A Wendy’s, az egyik legismertebb amerikai gyorsétteremlánc, jelentős átalakításokat tervez az Egyesült Államokban. A vállalat bejelentette, hogy a következő hónapokban több száz éttermét bezárja, mivel a bevételek és a profitok folyamatosan csökkennek. Az okokat elsősorban az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók költéseinek visszaesésében látják, amely várhatóan az év végéig fennmarad.
Éttermek bezárása: pontos számok és helyszínek még nem ismertek
Ken Cook, a Wendy’s ideiglenes vezérigazgatója egy pénteki befektetői konferenciahíváson nem árulta el pontosan, hogy hány éttermet és mely helyszíneken terveznek bezárni. Ugyanakkor elmondta, hogy az Ohio állambeli Dublinban székhellyel rendelkező cég várhatóan az amerikai éttermeinek közepes egyjegyű százalékát zárja be. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi 6 011 étterem közül körülbelül 300 helyszín szűnhet meg, ha az arány 5% lesz.
A bezárások várhatóan az idei év negyedik negyedévében kezdődnek meg. Cook hangsúlyozta, hogy a gyengébben teljesítő egységek bezárása javítani fogja a forgalmat és a nyereségességet a megmaradó éttermekben.
Gazdasági nyomás az alacsony jövedelmű fogyasztókon
A gyorséttermi láncok számára kihívást jelent, hogy növeljék eladásaikat, miközben az alacsonyabb jövedelmű vásárlók egyre inkább megszorítják költéseiket a növekvő élelmiszerárak miatt. Wendy’s és versenytársa, a McDonald’s is bevezettek kedvezményes menüajánlatokat, hogy vonzóbbá tegyék kínálatukat.
“Továbbra is érezhető nyomás nehezedik az alacsony jövedelmű fogyasztókra,” mondta Cook pénteken. “Ezt a harmadik negyedévben is tapasztaltuk, és úgy véljük, ez a tendencia folytatódik majd a negyedik negyedévben is.”
További bezárások és átalakítások
A mostani tervezett bezárásokon felül Wendy’s már korábban is jelentős lépéseket tett: idén már bezárták 240 amerikai éttermüket. A vállalat akkor azt közölte, hogy sok étteremük már elavultnak számít a több mint ötven éves múltra visszatekintő lánc kínálatában.
Cook júliusban vette át a vezérigazgatói posztot Kirk Tanner távozása után, aki a Hershey Co. elnök-vezérigazgatója lett. Az új vezető elmondta, hogy bizonyos esetekben fejlesztéseket hajtanak végre a gyengélkedő egységekben – például új technológiák vagy felszerelések bevezetésével –, míg más esetekben átadják az üzemeltetést más franchise-tulajdonosnak vagy teljesen bezárják az adott helyszínt.
“A jelenlegi rendszerünkben vannak olyan éttermek, amelyek nem emelik a márka színvonalát és pénzügyi szempontból is terhet jelentenek franchise-tulajdonosaik számára. Célunk ezeknek az egységeknek a kezelése és javítása,” mondta Cook egy befektetői konferenciahíváson.
Pénzügyi eredmények és marketingstratégia
Az idei év első kilenc hónapjában Wendy’s amerikai egységeiben mért ugyanazon üzletek forgalma (legalább egy éve nyitva lévő helyszínek) 4%-kal csökkent az előző év hasonló időszakához képest. A bevétel 2%-kal esett vissza, így összesen 1,63 milliárd dollárt ért el, míg a nettó nyereség 6%-kal csökkent és 138,6 millió dollárt tett ki.
Cook kiemelte, hogy az öt és nyolc dolláros menüajánlatok – amelyeket a McDonald’s is követett – segítettek némi forgalmat visszahozni az amerikai üzletekbe. Ugyanakkor problémát jelent számukra új vásárlók bevonzása.
Ezért a vállalat marketingstratégiáját átalakítják: nagyobb hangsúlyt fektetnek majd arra, hogy kommunikálják értékajánlatukat és friss alapanyagaik minőségét.
Részvények alakulása
A Wendy’s részvényei kedden reggel enyhe emelkedést mutattak: árfolyamuk 10 centtel, vagyis 1,1%-kal nőtt és elérték a 8,63 dollárt. Ennek ellenére éves szinten még mindig mintegy 46%-os veszteséget könyveltek el.
Forrás: https://www.cbsnews.com/news/wendys-closing-restaurants-hamburger-chain-closures/






