Switch 2 a legkelendőbb konzol az USA-ban 2025 szeptemberében, Borderlands 4 a legnépszerűbb játék

okt 22, 2025 | Tech

William D’Angelo jelentése alapján, aki több mint egy évtizede elemzi a videojáték-piacot, a Nintendo Switch 2 negyedik hónapja is megőrizte vezető pozícióját az Egyesült Államokban 2025 szeptemberében. A Circana (korábban The NPD Group) adatai szerint a Switch 2 nemcsak darabszámban, hanem bevételben is első helyen végzett az augusztus 31. és október 4. közötti öt hetes időszakban.

A Nintendo Switch 2 dominanciája a hardverpiacon

A Switch 2 hardvereladásai jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy ellensúlyozzák a PlayStation 5, Xbox Series X|S és az eredeti Nintendo Switch konzolok éves szintű kétszámjegyű visszaesését. Ez azt jelenti, hogy bár más gyártók termékei kevesebbet fogytak, a Switch 2 eladásai ezt bőségesen kompenzálták.

2025 év elejétől szeptemberig a Switch 2 továbbra is az első helyen áll mind darabszám, mind bevétel tekintetében. A PlayStation 5 követi második helyen, míg az Xbox Series X|S és az eredeti Nintendo Switch a harmadik és negyedik helyet foglalják el.

Fontos mérföldkő: A PlayStation 5 immár túlszárnyalta az Egyesült Államokban a PlayStation 3 életciklus alatti eladásait, ami jelentős sikert jelent a Sony számára.

Videójáték-piac alakulása szeptemberben és éves szinten

A videojátékokra fordított összkiadás szeptemberben éves összevetésben 10%-kal nőtt, elérve a 4,84 milliárd dollárt az előző évi 4,39 milliárd dollárról. Ezen belül:

  • A videojáték-tartalomra fordított kiadások 11%-kal emelkedtek, 3,91 milliárdról 4,32 milliárd dollárra.
  • A hardvereladások még látványosabb növekedést mutattak: +24%, vagyis 261 millióról 324 millió dollárra nőttek.
  • Ezzel szemben a kiegészítőkre fordított kiadások csökkentek: -10%, azaz 218 millióról 197 millió dollárra estek vissza.

2025 egészére vetítve az összkiadás két százalékkal nőtt éves szinten (41,44 milliárdról 42,17 milliárd dollárra). A tartalomra fordított kiadások egy százalékos növekedést mutatnak (36,85-ről 37,17 milliárdra), míg a hardvereladások jelentős mértékben (+20%) emelkedtek (2,65-ről 3,18 milliárd dollárra). A kiegészítők piaca viszont hat százalékkal zsugorodott (1,94-ről 1,83 milliárdra).

Borderlands 4 – Rekordokat döntő új megjelenés

Mat Piscatella, a Circana ügyvezető igazgatója és videojáték-ipari elemzője kiemelte: „A Borderlands 4 vezette az új megjelenések sorát, amelyek hozzájárultak a szeptemberi amerikai videojáték-piac tíz százalékos növekedéséhez.”

A Borderlands-sorozat legújabb része nemcsak hogy a legkelendőbb prémium játék volt szeptemberben, hanem már most a harmadik legnépszerűbb játék lett egész évben. Különösen jól teljesített Xbox és PC platformokon (mindkettőn első hely), míg PlayStation-en harmadik helyet ért el.

Piscatella hozzátette: „A Borderlands 4 rekordot döntött franchise történetében az induló hónap bevételét tekintve – közel harminc százalékkal múlta felül elődjét, a Borderlands 3-at. Ez volt az első Borderlands-játék, amely megjelenése hónapjában vezette az eladási listákat.”

Egyéb kiemelkedő játékmegjelenések és trendek

  • EA Sports FC 26: Harmadik helyen debütált szeptemberben és jelenleg a tizenötödik legkelendőbb játék egész évben. Kiemelkedően szerepel minden platformon: PlayStation-en negyedik, Xbox-on harmadik, Nintendo-n hetedik és PC-n negyedik helyezést ért el.
  • NBA 2K26: Szeptemberben második helyre esett vissza, de továbbra is vezeti az éves eladási listát, megelőzve korábbi bajnokokat mint például Monster Hunter Wilds.
  • Ghost of Yotei: Bár csak néhány napig volt elérhető szeptemberben, máris negyedik lett összesített listán és második PlayStation-en. Induló hete eladásai hasonlóak voltak a Ghost of Tsushima sikeréhez.
  • További új megjelenések között szerepelnek: Silent Hill f (7. hely), Sonic Racing: CrossWorlds (8.), Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles (9.), NHL 26 (12.), Digimon Story: Time Stranger (13.) és Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 (14.).

Kiegészítők és kontrollerek piaci helyzete

A PlayStation DualSense Wireless Controller Midnight Black volt a legkelendőbb kiegészítő szeptemberben mind darabszámot, mind bevételt tekintve. Év elejétől számítva azonban a Nintendo Switch 2 Pro Controller vezeti ezt a kategóriát.

A PlayStation Portal csatlakozási aránya a PlayStation 5-höz meghaladta az öt százalékot – ez körülbelül egymillió-háromszázezer eladott egységet jelenthet az Egyesült Államokban.

