Zootopia 2 és Wicked: For Good – Disney és Universal rekordokat dönt a hálaadás hétvégén

nov 30, 2025

Ha te is moziba indultál az idei hálaadáskor, nem vagy egyedül. A 2025-ös ünnepi szezon ugyanis igazi mozis sikersztorikat hozott, különösen a Disney és Universal filmjeinek köszönhetően. A Zootopia 2 nemcsak hogy hozta a várakozásokat, de több második legjobb rekordot is megdöntött, míg a Wicked: For Good szintén stabilan tartja magát a második hétvégéjén. Lássuk, miért érdemes erről beszélni!

Zootopia 2: Második legjobb hálaadás napi bevétel és erős nyitás

A Disney animációs folytatása, a Zootopia 2 elképesztő eredményeket produkált az ünnepi időszakban. A film a hálaadás szombatján $35,8 milliót hozott, ami az eddigi második legmagasabb bevétel ezen a napon az ünnepi időszakban – csak a tavalyi Moana 2 előzi meg. Ez az erős nap pedig hozzájárult ahhoz, hogy a film az öt napos nyitóhétvégén $156 milliót termeljen, ami szintén a második legjobb eredmény ebben az időszakban.

Ez engem személy szerint meglepett, mert bár számítottam egy jó teljesítményre, ilyen gyors és masszív sikerre kevesen számítottak. Az első Zootopia ugyanis 2016-ban 12 nap alatt érte el ezt a bevételt, míg most az új résznek mindössze öt napra volt szüksége.

Alan Bergman, a Disney Entertainment társelnöke így fogalmazott: „A Zootopia 2 iránti hihetetlen érdeklődés nemcsak a világméretű vonzerejét mutatja, hanem alkotóink és színészeink kiváló munkáját is. Ez büszkeséggel tölti el a Disney Animációs csapatát és minket is – ráadásul remek kezdés az ünnepi szezonra.”

Hogyan érte el ezt a sikert?

A film mögött egy hatalmas promóciós gépezet állt: 11 partnerrel dolgoztak együtt, akik több mint $215 millió médiavásárlási értéket generáltak, több mint 3,7 milliárd megtekintést érve el világszerte. A retail jelenlét pedig több mint 100 ezer helyszínt fedett le.

  • Volkswagen: Igen, egy animációs filmnek autós partnere volt! Ez volt eddig a legnagyobb együttműködés Disney és VW között. A „Wolfswagen” kampányban három Zootopizált VW modellt mutattak be különböző régiókban, reklámokkal mozikban, tévében és streaming platformokon.
  • McDonald’s: A gyorsétterem lánc sem maradhatott ki: „Hoppy Meal” menüvel és gyűjthető játékokkal jelentek meg az USA-ban, Latin-Amerikában és Kínában.
  • Air Canada: Repülőgépeken Zootopia 2 festés volt látható, valamint az eredeti filmet is vetítették járataikon.
  • Crocs: Világszerte piacra dobták a témába illő cipőkollekciót több ezer üzletben.
  • Del Monte: Több mint 523 millió ananász- és banáncímkén jelent meg közös branding világszerte.
  • MINISO: Több mint 7 ezer üzletben futott kampány pop-up boltokkal több országban.

Ezek mellett olyan márkák is beszálltak, mint Kellogg’s Froot Loops vagy Shakira hajápolási márkája. Az előzetesek pedig hatalmas nézettséget értek el: májusban az első trailer 130 milliós nézettséget produkált 24 óra alatt!

Wicked: For Good – Stabil második helyen

A Universal produkciója, Wicked: For Good, amely Cynthia Erivo és Ariana Grande főszereplésével készült folytatásként fut, szintén jól tartja magát. Második hétvégéjén $62,8 milliót hozott össze (-57% csökkenés), öt nap alatt pedig $93 milliót termelt. Összesített bevétele így már $270 millió felett jár.

