Vita a Streaming Szolgáltatásokon Megjelent ICE Toborzó Hirdetésekről

okt 16, 2025 | Tech

Az Egyesült Államok Belbiztonsági Minisztériuma (Department of Homeland Security, DHS) augusztusban indította el azt a széles körű hirdetési kampányt, amelynek célja az Immigration and Customs Enforcement (ICE) ügynökség toborzása. A kampány során különböző közösségi média platformokon és népszerű streaming szolgáltatásokon jelentek meg hirdetések, amelyek elsősorban fiatalokat, korábbi rendvédelmi dolgozókat és veteránokat céloznak meg. Azonban a kampány nem várt reakciókat váltott ki a felhasználók körében, akik több esetben is elégedetlenségüket fejezték ki az üzenetek tartalma miatt.

A toborzó kampány megjelenése és célcsoportja

A DHS megerősítette, hogy a kampány részeként nemcsak hagyományos kábeltévé csatornákon, hanem olyan népszerű streaming platformokon is megjelentek az ICE toborzó hirdetések, mint a Spotify, Hulu, HBO Max vagy Pandora. A hirdetések célja, hogy ösztönözzék az embereket arra, hogy jelentkezzenek ICE ügynöknek, hangsúlyozva a „küldetés teljesítését” és az „Amerika védelmét”.

A kampány különösen olyan csoportokat céloz meg, akik korábban rendvédelmi területen dolgoztak vagy jelenleg is dolgoznak nagyvárosokban, például Chicagóban vagy Seattle-ben. A hirdetésekben szerepelnek vonzó ajánlatok is, mint például 50 000 dolláros belépési bónusz, kedvező juttatások és diákhitel-elengedés.

Felhasználói reakciók és kritikák

A Spotify ingyenes felhasználói között sokan dühösen számoltak be arról, hogy zenehallgatás közben olyan hirdetésekkel találkoztak, amelyek erősen politikai töltetű üzeneteket közvetítenek. Egy TikTok-felhasználó például azt írta, hogy egy ilyen reklám „milliók veszélyes illegális bevándorlóként” emlegette az utcákon lévő embereket, ami miatt végül törölte az alkalmazást.

Egy másik Spotify-felhasználó online fórumon jelezte: „Ha ezeket a hirdetéseket nem távolítják el hamarosan, le fogom mondani a prémium előfizetésemet.” Több HBO Max előfizető is arról számolt be Twitteren (X), hogy az All Elite Wrestling műsorok között jelentek meg ICE toborzó videók. A profi birkózó Hangman Page arra buzdította követőit, hogy jelentsék ezeket a reklámokat mind az HBO Max-nál, mind pedig a TBS kábeltévénél.

Hasonló panaszok érkeztek Hulu, ESPN és Pandora zenei szolgáltatások felhasználóitól is. Egy Pandora fórumozó így fogalmazott: „Meg vagyok rémülve és aggódom amiatt, hogy gyűlöletbeszédet hallottam egy reklámban. Ez elfogadhatatlan.”

A Spotify válasza és a hirdetések szabályozása

A Spotify szóvivője elmondta, hogy ezek a hirdetések részei annak a széles körű kampánynak, amelyet az amerikai kormány folytat televíziós, streaming és online csatornákon keresztül. Hangsúlyozta továbbá, hogy ezek a reklámok nem sértik meg a Spotify hirdetési szabályzatát. A felhasználóknak lehetőségük van értékelni egy-egy hirdetést „tetszik” vagy „nem tetszik” gombbal, így befolyásolhatják a jövőbeni reklámokat.

A kampány háttere és eredményei

A DHS több mint 6 millió dollárt költött erre a toborzó kampányra. Tricia McLaughlin, a DHS helyettes titkára szerint az ICE-nek már több mint 175 000 jelentkezés érkezett az akció hatására, és több mint 18 000 ideiglenes állásajánlatot tettek közzé.

McLaughlin hozzátette, hogy az ösztönzők – például a belépési bónuszok – továbbra is elérhetők maradnak még akkor is, ha kormányzati leállás következik be. Ezt a helyzetet elsősorban a Demokrata Pártnak tulajdonította. Kiemelte továbbá: „Nincs semmi sértő vagy pártos abban, hogy eltávolítjuk azokat az embereket az országból, akiket bűnözőknek tartunk.”

Következtetés

Az ICE toborzó kampánya jól mutatja azt a feszültséget és megosztottságot, amely jelenleg jellemzi az amerikai társadalmat bevándorlási kérdésekben. Míg az ügynökség igyekszik növelni létszámát és hatékonyságát egy ambiciózus deportálási terv végrehajtásához, addig sok felhasználó számára ezek a hirdetések provokatívak és kellemetlenek.