Összegzés – A videojáték-piac dinamikus növekedése

A Nintendo Switch 2 folyamatos sikere jól mutatja a hardverpiac élénkülését és azt is jelzi, hogy még egy erős versenyző mellett is képes dominálni. A Borderlands-sorozat új része pedig bizonyítja, hogy minőségi tartalommal jelentős bevételeket lehet generálni még egy telített piacon is.

A videojátékokra fordított összkiadás növekedése mellett azonban látható egy enyhe visszaesés a kiegészítők piacán – ez talán arra utalhat, hogy a játékosok inkább magára a játékélményre koncentrálnak vagy digitális tartalmakat vásárolnak inkább.

William D’Angelo, aki hosszú ideje aktív tagja és elemzője a videojáték-közösségnek saját YouTube- és Twitch-csatornáin keresztül is rendszeresen megosztja tapasztalatait és elemzéseit.

Forrás: https://www.vgchartz.com/article/466062/switch-2-best-seller-in-the-us-in-august-borderlands-4-top-game/

Az ideális chatbot: emberközeli, mégis tudatos AI fejlesztése

Az ideális világban milyen chatbotot szeretnénk létrehozni? Ez a kérdés egyre fontosabbá válik, különösen most, amikor a mesterséges intelligencia (AI) egyre inkább beépül mindennapi életünkbe. A chatbotok piacán ugyanis az emberek egyre inkább az emberihez hasonló...

Paramount Skydance jelentős leépítéseket hajt végre az Egyesült Államokban

Paramount Skydance, a nemrégiben egyesült szórakoztatóipari óriás, komoly átszervezésbe kezdett, amelynek keretében mintegy 1000 munkahelyet szüntet meg elsősorban az Egyesült Államokban. A Variety értesülései szerint a leépítések 2024. október 29-én, szerdán...

Meta okosszemüvegek és a magánélet halála: a jövő, amitől a sci-fi írók is félnek

Mark Zuckerberg legújabb fejlesztése, a Meta okosszemüvegek sorozata egy olyan jövőképet vetít előre, amelyet a sci-fi szerzők évtizedek óta figyelmeztetnek: egy világot, ahol a magánélet megszűnik létezni, és mindenki folyamatosan mindenkit rögzít. A Meta...

Microsoft és OpenAI új partnerségi megállapodása: a mesterséges intelligencia jövője

Microsoft és OpenAI szeptemberben aláírtak egy nem kötelező érvényű megállapodást (MOU) a többmilliárd dolláros partnerségük következő szakaszára. Azonban a részletek akkor még meglehetősen szűkszavúak voltak, ami aggodalmat és találgatásokat váltott ki, miközben az...

Bank of America elnök-vezérigazgatója figyelmeztet: az infláció és a kormányzati leállás veszélyezteti a középosztály stabilitását

Brian Moynihan, a Bank of America elnök-vezérigazgatója aggodalmát fejezte ki az amerikai gazdaság jövőjével kapcsolatban, különösen a középosztály helyzetét illetően. Bár az amerikai fogyasztók továbbra is jelentős mértékben támogatják a gazdaságot folyamatos...

Az ideális chatbot: emberközeli, mégis tudatos AI fejlesztése

Az ideális világban milyen chatbotot szeretnénk létrehozni? Ez a kérdés egyre fontosabbá válik, különösen most, amikor a mesterséges intelligencia (AI) egyre inkább beépül mindennapi életünkbe. A chatbotok piacán ugyanis az emberek egyre inkább az emberihez hasonló...

Dinamikus vezeték nélküli töltés: Franciaország első elektromos autópályája

Franciaország történelmi lépést tett a fenntartható közlekedés irányába azzal, hogy megnyitotta a világ első olyan autópályáját, amely dinamikus vezeték nélküli töltőrendszerrel van felszerelve. Ez az innovatív technológia lehetővé teszi, hogy az elektromos járművek...

Az Alan Turing Intézet új küldetése: az Egyesült Királyság védelme a kibertámadások ellen

Az Alan Turing Intézet, az Egyesült Királyság vezető mesterséges intelligencia (MI) kutatóközpontja, jelentős átalakuláson megy keresztül. Az intézet új, ambiciózus küldetést jelentett be, amelynek célja az ország kritikus infrastruktúrájának – beleértve az energia-,...

Roblox ellen indított per: Egy anya harca a gyermekek biztonságáért a digitális világban

Roblox, az egyik legnépszerűbb online játékplatform, amelyet elsősorban gyermekek és tinédzserek használnak, komoly jogi kihívásokkal néz szembe. Jaimee Seitz, egy tizenéves lány, Audree Heine édesanyja beperelte a céget, azzal vádolva őket, hogy a befektetők érdekeit...

Intel 4004: Az első programozható mikroprocesszor belső titkai

CPU Duke, egy elismert CPU gyűjtő és rajongó, különleges lehetőséget kapott arra, hogy „felnyissa a motorháztetőt” az Intel első, többcélú mikroprocesszorán, az Intel 4004-en. Egy friss bejegyzésében az X közösségi platformon CPU Duke eltávolította a 4004-es...

OpenAI újrastrukturálása: nonprofit alapítvány és nyilvános hasznossági társaság

2025. szeptember 23-án az OpenAI, a mesterséges intelligencia egyik vezető startupja, bejelentette, hogy befejezte pénzügyi újrastrukturálását, amelynek eredményeként nonprofit szervezetté vált, miközben megtartotta irányító részesedését a profit orientált üzleti...