A Lionsgate legújabb produkciója, a Now You See Me: Now You Don’t (magyarul: Most látod, most nem) igazi varázslatot mutatott be a mozipénztáraknál. A Ruben Fleischer által rendezett harmadik rész meglepetés győzelmet aratott, és megelőzte a Paramount nagy költségvetésű akciófilmjét, a The Running Man-t.
A Now You See Me 3 sikerének titkai
A film az Egyesült Államokban 3 403 moziban debütált, és becslések szerint 21,3 millió dolláros bevételt ért el az első hétvégén. Ez különösen figyelemre méltó annak fényében, hogy pénteken már 8,4 millió dolláros nyitóbevételt produkált, ami meghaladta az előzetes várakozásokat.
Külföldön sem volt kevésbé sikeres: 64 piacon összesen 54,2 millió dollárt hozott az első hétvégén, így globálisan 75,5 millió dolláros nyitóbevétellel indított. Ez jelentősen felülmúlta a The Running Man 28,2 milliós nyitását.
Közönség és kritika – női nézők dominanciája és pozitív visszajelzések
Egyik legérdekesebb jelenség, hogy a film nézőinek 54 százaléka nő volt Észak-Amerikában, ami ritka arány egy akció-kalandfilm esetében. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy a film szilárd közönségértékeléseket kapjon: B+ CinemaScore-t és 80 százalékos nézői értékelést szerzett a Rotten Tomatoes-on.
Bár a kritikai visszhang vegyes volt, a nézők elégedettsége egyértelműen pozitív irányba billentette az összképet.
A sztárgárda és karakterek
A franchise visszatérő szereplői – Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Dave Franco és Isla Fisher – ismét összeállnak mint a „Négy lovas”. Őket három fiatalabb bűvész követi Justice Smith, Ariana Greenblatt és Dominic Sessa alakításában, akik új lendületet adnak a történetnek.
A versenyhelyzet: Now You See Me 3 kontra The Running Man
A hétvége előtt a szakértők úgy kalkuláltak, hogy a Now You See Me 3 körülbelül 19 millió dolláros nyitást produkálhat az USA-ban. Ezzel szemben a The Running Man kezdetben vezető helyre számított 24-25 millió dolláros bevétellel (bár maga a Paramount óvatosabb volt és inkább 20 milliót jelzett előre).
Sajnos azonban szombat reggelre a Paramount csökkentette az előrejelzését 17-19 millióra pénteki eredmények alapján (6,4 millió dollár pénteken). Végül vasárnapra kiderült, hogy a The Running Man csak körülbelül 17 milliót hozott – vagy akár ennél is kevesebbet –, míg rivális stúdiók inkább 16 milliós nyitást valószínűsítettek.
The Running Man külföldi teljesítménye és kritikái
Külföldön még rosszabbul alakultak az eredmények: mindössze 11,2 millió dollárt hozott az első 58 piacon. A filmet Edgar Wright rendezte, főszereplője Glen Powell. Ez volt Powell első olyan filmje, amely nem tudott sikert elérni mozikban annak ellenére, hogy korábbi szerepei – mint például a Twisters vagy Top Gun: Maverick – nagy népszerűségnek örvendtek.
A kritikusok és közönség reakciója hasonlóan vegyes volt mindkét film esetében; azonban egy jelentős különbség van: míg a Now You See Me 3 nézőinek többsége nő (54%), addig The Running Man közönsége inkább férfi (64%), akiknek versenytársuk volt még ebben az időszakban a Predator: Badlands című film is.
The Running Man története és szereplői
A film Stephen King 1982-es disztópikus regényének második adaptációja (az első Arnold Schwarzenegger főszereplésével készült 1987-ben). A történet egy kétségbeesett apáról szól, aki egy halálos valóságshow-ban vesz részt egy osztályalapú társadalomban. A szereplők között Josh Brolin, William H. Macy, Lee Pace és Emilia Jones is feltűnik.
A többi mozis premier és teljesítményük
- Badland (20th Century/Disney): A második hétvégéjén becslések szerint 13 millió dollárt hozott be az USA-ban, így összesen már 66,3 milliónál tart. Ez már most a franchise második legjobb eredménye az inflációt nem számolva.
- Regretting You (Constantin Films/Paramount): Egy hónappal premierje után továbbra is jól teljesített további 4 milliós bevétellel és összesen már 45 milliónál tartva.
- Black Phone 2 (Universal/Blumhouse): Ötödik hétvégéjén becslések szerint további 2,65 milliót keresett itthon és globálisan már átlépte a 127 milliós bevételt.
- Nuremberg (Sony Pictures Classics): Tíz nap alatt összesen 8,7 millió dollárt ért el az USA-ban.
- Keeper (Osgood Perkins rendezése): Az új széles körű premier sajnos csak gyenge kezdést produkált: mindössze 2,5 millió dollárt hozott be közel kétezer moziban. A CinemaScore D+ értékelést adott neki.
- Sentimental Value (Neon): Oscar-esélyes alkotásként sikeresen bővült több mozira is és átlagosan helyenként több mint 13 ezer dollárt termelt.
- One Battle After Another (Paul Thomas Anderson díjnyertes filmje): Globálisan átlépte a 200 milliós bevételt; az USA-ban eddig több mint 70 milliót keresett.
- Wicked újrakiadás (Universal): A Broadway-musical filmes adaptációjának második része előtt újra bemutatott első rész több mint egymillió dollárt hozott be két ezer moziban.
Összegzés
A mostani mozis hétvége legnagyobb meglepetése egyértelműen a Now You See Me harmadik része volt. A film nemcsak hazai pályán bizonyult sikeresnek női nézőinek köszönhetően, hanem nemzetközi szinten is erős nyitást produkált. Ezzel szemben a Paramount nagy reményekkel indított The Running Man-je csalódást okozott mind belföldön, mind külföldön.
A további premierek vegyes képet mutattak: míg néhány alkotás stabilan tartja magát vagy növeli bevételeit (például Badland vagy Regretting You), addig mások csalódást okoztak (például Keeper). Az Oscar-esélyes művek viszont továbbra is vonzzák a közönséget kisebb mozikban is.
A moziipar változékony világa ismét megmutatta magát ezen a hétvégén: egy jól felépített franchise képes lenyűgözni és uralni a piacot még akkor is, ha nagy költségvetésű riválisai nem tudják hozni az elvárt eredményeket.






