Vita a Streaming Szolgáltatásokon Megjelent ICE Toborzó Hirdetésekről

okt 23, 2025 | Tech

Az Egyesült Államok Belbiztonsági Minisztériuma (Department of Homeland Security, DHS) augusztusban indította el azt a reklámkampányát, amelynek célja az Immigration and Customs Enforcement (ICE) ügynökség toborzása. A kampány során hirdetések jelentek meg különböző streaming szolgáltatásokon és közösségi média platformokon, amelyek elsősorban fiatalokat, korábbi rendőröket és veteránokat céloznak meg. Azonban a kampány nem várt visszhangot váltott ki a felhasználók körében.

A toborzó hirdetések megjelenése és felhasználói reakciók

A hirdetések már korábban is feltűntek kábeltévés csatornákon, most pedig olyan népszerű streaming platformokon jelentek meg, mint a Spotify, Hulu, HBO Max, Pandora és ESPN. Különösen a Spotify ingyenes felhasználói panaszkodtak hangosan, hogy zenehallgatás közben szembesültek az ICE toborzó reklámjaival.

Egy TikTok-felhasználó így fogalmazott: „Csak zenét akartam hallgatni Spotify-on… majd jött egy hirdetés, ami azzal kezdődött, hogy ‘milliók veszélyes illegális bevándorlók garázdálkodnak az utcákon’.” A felhasználó annyira felháborodott, hogy törölte az alkalmazást. Egy másik Spotify-felhasználó pedig online fórumon jelezte: „Ha ezeket a hirdetéseket nem távolítják el hamarosan, lemondom a prémium előfizetésemet.”

A hirdetések tartalma és célcsoportja

A reklámok egy része kifejezetten olyan elégedetlen rendőröket céloz meg nagyvárosokban, mint Chicago vagy Seattle. A toborzók $50,000 aláírási bónuszt, bőséges juttatásokat és akár diákhitel-elengedést is kínálnak az új ügynököknek.

Ezek a hirdetések hasonlóak azokhoz, amelyeket korábban már láthattunk kábeltévén, valamint olyan platformokon, mint az X (korábbi Twitter), YouTube, LinkedIn és Meta. A Spotify szóvivője elmondta, hogy ezek a reklámok „egy széles körű kampány részei, amelyet az amerikai kormány folytat televíziós, streaming és online csatornákon keresztül”. Hozzátette továbbá, hogy a hirdetések nem sértik a Spotify reklámpolitikáját, de a felhasználók szavazhatnak rájuk vagy ellenük a platformon.

Más streaming szolgáltatók és további reakciók

Több HBO Max előfizető is arról számolt be az X-en (korábbi Twitter), hogy ICE toborzó videókat láttak az All Elite Wrestling műsorai között. Hangman Page, a profi birkózó és az említett promóció egyik aláírt sportolója arra buzdította a nézőket, hogy jelentsék ezeket a hirdetéseket az HBO Max-nak és a TBS kábelcsatornának.

Hasonló panaszok érkeztek Hulu-ról, ESPN-ről és Pandora zenei szolgáltatásról is. Egy Pandora közösségi fórumán egy felhasználó így írta le élményét: „Meg vagyok rémülve és aggódom amiatt, hogy gyűlöletbeszédet hallottam egy reklámban Pandora-n? Nem igazán tudom mit mondjak még. Ez elfogadhatatlan és nagyon szomorú vagyok emiatt.”

A kampány háttere és céljai

A DHS kampánya része annak az erőfeszítésnek, hogy több ICE ügynököt toborozzanak annak érdekében, hogy teljesítsék Donald Trump volt elnök tömeges kitoloncolási tervét. Az ügynökség nehézségekbe ütközött abban, hogy naponta elég sok illegális bevándorlót tartóztasson le és helyezzen őrizetbe – részben munkaerőhiány miatt.

Az adminisztráció több mint 6 millió dollárt költött toborzó reklámokra. Tricia McLaughlin, a DHS helyettes titkára elmondta: „Az ICE több mint 175 000 jelentkezést kapott” a kampány hatására, és „már több mint 18 000 ideiglenes állásajánlatot tettek.”

McLaughlin hozzátette továbbá, hogy az ösztönző programok – például az aláírási bónuszok – folytatódnak még akkor is, ha kormányzati leállás következik be. Ezt szerinte a demokraták okozzák. Kiemelte: nincs semmi sértő vagy pártos abban, hogy eltávolítják azokat az embereket az országból, akiket bűnözőknek tartanak.

Kormányzati nyilatkozatok és további lépések

A Belbiztonsági Minisztérium szóvivője megerősítette a kampány létezését és hangsúlyozta annak széles körű jellegét. Az Independent újságírói megkeresték a DHS-t valamint Pandora-t, Hulu-t és HBO Max-ot is további kommentekért.

A kampány részeként Kristi Noem belbiztonsági miniszter számos reklámblitzben jelent meg személyesen is. Ezekben arra figyelmezteti az illegális bevándorlókat spanyol nyelvű változatokban is, hogy ne próbáljanak meg bejutni az Egyesült Államokba.

