Sydney Sweeney, a 28 éves színésznő, aki legutóbb a Christy című sorozatban tűnt fel, nemrégiben az American Eagle farmerkollekciójának arca volt. Az augusztus elején indított kampány, amelynek címe „Sydney Sweeney Knows Good Jeans” (Sydney Sweeney ismeri a jó farmert), azonban váratlan visszhangot váltott ki az interneten.
A kampány háttere és a váratlan reakciók
A reklámkampány központi eleme a farmernadrág volt, amelyet szó szerint vett Sydney Sweeney is: „Egy farmerreklámot csináltam. A reakciók valóban megleptek, de én imádom a farmert. Szinte csak farmert hordok” – nyilatkozta a GQ magazinnak adott interjújában. Hozzátette, hogy számára egyértelmű volt, miről szól az egész kampány: „Ez egy nagyszerű farmer reklámja volt, és semmilyen módon nem érintett meg negatívan.”
Azonban néhány közösségi médiafelhasználó félreértette a kampány szójátékát, amelyben a „jeans” (farmer) szó hangzásában hasonlít a „genes” (gének) szóra. Egyes kommentelők úgy vélték, hogy ezzel az American Eagle reklámja az eugenika – vagyis az emberi faj „tiszta” génállományának előmozdítása – vitatott és elutasított elméletét támogatja.
Sydney Sweeney reakciója és munkamorálja
A GQ-nak adott interjúban Sydney elmondta, hogy nem gondolt erre a vonatkozásra, és inkább elzárkózott a közösségi média zajától: „Egyszerűen csak félretettem a telefonomat. Minden nap forgattam az Euphoria című sorozatot, napi 16 órában dolgoztam, és nem vittem magammal telefont a forgatásra. Dolgoztam, aztán hazamentem aludni, így nem igazán láttam sok mindent.”
Hozzátette még: „Úgy gondolom, ha lesz olyan téma, amiről szeretnék beszélni, akkor azt meg fogják hallani.” Ez arra utal, hogy jelenleg nem tartja szükségesnek reagálni vagy magyarázkodni.
A közösségi média megosztottsága
A kampány körüli vita hamar heves eszmecseréssé vált. Egyes rajongók dicsérték Sydney-t és az American Eagle marketingjét:
- „Valószínűleg ez a modern kor egyik legsikeresebb marketingkampánya.”
- „Ő a legjobb! Imádtam a kampányt. Briliáns marketing az AE részéről. A panaszkodók csak panaszkodnak.”
- „Sydney-t minden áron védeni kell.”
Ezzel szemben mások kritikusabbak voltak:
- „Nem tudom eldönteni, hogy tényleg csak bemegy dolgozni egy csekkért olyan munkára, ami nem fontos neki vagy sem. A saját projektjeibe annyi energiát fektet be, hogy nehéz elhinni, hogy ne gondolt volna arra, milyen hatása lehet ennek az egész reklámnak.”
- „Bárcsak tudatosabb lett volna arról, mi fog történni. Máskor ez az egész reklám teljesen problémamentes lett volna. Nem az ő hibája, hogy sztársága Trump elnöksége alatt tetőzik.”
- „Sydney kommentjei valahogy még rosszabbá tették az egészet.”
- „Ez egy tipikus ‘nem tudtam róla’ mentség volt tőle.”
- „Ez egy marketingfogás volt arra, hogy felkorbácsolják az emberek érdeklődését és beszéljenek a márkáról.”
- „Egyszerűen csak nevetséges lett volna ezt hülyeségnek nevezni és kijelenteni: ‘Természetesen nem hiszek semmilyen genetikai felsőbbrendűségben.’ A GQ újságíró könnyű kiutat kínált neki, de ő nem élt vele.”
American Eagle válasza és kampány sikere
Az American Eagle marketingvezetője, Ashley Schapiro elmondta egy interjúban: „Amikor Sydney-vel Zoomon beszélgettünk arról, mennyire merész legyen a kampány, ő habozás nélkül mosolygott és azt mondta: ‘Nyomjuk meg rendesen, benne vagyok!’” Ez is mutatja Sydney hozzáállását és támogatását a kampány iránt.
A márka korábban is kiállt kampánya mellett: „A ‘Sydney Sweeney Has Great Jeans’ mindig is csak a farmerekről szólt. Az ő farmereiről. Az ő történetéről” – állt egy augusztusi közleményben. „Továbbra is ünnepeljük azt, ahogyan mindenki magabiztosan viseli AE farmereit – saját stílusában. A jó farmer mindenkinek jól áll.”
A kampány ellenére vagy éppen annak köszönhetően az AE x Sydney Sweeney kollekció darabjai rekordidő alatt fogytak el: például az AE x Sydney Sweeney derékban húzott farmerdzseki mindössze egy nap alatt elfogyott – közölte az American Eagle az Us Weekly-vel.
Sydney Sweeney fókusza továbbra is a színészeten van
Bár körülötte nagy volt a felhajtás a farmerkampány miatt, Sydney továbbra is elsősorban színészi munkájára koncentrál. A Christy című film sajtótúrán például nem kívánt beszélni a farmeres botrányról:
„Azért vagyok itt, hogy támogassam filmemet és annak alkotóit. Nem azért jöttem ide beszélni farmerekről” – mondta szeptemberben a Vanity Fairnek Toronto Nemzetközi Filmfesztiválján.
Összegzés
Sydney Sweeney amerikai farmerkampánya egyszerre vált sikeressé és vitatottá. Míg egyesek zseniális marketingfogásként ünneplik és rajonganak érte, mások kritizálják annak lehetséges társadalmi üzenetei miatt. Sydney maga higgadtan kezelte a helyzetet és inkább munkájára fókuszált.
A történet jól példázza azt is, hogyan válhat egy egyszerű divatkampány váratlanul politikai vagy társadalmi viták tárgyává napjaink digitális világában.