A film népszerűsége mögött egy erős promóciós kampány áll: Cynthia Erivo például még hangszálproblémái ellenére is fellépett a Macy’s Hálaadási Felvonuláson. Jeff Goldblum pedig közösségi oldalakon énekelt barbershop stílusban – ezek mind hozzájárultak ahhoz, hogy fenntartsák az érdeklődést.

Közönségprofil és moziélmény

A Zootopia 2 közönsége vegyes képet mutat: nők alatti 25 éves korosztályból érkezik a legtöbb néző (34%), de jelentős részük férfi is van (20% mindkét korcsoportból). Ami igazán érdekes: az ajánlók aránya nőtt nyitás óta 65%-ról 73%-ra – különösen a 25 év feletti nők körében (82%). Ez azt jelzi számomra, hogy nem csak gyerekeknek szól ez a film; sok felnőtt is élvezi igazán.

A mozikban továbbra is nagy szerepet kapnak az IMAX és prémium nagyformátumú vetítések (PLF), amelyek az összbevétel mintegy 21%-át adják. Az AMC Dine-In Disney Springs multiplex Floridában például közel $270 ezerrel vezeti jelenleg a toplistát.

Mozis forgalom és versenytársak

A hálaadás péntekjén (Black Friday) összesen $75 milliót költöttek jegyekre az első húsz film között – ez ugyan mintegy 30%-kal kevesebb az előző évhez képest ($108M), de még így is kiemelkedő teljesítménynek számít ebben az évben. A vásárlók online viszont rekordokat döntöttek: Adobe Analytics szerint $11.8 milliárdot költöttek otthoni vásárlásokra (+9%), míg Salesforce adatai alapján Black Friday-en $18 milliárd forgalmat generáltak (+3%).

A Netflix új krimije, Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery, bár csak körülbelül 600 moziban fut (a nagy láncok nem játszák), így is $4 millió felett jár öt nap alatt. Ez ugyan messze elmarad elődjeinek eredményeitől (pl. Glass Onion), de jó jel lehet arra nézve, hogy van még élet a streaming-filmek mozis bemutatásaiban.

Milyen tanulságokkal szolgál ez az ünnepi szezon?

Szerintem ez az időszak jól mutatja azt is, hogy még mindig van helye a mozizásnak egy olyan világban, ahol mindenki otthonról streamelne inkább. Az emberek szeretnek élményt venni – legyen szó családi animációról vagy izgalmas thrillerről –, és ha jól csinálják a marketinget (ahogy Disney tette), akkor ez meg is látszik a jegyeladásokon.

A Zootopia 2 sikere például azt mutatja meg nekünk, hogy egy jól felépített franchise folytatása képes új rajongókat szerezni és visszahozni régi rajongókat egyaránt. Az erős promóciós háttér pedig kulcsfontosságú ebben – hiszen ki gondolta volna pár éve még, hogy egy animációs filmnek autós partnere lesz?

Záró gondolatok

A hálaadás idei mozis szezonja tehát izgalmas volt: Disney továbbra is uralja ezt az időszakot fantasztikus animációival (Zootopia 2 és Moana 2), miközben Universal sem adja könnyen magát Wicked folytatásával. A streaming szolgáltatók próbálkoznak ugyan mozis bemutatókkal (Netflix Knives Out folytatás), de még mindig kérdéses, mennyire tudják ezt hosszú távon fenntartani.

Kíváncsi vagyok rád: te melyik filmet nézted meg? És szerinted meddig bírja még ezt a versenyt a hagyományos moziélmény? Írd meg kommentben!

Forrás: https://deadline.com/2025/11/zootopia-2-wicked-for-good-tuesday-box-office-1236629566/

Gyermekvédő oltások a politika kereszttüzében: Mi történik, ha az orvosod kételkedik a kötelező oltásokban?

Ha szülő vagy, vagy csak egyszerűen aggódsz a gyereked egészsége miatt, biztosan felmerültek már benned kérdések az oltásokkal kapcsolatban. De vajon mit tegyél, ha a gyermekorvosod olyan oltást javasol, amit éppen egy politikai irányítás alatt álló testület támad? Ez...

