Honda hamarosan bemutatja legújabb elektromos SUV-ját, a Series 0-t az Egyesült Államok piacán, azonban a várható ár jelentősen meghaladhatja a költségtudatos vásárlók által preferált szintet. Ez a fejlemény komoly kihívásokat vet fel a márka számára, miközben a piac egyre inkább az elérhető árú elektromos járműk felé mozdul el.
A Series 0 elektromos SUV – méretében CR-V, ára azonban magasabb
A Honda új, Series 0 névre keresztelt elektromos SUV-ja méretében nagyjából megegyezik majd a jól ismert CR-V-vel, amely az egyik legnépszerűbb modelljük. Azonban az ár tekintetében jelentős eltérés várható: míg a CR-V megfizethető alternatívának számít, az új elektromos modell vélhetően jóval drágább lesz. Ez komoly problémát jelenthet azoknak a vásárlóknak, akik elsősorban költséghatékonyság alapján döntenek autójukról.
Honda vezetői nyilatkozata: Az elérhető árú EV-k fontossága
Japánban a Honda vezérigazgatója, Toshihiro Mibe a közelmúltban újságíróknak adott interjújában hangsúlyozta, hogy hosszú távon az Egyesült Államok piacán az elérhető árú, 30 000 dollár alatti elektromos autók jelentik majd a verseny fő irányát. „A jövőben tervezzük olyan elektromos járművek fejlesztését is, amelyek ára nem haladja meg a 30 000 dollárt” – mondta Mibe.
Azonban ez nem feltétlenül valósul meg rövid távon.
Kihívások és piaci környezet: Miért nem érkeznek még olcsó EV-k?
Mibe szerint jelenleg több akadály is nehezíti az olcsó elektromos autók piacra dobását. Az egyik legfontosabb tényező az Egyesült Államokban megszűnt IRA (Inflation Reduction Act) támogatások hiánya. A Trump-kormányzat idején tapasztalt politikai változások miatt úgy érzik, hogy az elektromos járművek térnyerése akár öt évvel is kitolódhat.
A vezérigazgató így fogalmazott: „Ha most kellene gyorsan előállnunk ezekkel az elérhető árú EV-kkel, akkor azt érezzük, hogy ez nem feltétlenül szükséges.” Ez azt jelenti, hogy a Honda jelenlegi stratégiája nem sürgeti azonnal a belépést ebbe a szegmensbe.
A jövőkép: 2030 körül szélesebb termékpaletta és megfizethető EV-k
Mibe úgy véli, hogy körülbelül 2030-ra már szükség lesz egy szélesebb termékpalettára, amely magában foglalja majd az alacsonyabb árkategóriájú elektromos autókat is. „Úgy gondolom, hogy valamikor a jövőben – például 2030 környékén – szükség lesz arra, hogy széles termékválasztékot kínáljunk, beleértve az elektromos járműveket is” – nyilatkozta.
A Honda csapata figyelemmel kíséri majd a közelgő félidős választások eredményeit és azt is, hogyan alakulnak majd a környezetvédelmi szabályozások és támogatások egy esetleges Trump-adminisztráció alatt.
Hibrid modellek bővítése és költségcsökkentés
Mibe kiemelte továbbá, hogy jelenleg a Honda elsősorban hibrid modelljeinek bővítésére koncentrál. A vállalat következő generációs hibrid hajtásláncai várhatóan 2027-től érkeznek meg, és ezek révén akár 20%-kal csökkenhetnek majd a gyártási költségek.
Környezetvédelmi célok és karbonsemlegesség 2050-re
A Honda továbbra is elkötelezett amellett, hogy 2050-re elérje karbonsemlegességi célját. Figyelembe véve azt is, hogy egy átlagos autó élettartama több mint tíz év, ez azt jelenti, hogy a vállalatnak fel kell gyorsítania az elektromos járművek kínálatának bővítését már 2040-ig.
Az Egyesült Államok piacán ez különösen fontos lesz az olcsóbb, 30 000 dollár alatti elektromos autók bevezetése szempontjából – hangsúlyozta Mibe.
Összegzés
A Honda új Series 0 elektromos SUV-ja izgalmas lépés a márka számára az amerikai piacon, azonban jelenleg még nem várhatóak igazán megfizethető elektromos modellek. A piaci és politikai környezet változásai miatt inkább egy hosszabb távú stratégiára helyezik a hangsúlyt, amelynek része lesz egy szélesebb termékpaletta kialakítása és hibrid technológiák fejlesztése is. A karbonsemlegesség elérése érdekében azonban mindenképpen szükség lesz arra, hogy hamarosan megjelenjenek kedvezőbb árú elektromos autók is.
Forrás: The Drive (Honda által biztosított utazás és szakértői hozzáférés alapján)
Forrás: https://www.thedrive.com/news/honda-will-consider-evs-that-cost-less-than-30000





