Square Enix AI-alapú fejlesztési stratégiája és átszervezései

nov 7, 2025 | Tech

A Square Enix legfrissebb negyedéves pénzügyi eredményeinek közzététele mellett a vállalat részletes előrehaladási jelentést adott ki középtávú üzleti tervéről, amely a „Square Enix Reboots and Awakens” nevet viseli. Ez a hároméves terv, amelyet tavaly indítottak el, alapvető változásokat kíván bevezetni a cég játékfejlesztési és kiadási stratégiájában.

A középtávú üzleti terv céljai és jelentősége

A „Square Enix Reboots and Awakens” program célja, hogy megerősítse a vállalat alapjait, és hatékonyabbá tegye a játékfejlesztési folyamatokat. A terv egyik kulcsfontosságú eleme az innováció és az automatizálás bevezetése, különösen a minőségbiztosítás (QA) területén.

AI-technológiák alkalmazása a játékfejlesztésben

A jelentés szerint a Square Enix egy közös kutatócsoportot hozott létre a Tokiói Egyetem Matsuo Laboratóriumával. Ez a csapat azzal a céllal dolgozik, hogy mesterséges intelligencia (AI) technológiák segítségével javítsa a játékfejlesztési folyamatok hatékonyságát.

A kutatócsoport fő célja az, hogy 2027 végére az automatizált rendszerek segítségével a QA és hibakeresési feladatok 70%-át elvégezzék. Ehhez generatív AI-t alkalmaznak, amely képes lesz jelentősen felgyorsítani és egyszerűsíteni a minőségellenőrzési műveleteket.

Az automatizálás kihívásai és ambíciói

Bár az automatizált eszközök már jelen vannak a játékfejlesztés minőségbiztosításában – például az Unreal Engine beépített tesztelési automatizációs megoldásai –, a Square Enix ambiciózus célja, hogy két éven belül az összes QA munka nagy részét új AI-alapú eszközökkel végezze el.

Ez a törekvés nem csupán technológiai újítás, hanem egyértelműen jelzi a vállalat szándékát arra, hogy jelentősen átalakítsa jelenlegi QA csapatát. Az iparági tapasztalatok alapján az efféle hatékonyságnövelés gyakran munkaerő-leépítéssel jár együtt.

Átszervezések és leépítések – A „hatékonyság” ára

A Square Enix korábbi lépései is azt mutatják, hogy amikor a cég „hatékonyságról” beszél, gyakran következnek be leépítések. A közös AI-kutatás csak egy része annak az üzleti tervnek, amelynek célja „további alapvető stabilitás megteremtése”.

A másik fontos pillér az overseas publishing szervezet alapvető átalakítása, amely már 2024-ben is leépítésekhez vezetett az Egyesült Államokban és Európában. A legfrissebb előrehaladási jelentés után pedig további leépítések történtek az USA-ban és az Egyesült Királyságban működő irodákban.

A Bloomberg értesülései szerint ezek az intézkedések azt szolgálják, hogy „a csoport hosszú távú növekedését optimálisan pozícionálják”. A Square Enix szóvivője megerősítette, hogy ezek a változtatások részei annak a stratégiának, amely fenntarthatóbbá teszi a vállalat működését.

Kitekintés: Mit jelent mindez a játékosok és fejlesztők számára?

A Square Enix lépései egyértelműen jelzik, hogy a jövőben még nagyobb hangsúlyt kap az automatizáció és az AI integrációja a játékfejlesztésben. Ez várhatóan gyorsabb fejlesztési ciklusokat és költséghatékonyabb működést eredményez majd.

Ugyanakkor ez komoly változásokat hozhat a munkaerőpiacon is, különösen azok számára, akik jelenleg QA vagy hibakeresési feladatokat látnak el. Az átszervezések miatt sok szakembernek kell alkalmazkodnia vagy új lehetőségeket keresnie.

Összegzés

  • Square Enix hároméves üzleti terve alapvetően átalakítja a fejlesztési és kiadási stratégiát.
  • Közös AI-kutatócsapatot hoztak létre a Tokiói Egyetemmel, céljuk 70%-os QA automatizálás 2027-re.
  • Az automatizációval párhuzamosan folytatódnak az átszervezések, amelyek munkahelyek megszűnésével járnak.
  • A vállalat hosszú távú növekedést céloz meg

A jövőben érdemes figyelemmel kísérni, hogyan alakul tovább ez az izgalmas technológiai fejlődés és milyen hatással lesz mindez a globális játékpiacra.

