Labubu, a bolyhos, kissé rendezetlen, mégis bájos „csúnyácska” szörnyecskékből álló plüssjáték-sorozat hamarosan a mozivászonra kerülhet. A Sony Pictures, amely olyan sikerfilmek otthona, mint a Jumanji sorozat, valamint az animációs részlegén keresztül a KPop Demon Hunters, megszerezte a kínai babamárka filmes jogait. A cél egy mozifilm elkészítése, amely siker esetén egy egész franchise alapját képezheti.
A Sony és a Labubu megállapodásának részletei
A megállapodás még friss, hiszen csak ezen a héten írták alá, ezért jelenleg sem producer, sem rendező nem kapcsolódik hivatalosan a projekthez. Az is korai még eldönteni, hogy az esetleges film élőszereplős vagy animációs alkotás lesz-e. A Sony hivatalosan nem nyilatkozott az ügyben.
A Labubu születése és sikertörténete
A Labubu figurákat Kasing Lung tervezte, aki Hongkongban született és Európában élő művész. Eredetileg a How2 Work készítette el őket egy szörnyfigurákból álló sorozat részeként. Az igazi áttörést azonban 2019-ben érte el a márka, amikor a kínai Pop Mart átvette a gyártást és forgalmazást.
A Labubu népszerűsége az elmúlt években robbanásszerűen nőtt két fő ok miatt:
- A „vakdobozos” értékesítés: A Pop Mart úgy árulja a figurákat, hogy a vásárlók nem tudják előre, melyik modellt kapják. Ez fokozza az izgalmat és keresletet, miközben egy pezsgő másodlagos piacot is létrehozott. Gyűjtők hatalmas összegeket fizetnek ritka darabokért online aukciókon, pop-up boltokban és hagyományos üzletekben. Egyes limitált kiadású műalkotások ára elérte a hat számjegyű összegeket is.
- Hírességek támogatása: Különösen nagy hatással volt a K-pop sztár Lisa (a Blackpink tagja), aki 2024-ben kiegészítőként használta ezeket a játékokat. Ez tovább növelte a márka ismertségét és vonzerejét.
Piaci terjeszkedés és gazdasági hatások
A játékok először Délkelet-Ázsia piacain váltak szenzációvá, majd világszerte hódítottak. A Pop Mart profitja idén korábban állítólag 350 százalékkal nőtt. A Labubu vonal vezető figurája maga Labubu, de emellett olyan karakterek is részei a kollekciónak, mint Zimomo (a vezető), Mokoko (a társ) és Tycoco (a barát).
Labubu jövője: múló divat vagy tartós jelenség?
Még korai lenne megjósolni, hogy a Labubu vajon csak múló divathullám lesz-e, mint például a Beanie Babies játékok voltak egykor, vagy hosszú távon is fennmarad majd olyan ikonikus márkák mellett, mint Hello Kitty.
Játékokból filmek: Egy fordulópont Hollywoodban
Régebben inkább filmek ihlettek játékokat, azonban az elmúlt évtizedben fordult a trend: mostanra játékok inspirálnak mozifilmeket. Az egyik első ilyen sikeres példa volt 2014-ben a The Lego Movie, amely nem rendelkezett előzetesen kidolgozott történettel vagy karakterekkel, mégis kritikai sikert aratott és kasszasiker lett.
Egy másik friss példa erre a Barbie filmje, amely több mint egymilliárd dollárt hozott világszerte és nyolc Oscar-jelölést kapott. Nemrégiben pedig a Sony és Mattel Films bejelentettek egy közös projektet is egy View Master alapú mozifilm fejlesztésére.
Összegzés
A Labubu plüssfigurák sikere jól mutatja az új trendeket az iparban: egyedi dizájnokkal rendelkező játékok képesek globális jelenséggé válni és akár nagy költségvetésű filmek alapjául szolgálni. A Sony Pictures mostani lépése pedig azt jelzi, hogy komoly potenciált látnak ebben az aranyos és különleges szörnyecske-világban.
Következő lépések: várjuk izgatottan, hogy milyen formában kel életre Labubu Hollywoodban – animációként vagy élőszereplős produkcióként –, és vajon milyen hatással lesz ez az új franchise a globális popkultúrára.
Forrás: https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/labubu-movie-in-the-works-at-sony-1236426627/






