sokkal inkább egy bensőséges pillanat arról, hogyan formálódik egy emberi lélek a művészet által – legyen szó akár bokszról vagy filmről.
Ha érdekelnek hasonló mélyinterjúk híres színészekkel vagy szeretnéd jobban megérteni a filmes szakma kulisszatitkait, érdemes követni minket további tartalmakért!
Forrás: https://variety.com/2025/film/news/sydney-sweeney-ethan-hawke-euphoria-teen-acting-1236603849/






