Ha te is követed az Only Murders in the Building című krimikomédiát, akkor biztosan örömmel hallod, hogy a sorozat ötödik évadának záróepizódja elképesztő nézettségi eredményeket ért el. Október 28-án, kedden debütált a finálé a Hulu platformján, és az azt követő héten összesen 416 millió megtekintett percet produkált – ezzel a heti streaming eredmények között a hetedik helyre ugrott.
Miért lett ilyen sikeres az Only Murders in the Building?
A sorozat nem csak a krimi és a humor egyedi elegyével ragadta meg a nézőket, hanem azzal is, hogy egy igazán széles korosztályt szólít meg. A nézők több mint fele, pontosabban 57 százaléka 35 és 64 év közötti felnőtt, vagyis a millenniumi és X generáció tagjai alkotják a fő közönséget. Ez engem személy szerint meglepett, mert sokszor azt gondoljuk, hogy az ilyen műfajú sorozatok inkább fiatalabbaknak szólnak – de itt láthatóan más a helyzet.
A finálé hete ráadásul nem csak önmagában volt erős: az előző héthez képest 19 százalékos növekedést produkált, hiszen az előző epizód (9. rész) idején még „csak” 349 millió percet néztek meg belőle, ami akkor is elegendő volt ahhoz, hogy a tízes toplistán belül maradjon.
A sorozat eddigi streaming teljesítménye
Az Only Murders in the Building nem ma kezdte meg hódító útját: az első évad még 2021-ben debütált, és azóta összesen már több mint 32 milliárd megtekintett percet gyűjtött össze – ez elképesztő szám! A sorozat ráadásul már negyvenkét alkalommal szerepelt a legnézettebb eredeti streaming tartalmak listáján, ami azt mutatja, hogy folyamatosan képes fenntartani az érdeklődést.
Kikkel versenyez az Only Murders in the Building?
Ami igazán izgalmas ebben az egészben, hogy az ötödik évad fináléja idején nem csak önmagával versenyzett: például lekörözte a Paramount+ egyik nagy dobását, a Tulsa King-et (402 millió perc), valamint két Netflix-es slágert is, a gyerekek körében népszerű Ms Rachel-t (396 millió perc) és a valóságshow-k közül kiemelkedő Selling Sunset-et (375 millió perc).
Persze azért nem mindenki előtt ért el ilyen magas számokat: például két Netflix saját gyártású sorozat simán lehagyta. Az egyik a második évadát futtató Nobody Wants This, amely majdnem megduplázta az Only Murders nézettségét egyetlen héten belül, hiszen 919 millió megtekintett percet produkált. A másik pedig az örök kedvenc fantasy-sorozat, a The Witcher, amely szintén elképesztő számokat hozott: 837 millió perc.
A heti streaming toplista élmezőnye
A legnézettebb streaming tartalmak között tehát ezek voltak az első három helyezettek:
- Nobody Wants This (Netflix) – 919 millió perc
- The Witcher (Netflix) – 837 millió perc
- A House of Dynamite, Kathryn Bigelow dokumentumfilmje (Netflix) – 825 millió perc
Ezek után következett az Only Murders in the Building, majd olyan ismert címek, mint a hosszú ideje futó orvosi dráma Grey’s Anatomy, politikai thrillerként emlegetett The Diplomat, vagy éppen az akciódús krimisorozatból ismert NCIS. A lista további szereplői között ott van még a koreai popkultúrát feldolgozó KPop Demon Hunters, valamint családi animációs sorozatként ismert Bluey, illetve természetesen a legendás jogi dráma, a Law & Order.
Mire számíthatunk a jövőben?
A jó hír azoknak, akik már most rajonganak ezért a különleges krimikomédiáért: hivatalosan is bejelentették, hogy érkezik majd hatodik évad! Ez azt jelenti, hogy még sok izgalmas rejtély és humoros pillanat vár ránk Charles-Haden Savage (Steve Martin), Oliver Putnam (Martin Short) és Mabel Mora (Selena Gomez) kalandjaiban.
Szerintem ez egyértelmű bizonyíték arra, hogy ha egy sorozat jól keveri a műfajokat és képes megszólítani több generációt is, akkor hosszú távon is sikeres lehet. Te mit gondolsz? Neked bejött ez az évad? Vagy már alig várod, hogy jöjjön valami újabb nagy dobás?
Forrás: https://www.thewrap.com/only-murders-in-the-building-season-5-finale-viewership-nielsen/






