Peloton, a népszerű fitneszeszköz-gyártó vállalat, újabb visszahívást jelentett be eredeti Bike+ állókerékpárjai kapcsán. A Consumer Product Safety Commission (CPSC) csütörtöki közleménye szerint a visszahívás oka, hogy a kerékpárok ülésoszlopa eltörhet és leválhat a készülékről használat közben, ami két sérülést is okozott.
A visszahívás részletei és érintett modellek
A visszahívás összesen 833 000 darab eredeti Bike+ modellt érint, amelyek 2019 és 2022 között készültek. Ezeket a kerékpárokat 2020 januárja és 2025 áprilisa között értékesítették, bár a gyártás 2022-ben megszűnt.
A CPSC tájékoztatása szerint eddig három bejelentés érkezett seat post törésével kapcsolatban, ebből kettő esettanulmány sérüléssel járt, melyek “leesésből” származtak. A hatóság ezért azt javasolja a felhasználóknak, hogy azonnal hagyják abba a kerékpárok használatát, és vegyék fel a kapcsolatot a Pelotonnal az ingyenes javítás érdekében.
Ingyenes javítási lehetőség és Peloton válasza
A Peloton vállalat közleménye szerint kiemelten fontos számukra termékeik megbízhatósága és tagjaik biztonsága. A cég arra ösztönzi a felhasználókat, hogy minél előbb igényeljék az új ülésoszlopot, amelyet otthon egyszerűen be lehet szerelni.
A CPSC hangsúlyozza, hogy az érintett kerékpárok használata veszélyes lehet, ezért minden tulajdonosnak javasolt mielőbb élni a cserével.
Korábbi visszahívások és hatásaik
Ez már a második alkalom, hogy a Peloton visszahív egy kerékpármodellt ülésoszlop problémák miatt. 2023 májusában a cég minden alap Bike modellt visszahívott – összesen 2,2 millió darabot –, miután 35 bejelentés érkezett seat post töréséről. Ezek az esetek 13 sérülést okoztak, köztük csuklótörést, vágásokat és zúzódásokat.
A korábbi visszahívás jelentős anyagi terhet rótt a vállalatra: az alkatrészcsere költsége meghaladta a 40 millió dollárt a 2023-as pénzügyi év negyedik negyedévében. Emellett a tagsági előfizetések is csökkentek, mivel 15-20 ezer felhasználó szüneteltette előfizetését az alkatrészcsere idejére.
A Peloton jelenlegi helyzete és jövőbeli kilátások
A mostani visszahívás az ötödik ilyen jellegű intézkedés a Peloton történetében. A cég vezérigazgatója, Peter Stern azon dolgozik, hogy újra növekedési pályára állítsa a vállalatot és túllépjen az elmúlt évek problémáin.
A Covid-19 járvány utáni fogyasztói szokások változása mellett számos termékvisszahívás is nehezítette a cég helyzetét. Ilyen volt például a 2021-es Tread+ futópad visszahívása is, amely egy tragikus gyermekbaleset után történt.
Néhány hete a Peloton új termékválasztékot mutatott be, áremeléseket hajtott végre és új funkciókat vezetett be az ünnepi szezon előtt – ez az időszak számít ugyanis az év legfontosabb hardvereladási időszakának.
A vállalat várhatóan hamarosan közzéteszi 2026-os pénzügyi évének első negyedéves eredményeit is.
Összegzés
- Visszahívott termék: Eredeti Peloton Bike+ modellek (2019–2022 gyártású)
- Érintett darabszám: 833 000 kerékpár
- Probléma: Ülésoszlop törése és leválása használat közben
- Sérülések száma: Két jelentett eset leesésből adódó sérülésekkel
- Felhasználói teendő: Azonnali használat megszakítása és ingyenes javítás igénylése
- Cég álláspontja: Termékbiztonság prioritása és gyors reagálás
A Peloton Bike+ tulajdonosainak mindenképpen ajánlott mielőbb ellenőrizniük kerékpárjuk gyártási évét és kapcsolatba lépniük a céggel az ingyenes ülésoszlop-csere érdekében. Ez nemcsak saját biztonságukat szolgálja, hanem hozzájárul ahhoz is, hogy továbbra is élvezhessék fitneszélményüket megbízható eszközökön.
Forrás: https://www.cnbc.com/2025/11/06/peloton-recalls-833000-more-bikes-over-seat-post-issue.html