Google új AI-alapú shoppable felfedező feedje a Doppl alkalmazásban – Virtuális ruhapróbák és személyre szabott ajánlások

Ha te is szereted az online vásárlást, de néha nehezen tudod elképzelni, hogyan állna rajtad egy-egy ruha, akkor most figyelj! A Google nemrég jelentette be, hogy egy vadonatúj, AI-alapú shoppable felfedező feedet indít a Doppl nevű kísérleti alkalmazásában. Ez az app...

Agentic AI Foundation: Az AI-ügynökök jövőjének kulcsa a Big Tech új szabványai

Az elmúlt évben a nagy tech cégek szinte naponta harsogták, hogy az AI-ügynökök kora itt van, és hamarosan mindennapjaink részévé válnak. Csakhogy, ha őszinték vagyunk, a legtöbb ígéret még mindig inkább elméleti síkon mozog, mintsem kézzelfogható valóságban. Ez engem...

Kína vezető szerepe a tiszta energiában és a globális klímaváltozás elleni harcban

Ha azt mondom, Kína, sokaknak még mindig a gyárak, olcsó termékek vagy épp a fosszilis energiahordozók jutnak eszébe. Pedig az elmúlt években egy egészen más történet bontakozott ki: Kína ma már nem csak gyártóként, hanem globális tiszta energia-szuperhatalomként is...

Kína 1 billió dolláros kereskedelmi többlete: a kínai jüan alulértékeltsége a kulcs

Nemrégiben egy olyan számot hallottam, ami engem is meglepett: Kína kereskedelmi többlete az elmúlt 11 hónapban átlépte az elképesztő 1 billió dollárt. Ez a hatalmas összeg rengeteg elemzés tárgya lett, és sokan az ország innovációját, versenyképességét emelik ki...

Howard Stern és Kim Kardashian vitája: a valóság a párizsi rablás körül

Ha követted az elmúlt hetek híreit, biztosan hallottál már arról a feszültségről, ami Howard Stern és Kim Kardashian között alakult ki. A helyzet nem új keletű, de most újra előkerült, amikor Kim a legutóbbi The Kardashians epizódban azt állította, hogy Stern...

Taylor Swift és Este Haim barátsága: luxus divat és exkluzív vacsora New Yorkban

Ha azt hitted, hogy Taylor Swift csak a színpadon ragyog, akkor várj, amíg meglátod, hogyan tartja a kapcsolatot a közeli barátaival a való életben! A 35 éves énekesnő nemrég Este Haim társaságában kapták lencsevégre egy elegáns vacsorán New York egyik legexkluzívabb...

CATL és az elektromos transzóceáni hajók: a tengeri szállítás jövője három éven belül

Ha azt mondom, hogy a tengeri szállítás hamarosan elektromossá válik, valószínűleg elsőre te is azt gondolod: „Ez lehetetlen!” – hiszen a hatalmas, nehéz teherhajók árammal hajtása eddig inkább sci-fi kategória volt. Pedig a kínai akkumulátorgyártó óriás, a CATL most...

Miért küld az emberiség űrhajósokat a Marsra? – Tudományos stratégia és kihívások

Az űrutazás egyik legnagyobb álma, hogy egyszer emberek lépjenek a vörös bolygóra. De vajon megéri-e ez az elképesztő anyagi és technológiai befektetés? A NASA és más űrügynökségek számára ez nem csupán egy sci-fi álom, hanem egy évtizedeken átívelő, több milliárd...

Riyadh Air és IBM: Az első AI-native légitársaság születése a jövő repüléséért

Ha azt mondom, hogy a légiközlekedés hamarosan nem csak digitális, hanem mesterséges intelligencia által vezérelt lesz, talán elsőre sci-finek hangzik. Pedig épp ez történik most, és nem máshol, mint Szaúd-Arábiában, ahol a Riyadh Air és az IBM közösen írják újra a...