Ha követed a szállítmányozási ipar legfrissebb híreit, akkor biztosan nem kerülte el a figyelmedet a PGT Trucking legújabb húzása. A síkplatós fuvarozásban utazó cég bejelentette, hogy felvásárolta a kansasi Paolában működő Debrick Truck Line-t – az üzlet részleteit ugyan nem hozták nyilvánosságra, de az már most látszik, hogy ez egy fontos lépés a PGT számára.
Ki az a Debrick Truck Line?
A Debrick Truck Line egy közepes méretű fuvarozó vállalat, amely jelenleg mintegy 30 erőgéppel rendelkezik, legalábbis a Federal Motor Carrier Safety Administration (FMCSA) adatai szerint. A cég nem csak síkplatós (flatbed) szállításokat vállal, hanem szárazáru-szállítást (dry van) és power-only szolgáltatásokat is kínál országszerte. Ez a sokszínűség teszi őket értékes partnerévé bármely nagyobb fuvarozó hálózatnak.
Miért fontos ez a felvásárlás?
A PGT Trucking, amely Aliquippában, Pennsylvaniában székel, már most is egy komoly szereplő az észak-amerikai piacon: több mint 1000 erőgéppel és 1500 utánfutóval dolgoznak, 35 telephelyen az Egyesült Államokban és Mexikóban. Az ő specialitásuk az open-deck, vagyis nyitott platós szállítás, ahol speciális igényeket is ki tudnak szolgálni.
Az újonnan megszerzett Debrick Truck Line-t PGT Paola néven fogják átnevezni, és ez lesz az egyik legnyugatibb telephelyük. Ez azt jelenti, hogy a PGT nem csak kapacitását növeli, hanem földrajzilag is kiterjeszti szolgáltatásait – ami manapság kulcsfontosságú a versenyképesség megőrzéséhez.
Mit jelent ez az ügyfeleknek és a piacnak?
Gregg Troian, a PGT Trucking elnöke így fogalmazott: „A PGT Paola révén készen állunk arra, hogy biztonságos és megbízható szállítási megoldásokat kínáljunk egész Észak-Amerikában, támogatva ügyfeleinket, sofőrjeinket és a helyi közösséget.”
Ez azért érdekes számomra is, mert ritkán látni ilyen átfogó stratégiát egy fuvarozó cégnél: nemcsak növelik a flottát vagy új piacokra lépnek be, hanem egyben azt is hangsúlyozzák, hogy a helyi közösségek támogatása fontos számukra. Ez pedig hosszú távon mindenkinek előnyös lehet.
Hogyan illeszkedik ez a trendbe?
A logisztikai iparban egyre inkább tapasztaljuk azt, hogy a nagyobb cégek kisebbeket vásárolnak fel annak érdekében, hogy gyorsabban reagáljanak a piaci igényekre és optimalizálják hálózatukat. A síkplatós szállítás különösen keresett manapság – gondolj csak bele: építőanyagok, gépek vagy éppen nagyobb méretű áruk mozgatása mind-mind ezt a szolgáltatást igényli.
A PGT lépése tehát nem meglepő, de annál izgalmasabb. Egyre több olyan vállalatot látunk, akik nemcsak növekedni akarnak mennyiségileg, hanem minőségileg is szeretnének előrelépni – például dedikált szolgáltatásokkal vagy speciális megoldásokkal.
Mire számíthatunk a jövőben?
A PGT Paola megnyitásával valószínűleg még gördülékenyebbé válik majd az áruszállítás nyugaton. Ez pedig azt jelenti, hogy gyorsabb kiszolgálásra számíthatnak azok az ügyfelek is, akik például építőipari vagy ipari projektekhez keresnek megbízható partnert.
Én személy szerint kíváncsian várom, hogyan alakul majd ez az integráció – hiszen egy ilyen akvizíció mindig kihívásokkal jár. De ha valaki képes ezt jól menedzselni, akkor az komoly versenyelőnyt jelenthet.
Összegzés
A PGT Trucking legutóbbi lépése jól mutatja, hogy milyen irányba halad ma az amerikai fuvarozási piac: terjeszkedés földrajzilag és szolgáltatásban egyaránt. A Debrick Truck Line felvásárlása révén nemcsak flottájukat növelik jelentősen, hanem erősítik jelenlétüket Nyugat-Amerikában is.
Ez pedig mindenkinek jó hír lehet: ügyfeleknek gyorsabb és megbízhatóbb szállítást kínálnak majd; sofőröknek stabil munkahelyet; míg a helyi közösségeknek gazdasági fejlődést. Szóval ha legközelebb síkplatós fuvarozásról hallasz Észak-Amerikában, ne lepődj meg, ha ott lesz mögötte a PGT Paola is!





