Ha valaki azt mondja nekem, hogy egy filmben két színész között olyan kémia van, hogy az szinte tapintható, akkor általában kissé szkeptikus vagyok. De amikor megláttam Cynthia Erivot és Jonathan Baileyt a Wicked: For Good című filmben, azonnal tudtam: ez nem csak egy klisé. Ez a kettős egyszerűen ragyog együtt – nem csak a vásznon, hanem a való életben is. És hogy miért? Mert ők ketten nemcsak kollégák, hanem barátok is, akik egymás társaságában érzik igazán otthon magukat.
Barátság és kémia – amikor a munka öröm
Cynthia Erivo és Jonathan Bailey olyan természetességgel beszélgetnek egymással, mintha évek óta csak ezt csinálnák. Nincs szükségük előre megírt kérdésekre vagy udvarias bemelegítő beszélgetésekre – egyszerűen csak áramlik köztük a szó. Ez engem meglepett, mert ritkán látni ilyen őszinte és mély kapcsolatot két színész között, akik ráadásul az év egyik legjobban várt filmjét forgatják.
Mindketten britként osztoznak ugyanazon a humoron, ugyanazokon a kulturális utalásokon, és egyfajta londoni kreatív zsebben nevelkedett mentalitáson. Ez az összhang teszi lehetővé, hogy ne csak a karaktereik között legyen meg az elektromosság, hanem közöttük is. Nem véletlen tehát, hogy pont ők ketten kapták meg Elphaba és Fiyero szerepét – két olyan alakot, akik a modern színház egyik legintenzívebb szerelmi történetét hozzák elénk.
Visszatérés Oz földjére – Jon M. Chu újragondolja a klasszikust
2025 novemberében érkezik a mozikba Wicked: For Good, Jon M. Chu technicolor újragondolása A varázsló című klasszikusnak. Ez az előzményfilm meséli el Elphaba és Glinda útját addig, amíg ők lesznek a Nyugati Boszorkány és a Jó Boszorkány. Winnie Holzman könyve alapján készült, Stephen Schwartz kultikus zenéjével pedig már régóta Broadway-őrületet vált ki – most pedig blockbusterként hódítja meg a vásznakat.
A forgatás 2022-től 2024-ig tartott, és már az első rész is hatalmas sikert aratott. Ha tavaly nem bújtál el egy szikla alatt, biztosan találkoztál Cynthia Erivo és Ariana Grande zöld-pink árnyalatú megjelenésével a vörös szőnyegen – ők ketten szó szerint uralták a kulturális beszélgetéseket. Az első film egy szerelmes levél volt a lánykorhoz és az identitáshoz; most pedig a sors kerül középpontba.
Jonathan Bailey: A brit szívtipró szerepében
A sors főszereplőjeként Jonathan Bailey lép színre – ő az ország egyik legkedveltebb színésze, aki profin olvasztja meg mindenki szívét. Egy napsütötte londoni reggelen beszélgettünk velük két hónappal azelőtt, hogy ismét felszállnának az Emerald Expressre – utoljára ebben a formában.
A munka mögött: élet Oz-on túl
Cynthia épp Susanna White Prima Facie című darabjának forgatása után próbál nem túl sokat agyalni a következő lépésen, miközben készül visszatérésére Kip Williams egyéni előadásában, a Draculában. Jonathan pedig élvezi a nyarat követő csendet Nicholas Hytner Richard II. produkciója után, mielőtt 2026-ban újra beleveti magát a Bridgerton forgatásába.
Együtt reflektálnak az idő múlására, barátságukra és arra az érzésre, amikor ráébrednek: minden lépcsőfok megmászása megérte.
Kémia mindenek felett
Jonathan Bailey: „Kezdjük azzal, hogy ez biztosan egy szabadnapod?”
Cynthia Erivo: „Igen, mindenképp!”
JB: „Hogy érzed magad?”
CE: „Elég érzelmesen… néha még nincs is rá szó.”
JB: „Néha tényleg nincs rá megfelelő kifejezés.”
CE: „Pontosan.”
A beszélgetésből hamar kiderül: mindketten olyan mélységeket keresnek szerepeikben, amelyek nemcsak kihívást jelentenek számukra művészként, hanem lehetőséget adnak arra is, hogy igazán emberiek legyenek karaktereik.
A karakterek árnyalatai – Elphaba és Fiyero bonyolult kapcsolata
Cynthia szerint Elphaba nem csak ikonikus figura; ő egy nagyon emberi karakter is. A különbözőség tudata mellett ott van benne az iszonyú magányosság érzése is – mégis képes másokat arra ösztönözni, hogy elfogadják önmagukat. Jonathan hozzáteszi: Fiyero túlélési stratégiája a báj mögött rejlik; bár sokszor sötét gondolatok gyötrik őt belülről.