Összegzés

Az ICE toborzó kampánya streaming szolgáltatásokon való megjelenése komoly vitákat váltott ki az amerikai közvéleményben. Míg a kormányzat szerint ezek a hirdetések szükségesek ahhoz, hogy megfelelő létszámú ügynököt tudjanak alkalmazni az illegális bevándorlás elleni harcban, addig sok felhasználó sértőnek vagy ijesztőnek találja az üzeneteket.

A jövőben várhatóan további vitákra ad majd okot ez a kampány mind politikai mind társadalmi szinten is.

Forrás: https://www.the-independent.com/news/world/americas/us-politics/ice-recruitment-ads-spotify-streaming-b2846634.html

Grokipedia: Elon Musk új enciklopédiája, amely a Wikipédiára épít

Elon MuskxAI nemrégiben elindított egy új weboldalt, a Grokipediát, amely első ránézésre nagyon hasonlít a jól ismert Wikipédiára. Az oldal célja egy modern, könnyen használható tudásbázis létrehozása, amely állítólag jobb és megbízhatóbb alternatívája lehet a...

Antibiotikumok új korszaka: a pre-methylenomycin C lactone felfedezése a gyógyszerrezisztencia elleni harcban

Az antimikrobiális rezisztencia (AMR) napjaink egyik legsürgetőbb egészségügyi kihívása. A WHO legfrissebb jelentése szerint az antibakteriális szerek fejlesztése háttérbe szorult, és a kereskedelmi ösztönzők hiánya akadályozza az új antibiotikumok felfedezését. Egy...

Foveális felbontás határa és színérzékelés a látótérben – részletes vizsgálat

A foveális felbontás, vagyis a szem központi látóterének maximális részletfelbontása kulcsfontosságú tényező a vizuális élmény és a kijelzők fejlesztése szempontjából. Egy friss kutatás során achromatikus (szürkeárnyalatos), vörös-zöld és sárga-lila minták felbontási...

Patrick Gelsinger és a hit-alapú mesterséges intelligencia forradalma a Gloo élén

2024 márciusában, három hónappal azután, hogy Patrick Gelsingert kényszerítették távozásra az Intel vezérigazgatói posztjáról, és részvényesek pert indítottak ellene, új fejezetet nyitott karrierjében. Átvette a vezetést a Gloo nevű technológiai vállalatnál, amelyet ő...

EU Sovereign Tech Fund: Kulcsfontosságú befektetés az európai nyílt forráskódú szoftverek fenntarthatóságába

A digitális korszakban Európa egyre inkább szembesül azzal a kihívással, hogy technológiai függőségei és globális szoftverszállítási láncainak sebezhetőségei veszélyeztetik digitális szuverenitását, kiberbiztonságát és versenyképességét. Ezen kihívásokra reagálva a...

AWS kiesés és a Signal: Miért nincs alternatíva a nagy felhőszolgáltatóknál?

Az elmúlt héten az Amazon Web Services (AWS) jelentős kiesése nemcsak az internetes szolgáltatásokat érintette, hanem olyan népszerű alkalmazásokat is, mint a titkosított üzenetküldő platform, a Signal. Az esemény után Elon Musk gyorsan bírálta a Signal-t amiatt, hogy...

Indítsd jól a napod! Friss hírek és hasznos tippek közvetlenül az e-mail fiókodba

Az első lépés a sikeres naphoz Mindannyian tudjuk, hogy a nap indítása meghatározza az egész nap hangulatát és hatékonyságát. Egy jól megtervezett reggel segít abban, hogy energikusan, fókuszáltan és motiváltan kezdjük a teendőinket. De hogyan érhetjük el ezt a...

Grokipedia: Elon Musk új enciklopédiája, amely a Wikipédiára épít

Elon MuskxAI nemrégiben elindított egy új weboldalt, a Grokipediát, amely első ránézésre nagyon hasonlít a jól ismert Wikipédiára. Az oldal célja egy modern, könnyen használható tudásbázis létrehozása, amely állítólag jobb és megbízhatóbb alternatívája lehet a...

IBS kezelése: Mediterrán diéta vagy alacsony FODMAP étrend?

Az irritábilis bél szindróma (IBS) sokak életét megnehezíti, és a tünetek enyhítésére számos étrendi megoldás létezik. Az utóbbi időben egyre több bizonyíték támasztja alá, hogy a mediterrán diéta hatékony segítséget nyújthat az IBS tüneteinek enyhítésében, ráadásul...

Amazon tömeges leépítés: 14 000 alkalmazottat érint az AI technológia előkészítése

Az Amazon bejelentette, hogy idén összesen 14 000 vállalati dolgozót bocsát el egy nagyszabású leépítési hullám keretében, amelynek célja a cég felkészítése a mesterséges intelligencia (AI) technológiák széles körű alkalmazására. Ez a lépés jelentős változásokat vetít...

Shrinkfláció: A termékek méretének csökkenése és az árak növekedése a brit boltokban

Shrinkfláció – vagyis a termékek méretének vagy mennyiségének csökkentése úgy, hogy az ár változatlan marad – egyre gyakoribb jelenség a brit élelmiszer- és háztartási cikkek piacán. A fogyasztók ugyanazt az összeget fizetik, miközben kevesebb terméket kapnak, ami...