Hollywood tartalomköltése újra növekszik: Disney, Paramount és Netflix nagy dobásai 2025-ben

nov 19, 2025

2025 novemberében Hollywood újra fellendülőben van a tartalomgyártás terén, ami jó hír a forgatókönyvírók, színészek és producerek számára. Az elmúlt évek stagnálása és visszaesése után a legnagyobb szórakoztatóipari cégek ismét jelentős összegeket fordítanak tartalomfejlesztésre. A Paramount, amely most David Ellison tulajdonában áll, 1,5 milliárd dollárral növeli jövő évi tartalomköltségvetését, míg a Disney 1 milliárd dolláros plusz befektetést jelentett be a 2026-os pénzügyi évre, így összesen 24 milliárd dollárt fordítanak tartalomra.

A tartalomköltségek újraéledése Hollywoodban

Az elmúlt években a nagy stúdiók tartalomköltségei vagy stagnáltak, vagy csökkentek, részben a 2023-as író- és színészsztrájkok miatt, amelyek jelentősen lelassították az iparágat. David Ellison, a Paramount vezérigazgatója az első negyedéves eredménybeszélgetésén hangsúlyozta: „Nyilvánvalóan növelnünk kell a tartalomba való befektetéseinket.” Ez az új irányvonal jól mutatja, hogy a stúdiók felismerik: a minőségi tartalom létfontosságú a versenyképesség megőrzéséhez.

Paramount és Disney lépései

Paramount ambíciói nem csupán a tartalom mennyiségének növelésére korlátozódnak. David Ellison és Comcast vezérigazgatója, Brian Roberts is érdeklődést mutat Warner Bros. Discovery iránt, ami további átrendeződést hozhat az iparágban. A Bank of America elemzője, Jessia Reif Ehrlich szerint „a Paramount dinamikus globális médiavállalattá válhat”, de ez hosszú távú befektetéseket és türelmet igényel.

A Disney is hasonló stratégiát követ: 2026-ban összesen 24 milliárd dollárt fordítanak tartalomfejlesztésre, amelynek egy része kifejezetten nemzetközi piacokra irányul. Hugh Johnston pénzügyi igazgató elmondta: „Továbbra is ésszerű szinten fogunk befektetni a tartalomba, különösen azokon a nemzetközi piacokon, ahol nagy növekedési lehetőségeket látunk.”

Netflix folyamatos növekedése és nemzetközi terjeszkedése

A Netflix az elmúlt évek egyetlen olyan szereplője volt, amely folyamatosan növelte tartalomköltségvetését. A cég 2025-re körülbelül 18 milliárd dolláros költést tervez, ami mintegy 1,6 milliárd dolláros emelkedést jelent az előző évhez képest. Spencer Neumann pénzügyi igazgató egy befektetői konferencián kijelentette: „Még messze nem értük el a plafont.”

A Netflix különösen nagy hangsúlyt fektet a nemzetközi tartalmakra – ilyen például a világsikert aratott Squid Game vagy az Adolescence. Emellett egyre több forrást fordítanak élő sporteseményekre és rendezvényekre is.

Tartalomköltségek alakulása más nagy szereplőknél

A Wall Street elemzőcég MoffettNathanson jelentése szerint az Amazon és az Apple idei tartalomköltségei nagyjából stagnáltak – az Apple enyhe növekedést mutatott, míg az Amazon kismértékű csökkenést. A Disney és Warner Bros. Discovery is hasonló szinten tervezi megtartani kiadásait 2025-ben.

Ezzel szemben a Paramount költései 7 százalékkal csökkentek ebben az időszakban – részben azért is, mert eladás alatt állt –, míg az NBCUniversal is visszafogta kiadásait. Összességében tehát egyfajta „tartalmi plató” alakult ki az iparágban.

A sporttartalmak térnyerése és kulcstalálkozók

Bár általánosságban stagnálás vagy lassú növekedés figyelhető meg, egyértelműen emelkedik a sport- és sporttal kapcsolatos tartalmakra fordított összeg. Az idei ősszel lépett életbe az NBA új, összesen 76 milliárd dolláros szerződéscsomagja NBCUniversal-lal, Amazonnal és ESPN-mel. Emellett a Paramount jövőre kezdődő UFC-szerződése is 7,7 milliárd dolláros értékű.

Ezek mellett egyre fontosabbá válik kulcstalálkozók megszerzése olyan kreatív tehetségekkel, mint Taylor Sheridan (NBCUniversal), valamint olyan sikeres alkotók mint a Stranger Things készítő Duffer testvérek vagy a South Park atyái Trey Parker és Matt Stone. Ez azt jelenti, hogy miközben bizonyos scripted sorozatok visszaszorulnak, addig franchise-okba történő befektetések erősödnek.

A globális piacok szerepe és kihívásai

A Paramount és Disney nyilvánosan is hangsúlyozzák, hogy növekvő befektetéseik jelentős része nem csak az amerikai piacon hasznosul majd. Ez egyben azt is jelenti, hogy bár a cégek mérlegein nőhetnek a költések számai, ezekből nem feltétlenül profitálnak közvetlenül Hollywood hagyományos szereplői.

Ahogy Shell (Paramount) fogalmazott: „Befektetéseink globálisak lesznek, nem csak belföldiek.” Ez tükrözi azt az iparági trendet is, hogy a kulturális export helyett egyre inkább kölcsönös kulturális együttműködés zajlik világszerte.

Következtetések: fordulat előtt Hollywood?