Együtt alkotnak egy olyan dinamikát, amely egyszerre vonzó és feszültséggel teli – pont ettől válik izgalmassá történetük.
Kihívások és mélységek
A film nem lineárisan készült – ezt sokan nem is sejtik majd –, ami még nagyobb kihívást jelentett számukra. Cynthia elmondta: „Ez egy hatalmas ívű történet; talán nincs is ennél nagyobb ilyen jellegű ív a filmtörténetben.”
A két karakter közötti kapcsolat folyamatosan változik: egymás szépségét fedezik fel lépésről lépésre, miközben állandóan tesztelik egymást. Ez nem egy tipikus ellenségből szeretővé alakuló sztori; sokkal komplexebb annál.
Munkamánia vagy művészet? Cynthia Erivo és Jonathan Bailey elképesztő tempóban dolgoznak
Cynthia idén már negyedik projektjén dolgozik: forgatta Children of Blood and Bone-t és egy samurájfilmet (Karoshi) is; közben zajlik Prima Facie-je; készül visszatérésére Draculaként; emellett könyvet írt, albumot adott ki, vezette a Tony-díjátadót és énekelt az Oscar-gálán is.
Jonathan sem pihen sokat: nyáron zárta Nicholas Hytner rendezte Richard II.-t, majd jönnek újabb forgatások. Mindketten arról meséltek nekünk, milyen nehéz egyszerre több kreatív projekt között lavírozni anélkül, hogy elveszítenék önmagukat vagy túlhajszolnák magukat.
A kreativitás szabadsága és fókusza
Cynthia bevallotta: néha úgy érzi magát mentálisan szétszórtnak több feladat között. Jonathan viszont azt mondja róla: „Te mindig száz százalékosan benne vagy minden kreatív döntésben.” Ez az intenzitás teszi őket igazán különlegessé.
A boszorkányok új arca – apró részletek nagy jelentőséggel
Cynthia elmesélte azt is, hogyan dolgoztak Elphaba kinézetén: például azok az apró szeplők valójában szépségfoltok lennének – de felnagyítva úgy tűnnek mint valami „bőrhibák”, amiket mások boszorkányként látnak benne. Ez remek példa arra, hogyan lehet apró részletekkel mélyíteni egy karaktert.
Szenvedélyből fakadó félelem – visszatérés a színpadra Draculaként
Cynthia őszintén beszélt arról is, mennyire fél visszatérni hosszabb színpadi szerepléshez Draculaként. Ez neki olyan kihívás lesz, amitől egyszerre retteg és izgatott emiatt.
Jonathan pedig viccesen megjegyezte: „Kilenc év múlva úgy fogok kinézni mint egy összegörnyedt madárka.”
„És én majd beteszem a zsebembe” – válaszolta Cynthia nevetve.
Közös útjuk tanulságai – kitartás és hit saját magunkban
Cynthia emlékszik arra is, amikor Ben Platt azt mondta neki évekkel ezelőtt: „Te játszanád Elphabát.” Akkor ezt teljesen elképzelhetetlennek tartotta. Most pedig itt vannak ketten két filmmel később – ez tényleg hihetetlen utazás volt mindkettőjük számára.
Jonathan összegezve:
„Mindannyian rabul ejtjük magunkat azoknak a történeteknek, amiket kapunk vagy amiket elhiszünk magunkról. De ezek lebontása lehetséges! Csak egy elkötelezett pillanat kell ahhoz, hogy valami egészen más kezdődjön el.”
Zárógondolatok – miért érdemes várni a Wicked: For Good-ra?
Wicked: For Good nem csupán egy musical adaptációja lesz; ez egy mély emberi történet két összetett karakterről, akik megtanulják elfogadni önmagukat és egymást. Cynthia Erivo és Jonathan Bailey hiteles játéka garantálja azt az érzelmi hullámvasutat, amitől minden néző le fog nyűgözve távozni.
Szerintem ez lesz az év egyik legizgalmasabb filmes élménye azoknak is, akik szeretik a zenés drámákat vagy csak egyszerűen értékelik azt az alkotói szenvedélyt és barátságot, ami átragyog minden jeleneten.
A cikk alapjául szolgáló interjúkészlet forrása: Wonderland magazin (2025)
Forrás: https://www.wonderlandmagazine.com/2025/12/09/jonathan-bailey-cynthia-erivo-wicked/






