A Netflix részvényei több mint 7%-ot estek a szerdai előpiaci kereskedésben, miután a vállalat a következő negyedévre vonatkozó előrejelzése nem váltotta ki az elemzők és befektetők lelkesedését. Ez annak ellenére történt, hogy a streamingóriás erős műsorkínálattal készül, amelynek egyik fénypontja a népszerű „Stranger Things” sorozat utolsó évada.
A Netflix eddigi teljesítménye és piaci helyzete
Az elmúlt három évben a Netflix részvényei több mint 360%-os növekedést értek el, messze felülmúlva olyan médiaóriásokat, mint a Walt Disney, illetve technológiai nagyvállalatokat, például az Apple-t vagy az Alphabetet. A vállalat különösen nagy figyelmet kapott az animációs „KPop Demon Hunters” sikerének köszönhetően is.
Ugyanakkor június óta a részvényárfolyam 7%-kal csökkent, ami arra utal, hogy a befektetők egyre óvatosabbak a cég magas értékeltsége és az előfizetői számok növekedésével kapcsolatos bizonytalanság miatt. A Netflix előretekintő ár-nyereség (P/E) mutatója közel 40, ami jelentősen meghaladja más média- és technológiai cégek értékeit.
„A részvények idén erős emelkedést mutattak, így az elvárások már eleve magasak voltak. Az értékeltség pedig hosszú távú átlag felett van, ezért nemcsak teljesíteni kell, hanem túl is kell szárnyalni az elvárásokat” – mondta Matt Britzman, a Hargreaves Lansdown vezető elemzője.
Negyedéves eredmények és pénzügyi kilátások
A Netflix előrejelzése szerint a negyedik negyedév bevétele 11,96 milliárd dollár lesz, ami alig haladja meg a Wall Street által várt 11,9 milliárd dollárt. A harmadik negyedév bevétele nagyjából megfelelt az előrejelzéseknek, 11,5 milliárd dollárt tett ki az LSEG adatai szerint.
A vállalat igyekszik diverzifikálni bevételi forrásait azáltal, hogy reklámbevételekre és videojátékokra is fókuszál. Ezek az üzletágak azonban nehézségekkel küzdenek vezetőváltások és stratégiai változások miatt, valamint erős versenyhelyzetben vannak.
A harmadik negyedévben a Netflix bejelentette történetének legjobb reklámértékesítési időszakát anélkül, hogy konkrét számokat közölt volna.
„A Netflixnek hamarosan bizonyítania kell, hogy reklámprogramja képes gyorsítani a növekedést ahhoz, hogy indokolja az égbe szökött értékeltséget” – írták elemzők a Wedbush-tól. A cég legutóbbi iránymutatását „kevésbé meggyőzőnek” nevezték több kiemelkedő negyedév után.
Előfizetői adatok hiánya és versenytársak helyzete
A Netflix 2025 elején abbahagyta az előfizetői számok rendszeres közlését. A vállalat nagy reményeket fűz az év végi premierjeihez, amelyek között szerepel az utolsó „Stranger Things” évad és két élő NFL-meccs karácsony napján.
Az Evercore ISI elemzői szerint azonban érdemes lehet vásárolni a részvények árfolyamának esetleges visszaesésekor. Ennek oka, hogy versenytársai – például a Disney+ és az HBO Max – emelték előfizetési áraikat, így a Netflix számára is megvan a lehetőség saját díjszabásának növelésére.
Pénzügyi kihívások és szakértői vélemények
A Connecticutban működő vállalat profitbecsléseket nem tudta teljesíteni a harmadik negyedévben egy Brazíliával kapcsolatos adóvitához köthető 619 millió dolláros egyszeri költség miatt. A J.P. Morgan elemzői ezt „zajnak” nevezték, hangsúlyozva, hogy inkább az év második felében tapasztalható bevételi stagnálásra kell figyelni.
„Mivel nincsenek friss előfizetői adatok, egyes befektetők minden apró jelenséget próbálnak gyengeségként értelmezni. Pedig a cég sokkal erősebb helyzetben van versenytársainál” – mondta Paolo Pescatore, a PP Foresight elemzője.
Összegzés
Bár a Netflix részvényeinek árfolyama rövid távon csökkent az óvatos negyedéves kilátások miatt, hosszabb távon továbbra is jelentős potenciált rejt magában. A vállalat erős tartalomkínálata és új üzleti irányai – mint például reklámbevételek és videojátékok – segíthetnek fenntartani növekedési pályáját. Ugyanakkor fontos lesz figyelemmel kísérni az előfizetői bázis alakulását és azt, hogy mennyire sikerül hatékonyan kihasználniuk új bevételi forrásaikat.