Sydney Sweeney és az American Eagle ismét összefogtak, hogy egy új farmerkampányt indítsanak el, miután az előző együttműködésük heves kritikákat váltott ki. A márka és a színésznő most egy teljesen más megközelítéssel próbálja helyrehozni a múltbéli hibákat, ezúttal a mentális egészség támogatására fókuszálva.
A korábbi kampány és a botrány
Néhány hónappal ezelőtt az American Eagle nagy port kavart a 2025 nyári kampányával, amelynek címe “Sydney Sweeney Has Great Jeans” volt. A reklám gyorsan reakciókat váltott ki, többek között olyan ismert személyiségek részéről is, mint Piers Morgan, Donald Trump vagy Lizzo. A kampányban Sydney Sweeney egy teljes farmer összeállításban pózolt, miközben azt mondta: „A gének szülőktől öröklődnek, gyakran meghatározva olyan tulajdonságokat, mint a hajszín, személyiség vagy akár a szemszín. Az én farmerom kék.”
Ezek a kijelentések sokak szerint faji felhangokat hordoznak, és többen „hangérzéketlennek” nevezték őket, sőt egyesek náci propagandához hasonlították a kampányt. A közösségi média heves viták színterévé vált, és a botrány újra felszínre került, amikor Sydney végül megszólalt az ügyben.
Sydney Sweeney válasza és az új kampány
A GQ magazinnak adott interjújában Sydney elmondta: „Tudom, ki vagyok. Tudom, mit értékelek. Tudom, hogy kedves ember vagyok. Szeretek sokat szeretni, és izgatott vagyok, hogy mi következik. Nem hagyom, hogy mások határozzák meg, ki vagyok.” Hozzátette: „Csak egy farmerreklámot csináltam. A reakció valóban meglepett, de imádom a farmert. Szinte mindig farmerben és pólóban vagyok.”
Az új kampány – The Sydney Jean
2024. november 14-én az American Eagle Facebook-oldalán jelentette be az új farmert: „Szerezd meg a tökéletes fazont és támogass egy nagyszerű ügyet a Sydney Jean-nel.” Az új modell hasonló szabású, mint az előző nyári darabok – széles szárú farmer –, de több apró változtatással és új dizájnelemmel bővült.
- Hátulján színes pillangófolt díszíti a zsebet.
- A derékrészen puha rózsaszín bőr címke olvasható: „Sydney Sweeney x American Eagle”.
- Mellé jár egy aranyszínű levehető charm medál, amely személyes emlékeket hordoz Sydney életéből – például egy bokszkesztyűt is tartalmaz, utalva legutóbbi Christy Martinról szóló életrajzi filmjére.
A reklámfotón Sydney egy krémszínű kanapén fekszik, felette pedig egy érzelmes üzenet olvasható: „Remélem, amikor ezeket a farmereket viseled, gyönyörűnek, erősnek érzed magad és valami nagyobb részének – valaminek, ami szeretetből és kitartásból fakad. Szeretettel, Sydney Sweeney.”
Támogatás mentális egészségért
Az American Eagle bejelentette, hogy a The Sydney Jean eladásából származó teljes bevételt (100%) a mentális egészséggel foglalkozó Crisis Text Line szervezetnek ajánlják fel. Ez az új kampány tehát nemcsak divatcélokat szolgál, hanem társadalmi felelősségvállalást is vállal.
Kritikák az új kampány kapcsán
Bár az új kezdeményezés pozitív célt szolgál, nem maradt kritikák nélkül. Egyes közösségi média-felhasználók ironikusan jegyezték meg: „Hogy ezt most mentális egészség témává alakítják át az eredeti reklám körüli internetes felháborodás után? Ez tényleg elképesztően vad.” Egy másik hozzászóló így fogalmazott: „Mondd meg nekem anélkül, hogy kimondanád: PR-csapatotok küzd az életéért.”
Összegzés
Sydney Sweeney és az American Eagle együttműködése jól példázza azt, hogyan próbálhat egy márka reagálni egy váratlanul kialakult negatív visszhangra. Az eredeti kampány által kiváltott viták után most egy sokkal érzékenyebb témát választottak – a mentális egészség támogatását –, miközben megtartották ikonikus farmerstílusukat.
Bár az új kampány is kap kritikákat, kétségtelenül fontos üzenetet közvetít: nemcsak divatról van szó, hanem arról is, hogy viselője erősnek és szeretetteljes közösség részének érezze magát.
Forrás: https://www.irishstar.com/culture/entertainment/sydney-sweeney-american-eagle-ad-36250441






