Netflix egyre aktívabban fontolgatja a Warner Bros. Discovery (WBD) megvásárlását, amely lépés jelentős változásokat hozhat a szórakoztatóiparban. A streamingóriás nemcsak a DC Univerzum Superman és Batman szuperhősfilmjeinek, hanem a Harry Potter és Barbie filmfranchise-oknak is potenciális új otthona lehet, miközben hozzáférést nyerhet olyan filmes klasszikusokhoz, mint a „Casablanca”, „Bonnie and Clyde”, „Goodfellas”, „Unforgiven” és „The Shining”.
A Warner Bros. Discovery felvásárlási folyamatának háttere
A Reuters értesülései szerint a Netflix „aktívan vizsgálja” egy esetleges felvásárlási ajánlat összeállítását a Warner Bros. Discovery számára. Ennek érdekében az amerikai befektetési bank, a Moelis & Co. segítségét kérte fel, amely korábban már tanácsadóként működött közre jelentős médiavállalatok ügyleteiben, például David Ellison Skydance Media Paramount Global feletti átvételében.
A Warner Bros. Discovery igazgatótanácsa múlt héten bejelentette, hogy több érdeklődő is megkereste őket felvásárlási ajánlattal, és megkezdte ezek áttekintését. A Reuters szerint a WBD engedélyezte Netflix számára pénzügyi adataik megtekintését az ajánlat összeállítása érdekében. Egyelőre nem világos, hogy egy esetleges Netflix ajánlat tartalmazná-e az HBO Max üzletágat is.
Fontos megjegyezni: A Warner Bros. Discovery nem kívánt nyilatkozni az ügyről, míg a Netflix és a Moelis képviselői sem reagáltak azonnal a megkeresésekre.
Netflix stratégiája és Sarandos nyilatkozata
Ted Sarandos, a Netflix társigazgatója a cég harmadik negyedéves eredménybeszámolóján elmondta, hogy nincs érdeklődésük „örökségi média hálózatok” tulajdonlása iránt. Ez arra utal, hogy egy teljes Warner Bros. Discovery felvásárlás – amely magában foglalná például a CNN-t, TBS-t, HGTV-t vagy Food Networköt – nem szerepel a terveik között.
Sarandos hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a Netflix válogatós lehet az akvizíciós célpontok kiválasztásában: „Semmi sem kötelező számunkra ahhoz, hogy elérjük üzleti céljainkat.” Ez arra enged következtetni, hogy inkább bizonyos WBD-eszközök vagy tartalmak megszerzésére koncentrálnak.
Versenytársak és piaci helyzet
A Warner Bros. Discovery iránt nem csak Netflix érdeklődik: David Ellison Skydance Media-ja három emelt ajánlatot tett az egész vállalatra, de mindhárom elutasításra került túl alacsony összeg miatt. Legutóbbi ajánlatuk részvényenként 23,50 dollár volt.
Ezen kívül a Comcast is fontolgatja egy esetleges ajánlat megtételét WBD-re vonatkozóan – azonban ők is inkább csak a stúdiók vagy streaming üzletág iránt érdeklődnek. Mike Cavanagh, a Comcast társigazgatója elmondta az elemzőknek adott tájékoztatón, hogy magasak az elvárások egy nagyobb fúzió vagy felvásárlás kapcsán.
Cavanagh hozzátette: „A Versantba történő lineáris kábelcsatornák (kivéve Bravo) kiszervezése után több lehetőség válik életképessé.” Ez arra utalhat, hogy a Comcast könnyebben tudna szövetségi jóváhagyást szerezni egy ilyen tranzakcióhoz.
Warner Bros. Discovery filmes sikerei és televíziós produkciói
A Warner Bros. filmstúdiói 2025-ben számos kasszasikert könyvelhettek el – ez jelentős fordulatot jelent az elmúlt évekhez képest. Ezek között szerepel James Gunn rendezésében készült „Superman”, az „A Minecraft Movie”, Ryan Coogler és Michael B. Jordan által jegyzett „Sinners”, valamint olyan produkciók mint a „Final Destination Bloodlines”, Brad Pitt főszereplésével készült „F1: The Movie” és a „Weapons”.
2024-ben kiemelkedő filmek voltak még többek között:
- Dune: Part Two
- Beetlejuice, Beetlejuice
- Godzilla x Kong: The New Empire
Eközben Warner Bros. Television számos népszerű sorozatot készített Netflix számára is, például:
- Running Point
- You
- Maid
Egyéb kiemelkedő WB Television produkciók közé tartozik az „Abbott Elementary”, „Shrinking” és „The Voice”. Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy WBD értékes tartalomkészítőként jelenjen meg mind televíziós, mind streaming platformokon.
Kitekintés: Mit jelenthet ez a piac számára?
Ha valóban létrejönne egy Netflix-Warner Bros. Discovery együttműködés vagy akár részleges felvásárlás, az alapjaiban változtathatná meg az iparági erőviszonyokat. A DC Univerzum szuperhősfilmjeinek otthona például új lendületet kaphatna egy olyan platformon, amely globális eléréssel rendelkezik és folyamatosan bővíti saját tartalomkínálatát.
Ezen túlmenően olyan ikonikus franchise-ok – mint Harry Potter vagy Barbie – integrálása tovább erősíthetné Netflix pozícióját nemcsak streaming szolgáltatóként, hanem globális szórakoztatóipari szereplőként is.
Összességében tehát: A jelenlegi tárgyalások és érdeklődési körök azt mutatják, hogy komoly átrendeződés előtt állhatunk a médiapiacon. A következő hónapokban érdemes figyelemmel kísérni az eseményeket annak érdekében, hogy pontosabb képet kapjunk arról, milyen irányba fejlődhetnek ezek az óriási tartalomgyártók és platformok.





