A Palworld alkotója, a Pocketpair 2025-öt egy új kiadói részleg beindításával kezdte, amely már az első héten több mint 150 kiadói ajánlatot kapott. Ez az érdeklődés jól mutatja, hogy a játékfejlesztők körében nagy az igény egy olyan partnerre, aki támogatja az alkotói szabadságot és együttműködik velük minőségi játékok létrehozásában.
Pocketpair Publishing: Egy új kiadói kezdeményezés
A Pocketpair Publishing vezetője, John Buckley korábban hangsúlyozta, hogy az új részleg célja az alkotók autonómiájának tiszteletben tartása és közös munka a világ minden táján élvezhető játékok létrehozásán. Azonban hamar kiderült, hogy van egy fontos határvonal, amit a cég nem hajlandó átlépni: ez pedig a generatív mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása.
Miért utasítja el a Pocketpair a generatív AI-t?
John Buckley egy friss interjúban a Game Developer magazinnak világosan megfogalmazta álláspontját:
„Nem hisszük el ezt az irányt. Nagyon nyíltak vagyunk ezzel kapcsolatban. Ha valaki nagy rajongója az AI-nak, vagy Web3/NFT alapú játékot készít, rengeteg más kiadó van, aki szívesen tárgyal vele – de mi nem vagyunk megfelelő partner ehhez.”
Ez az álláspont nem azt jelenti, hogy a Pocketpair azt gondolná, képes megállítani az AI-alapú játékok térnyerését. Buckley szerint az elkövetkező években jelentős növekedés várható az alacsony minőségű, mesterséges intelligencia által generált játékok piacán – egy jelenség, amely már most is megfigyelhető például a Steam platformon.
Az alacsony minőségű AI-játékok hulláma és az autentikusság keresése
John Buckley így fogalmazott:
„Ez egy olyan hullám, ami már más digitális áruházakat is sújtott, bár a Steam eddig jól tartotta távol ezeket. De most már itt van. Úgy vélem, egyfajta ‘hitelességi piacra’ lépünk majd be, ahol a játékosok elkezdik felismerni és értékelni azokat a fejlesztőket, akik valóban különleges dolgokat próbálnak létrehozni.”
Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók egyre inkább megpróbálják majd megkülönböztetni az emberi kreativitással készült játékokat az automatizált gépi alkotásoktól. Ez azonban nem lesz egyszerű folyamat: téves vádak és félreértések is előfordulhatnak majd.
A Palworld és az AI-vádak esete
A Pocketpair már 2024-ben megtapasztalta ezt a kellemetlen jelenséget: amikor Palworld sikere miatt sokan elkezdték gyanítani, hogy generatív AI-t használnak a játék fejlesztése során. A stúdió többször is cáfolta ezeket az állításokat, de sokan nem hittek nekik. Végül úgy döntöttek, hogy nem érdemes tovább vitázni ezzel.
Buckley így nyilatkozott erről:
„Nem kezdhetek el harcolni azokkal, akik AI-vádakkal illetnek minket, mert ez csak tovább táplálná ezt a helyzetet.”
A játékosok és fejlesztők viszonya az AI-hoz
A játékosok évek óta viselnek „AI-detektív sapkát”, hiszen számos esetben beigazolódott az ilyen típusú vádaskodás. Gyakran előfordulnak olyan helyzetek is, amikor cégek határozottan tagadják az AI használatát – csak később derül ki ennek ellenkezője.
Például 2024 elején a Wizards of the Coast határozottan állította, hogy egy Magic: The Gathering promóciós kép emberi alkotás eredménye – később azonban beismerték, hogy mégis mesterséges intelligencia segítségével készült. Ugyanakkor júniusra már „vezető AI mérnök” pozíciót hirdettek meg olyan feladatkörrel, amely magában foglalja szöveg-, hang-, grafikai elemek és NPC viselkedések intelligens generálását – miközben továbbra is kitartanak amellett, hogy „álláspontjuk az AI-ról nem változott”.
Kitekintés: A jövő kihívásai és lehetőségei
A Pocketpair példája jól mutatja azt a kettősséget, amivel ma sok fejlesztő szembesül: miközben egyre több lehetőség nyílik meg az AI-alapú eszközök használatára, addig vannak olyan cégek és közösségek is, amelyek ragaszkodnak az emberi kreativitás autentikus értékéhez.
Az elkövetkező években várhatóan erősödni fog ez a kettősség: egyrészt megjelennek majd tömegesen olcsóbb és gyorsabban elkészülő AI-játékok; másrészt pedig nőni fog azoknak a szerepe és értéke is, akik valódi művészi szándékkal készítenek tartalmakat.
Összegzés
- A Pocketpair 2025-ben indította el kiadói részlegét nagy érdeklődés mellett.
- A cég határozottan elutasítja a generatív AI-t és Web3/NFT alapú projekteket.
- John Buckley szerint hamarosan növekedni fog az alacsony minőségű AI-játékok száma.
- A fogyasztók egyre inkább keresik majd az autentikus emberi alkotásokat.
- A Palworld fejlesztői már megtapasztalták az AI-vádak okozta nehézségeket.
- A jövőben várhatóan erősödik majd ez a kettős piac: gépi vs. emberi kreativitás.
Maradj naprakész! Kövesd továbbra is a legfontosabb híreket és legjobb ajánlatokat a PC Gamer csapatának válogatásában!