A streaming szolgáltatók szerepe ebben a helyzetben kettős: egyrészt biztosítaniuk kell a szabad reklámfelületet egy állami kampány számára, másrészt viszont figyelembe kell venniük felhasználóik érzékenységét és visszajelzéseit is.

Forrás: https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/ice-recruitment-ads-spotify-streaming-b2846634.html

Tylenol és az autizmus: tudományos tények és tévhitek

Az autizmus spektrumzavar (ASD) okai továbbra is rejtélyesek, és valószínűleg egy összetett genetikai és környezeti tényezők kölcsönhatásának eredményei. Azonban az utóbbi időben politikai szereplők, köztük Donald Trump volt amerikai elnök és Robert F. Kennedy Jr.,...

Jeff Bridges véleménye a nyitóhétvégi bevételekről és a filmek megítéléséről

Jeff Bridges, a „Big Lebowski” sztárja nemrégiben az Entertainment Weekly-nek adott interjújában osztotta meg gondolatait arról, hogy mennyire fontosak manapság a filmek nyitóhétvégi bevételei, és hogy ezek alapján miként ítélnek meg egy alkotást. Különösen érdekes...

FCC jóváhagyási késések a kormányzati leállás miatt: technológiai termékek forgalmazása az USA-ban

Az Egyesült Államokban jelenleg számos, már csomagolt és értékesítésre kész technológiai termék nem tud megjelenni a piacon a kormányzati leállás következtében. Ez a helyzet jelentős fennakadásokat okoz a gyártók számára, akik az FCC (Federal Communications...

SK Hynix rekordbevétellel és nyereséggel erősíti pozícióját az AI memóriachipek piacán

Jung Yeon-Je | AFP | Getty Images Dél-Korea egyik vezető félvezetőgyártója, az SK Hynix 2021. január 29-én jelentette be, hogy a harmadik negyedévben rekordbevételt és nyereséget ért el, amit elsősorban a generatív mesterséges intelligencia (AI) chipkészletekhez...

Az alumínium eltávolítása az oltóanyagokból: a Trump-kormányzat terve és az egészségügyi szakértők véleménye

Az alumínium szerepe az oltóanyagokban régóta vita tárgya, különösen a közelmúltban, amikor a Trump-adminisztráció fontolóra vette annak eltávolítását a vakcinákból. Ez a lépés komoly aggodalmakat váltott ki a közegészségügyi szakértők körében, akik szerint az...

Tesla eladásai és Elon Musk politikai hatásai – Mélyreható elemzés

Elon Musk 2022-es Twitter-felvásárlása és a platform X-re való átnevezése óta végzett megosztó politikai tevékenységei drámai hatással voltak a Tesla amerikai autóeladásaira. Ez az összefüggés jól mutatja, milyen mélyen összefonódik a milliárdos személyisége a...

Dr. Phil Merit Street Media csődje: Chapter 7 felszámolás és jogi csatározások

Merit Street Media, Dr. Phil McGraw televíziós személyiség kudarcos hálózatépítési vállalkozása, a közelmúltban jelentős fordulópontot ért el az amerikai csődbíróság döntése nyomán. Egy szövetségi bíró elrendelte a társaság csődeljárásának átalakítását Chapter 7...

A Konzolháborúk Vége és a Mélyreható Halo Memek: Egy Új Korszak Kezdete

A konzolháborúk évtizedeken át meghatározták a videojátékok világát, ahol a különböző gyártók rajongói szenvedélyesen küzdöttek egymással. Azonban most úgy tűnik, hogy egy új korszak kezdődött: a Fehér Ház hivatalosan is jelezte a konzolháborúk végét, miközben az...

Az amerikai tőzsde fellendülése a globális kapitalizmus válsága közepette

Az elmúlt hónapokban egy különös, ellentmondásos helyzet bontakozott ki a világ szeme előtt. Egyrészt a globális kapitalizmus egy hosszabb távú válságba lépett, amely minden szinten megmutatkozik, másrészt az Egyesült Államok részvénypiaca rekordokat döntöget és...

YouTube új korhatár-besorolási szabályai a videojátékos tartalmakra – részletes áttekintés

A YouTube 2023. november 17-től szigorítja a videojátékos tartalmak korhatár-besorolását, különösen azokra a videókra, amelyek grafikus erőszakot ábrázolnak. Az új irányelvek célja, hogy megvédjék a fiatalabb nézőket, és felelősségteljesebb platformot biztosítsanak...

Elmo és barátai a 2026-os Téli Olimpián Milánóban és Cortinában

Napfényes napok, izgalmas kalandok! Elmo és kedves barátai meghívják a világot, hogy csatlakozzanak hozzájuk a 2026-os Téli Olimpiai Játékokon, melyeket Milánóban és Cortinában, Olaszországban rendeznek meg. Az NBCUniversal bejelentése szerint a piros szőrös kis...