Tarts velünk további hírekért és elemzésekért!

Forrás: https://www.pcgamer.com/gaming-industry/square-enix-aims-to-have-ai-doing-70-percent-of-its-qa-work-by-the-end-of-2027-which-seems-like-itd-be-hard-to-achieve-without-laying-off-most-of-your-qa-workers/

A fizikai játékok vásárlása 100-szor szennyezőbb, mint a digitális verziók – környezeti hatások a videojátékok világában

Az utóbbi években egyre nagyobb figyelem irányul a videojáték-ipar környezeti lábnyomára. Egy friss, átfogó tanulmány, amelyet a francia karbon-számviteli cég, a Greenly készített, rávilágít arra, hogy a fizikai játékok gyártása és forgalmazása jelentősen nagyobb...

Mi történt valójában Sam Altman és Ilya Sutskever között az OpenAI vezetésében?

Két évvel ezelőtt a technológiai világ egyik legnagyobb meglepetése volt, amikor Sam Altman, az OpenAI vezérigazgatója rövid időre elveszítette pozícióját. Az események mögött azonban mélyebb, összetettebb történet húzódik, amelynek középpontjában Ilya Sutskever, a...

Gunvor visszavonta 22 milliárd dolláros Lukoil-felvásárlási ajánlatát az USA tiltása miatt

A svájci árupiaci kereskedőcég, a Gunvor bejelentette, hogy visszavonja a 22 milliárd dolláros ajánlatát Oroszország legnagyobb magánolajvállalatának, a Lukoil külföldi eszközeinek megvásárlására. Ez a lépés az Egyesült Államok Pénzügyminisztériumának döntése után...

Hogyan válthat ki a meditáció pszilocibinhez hasonló élményeket? – Új kutatási eredmények a test-lélek gyógyító erejéről

Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a pszichedelikus anyagok, például a pszilocibin terápiás alkalmazására. Ugyanakkor egy friss kutatás izgalmas eredményeket hozott: a meditációs gyakorlatok önmagukban is képesek olyan misztikus élményeket és agyi...

Ukrajnai dróntámadás miatt leállt a Lukoil volgográdi finomítója – Oroszország egyik legnagyobb üzemének kiesése

Az ukrán drónok újabb csapást mértek az orosz energiaiparra: a Lukoil által üzemeltetett volgográdi finomító teljesen leállt, ami jelentős fennakadásokat okoz Oroszország egyik legfontosabb üzemében. A támadás részletei és következményei 2024. április egyik napján...

Az európai adatvédelem kulcsszereplője a dán chat-ellenőrzési javaslatról

Patrick Breyer, az Európai Parlament korábbi képviselője és az európai adatvédelem egyik meghatározó harcosa, legutóbb csütörtökön nyilatkozott a Dánia által frissített, az Európai Unió chat-ellenőrzési javaslatáról. A változtatás lényege, hogy a korábbi általános...

A tubális ligáció népszerűsége a Dobbs-döntés után: okok és tendenciák

A tubális ligáció – vagyis a petevezeték lekötése – egy biztonságos és hatékony módszer a terhesség tartós megelőzésére. Horváth doktornő szerint ez az eljárás egyre nagyobb figyelmet kapott az Egyesült Államokban a Dobbs-döntés után, amely jelentős változásokat...

Lenovo jövőbe mutató adatközpont-tervei: innováció és fenntarthatóság az EMEA régióban

A Lenovo nemrégiben nyilvánosságra hozta kutatásának eredményeit, amelyek szerint a hagyományos adatközpontok már nem felelnek meg a mai vállalati igényeknek, különösen az energiahatékonyság és a karbonlábnyom csökkentése terén. Az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet és...

Foxconn humanoid robotokat vet be Nvidia szerverek gyártásához az USA-ban

A tajvani szerződéses gyártóóriás, a Foxconn megerősítette, hogy humanoid robotokat fog alkalmazni az Nvidia szerverek amerikai gyártásában. A vállalat vezérigazgatója és elnöke, Young Liu, a japán Nikkei hírportálnak adott interjújában elmondta, hogy a robotok...

ExoBoot: Az MIT-ből származó robotikus lábsegéd, amely forradalmasítja a járást és futást

Az ExoBoot egy innovatív, meghajtott boka-exoskeleton, amelyet a Dephy nevű robotikai vállalat fejlesztett ki. A Dephy az MIT Media Lab-ból kivált cégként jött létre, és eredetileg az Egyesült Államok hadseregének igényeire szabva alkotta meg ezt a technológiát. Az...