A jelenlegi fejlemények alapján úgy tűnik, hogy Hollywood ismét felveszi a versenyt a globális szórakoztatóiparban. A nagy stúdiók jelentős összegeket fordítanak új tartalmakra és kulcstalálkozók megszerzésére – különösen sport- és franchise-tartalmakra –, miközben egyre inkább fókuszálnak a nemzetközi piacokra.

Ugyanakkor ez a folyamat még korántsem egyszerű vagy gyors: jelentős időre és türelemre lesz szükség ahhoz, hogy ezek az ambíciók valódi sikerré váljanak. A változásokat tovább árnyalja az iparági konszolidációs törekvések sora – például Warner Bros. Discovery megszerzésének lehetősége –, amelyek alapjaiban formálhatják át Hollywood jövőjét.

Összességében tehát 2025-ben Hollywood ismét izgalmas korszak előtt áll: bár még sok kihívás vár rájuk, a tartalomfejlesztési beruházások élénkülése reményt ad arra, hogy újra virágzó időszak következik majd.


Eredeti cikk forrása: The Hollywood Reporter magazin 2025. november 19-i száma.

Forrás: https://www.hollywoodreporter.com/business/business-news/hollywood-content-spending-2026-1236430447/

Taylor Swift és Este Haim barátsága: luxus divat és exkluzív vacsora New Yorkban

Ha azt hitted, hogy Taylor Swift csak a színpadon ragyog, akkor várj, amíg meglátod, hogyan tartja a kapcsolatot a közeli barátaival a való életben! A 35 éves énekesnő nemrég Este Haim társaságában kapták lencsevégre egy elegáns vacsorán New York egyik legexkluzívabb...

CATL és az elektromos transzóceáni hajók: a tengeri szállítás jövője három éven belül

Ha azt mondom, hogy a tengeri szállítás hamarosan elektromossá válik, valószínűleg elsőre te is azt gondolod: „Ez lehetetlen!” – hiszen a hatalmas, nehéz teherhajók árammal hajtása eddig inkább sci-fi kategória volt. Pedig a kínai akkumulátorgyártó óriás, a CATL most...

Miért küld az emberiség űrhajósokat a Marsra? – Tudományos stratégia és kihívások

Az űrutazás egyik legnagyobb álma, hogy egyszer emberek lépjenek a vörös bolygóra. De vajon megéri-e ez az elképesztő anyagi és technológiai befektetés? A NASA és más űrügynökségek számára ez nem csupán egy sci-fi álom, hanem egy évtizedeken átívelő, több milliárd...

Riyadh Air és IBM: Az első AI-native légitársaság születése a jövő repüléséért

Ha azt mondom, hogy a légiközlekedés hamarosan nem csak digitális, hanem mesterséges intelligencia által vezérelt lesz, talán elsőre sci-finek hangzik. Pedig épp ez történik most, és nem máshol, mint Szaúd-Arábiában, ahol a Riyadh Air és az IBM közösen írják újra a...

Harvardi mellrákkutatás válságban: Joan Brugge laborja és a finanszírozási bizonytalanságok

Ha valaki, akkor Joan Brugge, Ph.D., a Harvard Medical School egyik vezető kutatója pontosan tudja, milyen nehézségekkel jár ma a rákkutatás. „Nem állhatunk meg csak azért, mert most nehézségekkel nézünk szembe” – mondja az irodájában ülve. „Mindannyiunknak keményen...

San Jose és Kalifornia adatközpont-láz: AI, energiafogyasztás és környezeti kihívások

Ha azt mondom San Jose, valószínűleg azonnal beugrik a Silicon Valley szíve, a techóriások otthona. De most ez a város nem csak a startupokról szól: itt zajlik Kalifornia egyik legégetőbb vitája arról, hogyan kezeljük az egyre növekvő adatközpontok energiaigényét,...

GenAI.mil: Az amerikai hadsereg új mesterséges intelligencia chatbotja és az etikai kérdések

Nemrégiben a Pentagon bemutatott egy új mesterséges intelligencia alapú chatbotot, amelyet GenAI.mil néven ismerhetünk meg. A platformot Pete Hegseth védelmi miniszterhelyettes mutatta be, és azonnal nagy port kavart, amikor a chatbot egy kényes témában – az amerikai...

Ausztrália betiltotta a 16 év alattiak közösségi média használatát – Mit jelent ez a gyerekek és a techcégek számára?

Ha azt hitted, hogy a szülői felügyelet vagy az időkorlátok beállítása elég, akkor most kapaszkodj meg: Ausztrália egy teljesen új szintre emelte a gyerekek védelmét az online térben. 2025. december 4-én életbe lépett egy olyan törvény, ami megtiltja, hogy bárki 16...

Mennyit keresel? Így néz ki a fizetések rangsora az USA-ban 2023-ban

Te is szoktál azon gondolkodni, hogy a fizetésed magas, alacsony vagy inkább átlagosnak számít? Én például gyakran mérlegelem magamban, hogy vajon kik azok, akik nálam többet visznek haza havonta – és persze azt is, hogy mit csinálnak ezek az emberek. Az orvosok,...

Gyorsabb lépés az online gyermekvédelemben: mit hoz a jövő?

Nemrégiben érkezett a hír, ami szerint az amerikai képviselőház jóval gyorsabban halad előre az online gyermekvédelem ügyében, mint azt korábban vártuk. Ez engem személy szerint meglepett, hiszen az ilyen szabályozások általában hosszú hónapokat, akár éveket is...